Fiat își închide uzinele din Italia. Seat își trimite angajații în șomaj tehnic

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Guvernul de la Roma a aprobat un decret prin care oferă garanţii de stat în valoare de 6,3 miliarde de euro
Guvernul de la Roma a aprobat un decret prin care oferă garanţii de stat în valoare de 6,3 miliarde de euro
Constructorul auto italiano-american Fiat Chrysler a anunţat miercuri că va închide, temporar, unele din uzinele sale din Italia şi de asemenea va reduce ritmul de producţie ca răspuns la epidemia de coronavirus, transmit Reuters.

Grupul a precizat că a extins măsurile la toate facilităţile sale, inclusiv dezinfectarea tuturor spaţiilor de lucru şi de relaxare, în ideea de a sprijini directivele guvernamentale destinate combaterii răspândirii bolii infecţioase.

Inspecția Tehnică Periodică poate deveni pericol pentru șoferi

"Ca urmare a acestor acţiuni, acolo unde va fi nevoie compania va închide temporar unele uzine din Italia", a informat purtătorul de cuvânt. Acesta a adăugat că uzinele afectate sunt cele de la Pomigliano, Melfi, Atessa şi Cassino, fiecare dintre ele urmând să fie închisă timp de două sau trei zile începând de miercuri şi până sâmbătă.

De asemenea, Fiat Chrysler va face posibilă păstrarea unor distanţe mai mari între angajaţi la locurile de muncă, "ritmurile de producţie zilnică urmând să fie reduse pentru a permite noile procese de producţie modificate".

Separat, constructorul auto spaniol Seat, o divizie a grupului auto german Volkswagen, analizează posibilitatea de a trimite, temporar, în şomaj tehnic angajaţii uzinei de la Barcelona, din cauza extinderii epidemiei de coonavirs, a declarat miercuri un purtător de cuvânt de la Seat.

"În prezent, uzina de la Martorell lucrează în regim normal. Cu toate acestea, există unele riscuri care decurg din COVID-19, care a afectat lanţurile de aprovizionare", a declarat purtătorul de cuvânt de la Seat. Acesta a adăugat că durata şomajului tehnic nu a fost încă stabilită însă liderul sindical Matias Carnero a apreciat că este posibil să dureze între două şi cinci săptămâni şi ar putea afecta aproximativ 7.000 de angajaţi de la această uzină.

Toate aceste decizii sunt o nouă dovadă că epidemia de coronavirus ar putea afecta piaţa auto, şi aşa dificilă, din Europa. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

ANAF / Foto: DCBusiness
CCR a decis / Foto: Freepik
Casa de schimb / Foto: Arhivă
Datorii la stat / Foto: Freepik
Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook
Fabrica de reciclare / Foto: Freepik
Om de afaceri vorbeste la telefon / Foto: Freepik
Microbuz / Foto: oglindadeazi.ro
foto: pexels.com
SpaceX
Cristian Popa, BNR
Ilie Boloja și Sorin Grindeanu / Foto: George Călin / Mălina Norocea / Inquam Photos
Bani / Foto: DCBusiness
Butoaie cu petrol / Foto: Freepik
Uzina Dacia Mioveni
Judecător / Foto: Freepik
O femeie alimentează mașina la o benzinărie / Foto: Freepik
Carduri sociale
Casa de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
Energie verde / Foto: Freepik
MIPE schimbă și simplifică obținerea banilor / Foto: Freepik
Abonament la internet
Temu / Foto: DCBusiness
Pașapoarte

Pașapoartele românești se schimbă radical din septembrie

Guvernul a adoptat o hotărâre prin care schimbă atât...

ROBOR la trei luni crește
Sticle cu vin / Foto: Freepik
Oleoductul Drujba a fost închis
Ministerul Finanțelor

pixel