Fiat își închide uzinele din Italia. Seat își trimite angajații în șomaj tehnic

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Guvernul de la Roma a aprobat un decret prin care oferă garanţii de stat în valoare de 6,3 miliarde de euro
Guvernul de la Roma a aprobat un decret prin care oferă garanţii de stat în valoare de 6,3 miliarde de euro
Constructorul auto italiano-american Fiat Chrysler a anunţat miercuri că va închide, temporar, unele din uzinele sale din Italia şi de asemenea va reduce ritmul de producţie ca răspuns la epidemia de coronavirus, transmit Reuters.

Grupul a precizat că a extins măsurile la toate facilităţile sale, inclusiv dezinfectarea tuturor spaţiilor de lucru şi de relaxare, în ideea de a sprijini directivele guvernamentale destinate combaterii răspândirii bolii infecţioase.

Inspecția Tehnică Periodică poate deveni pericol pentru șoferi

"Ca urmare a acestor acţiuni, acolo unde va fi nevoie compania va închide temporar unele uzine din Italia", a informat purtătorul de cuvânt. Acesta a adăugat că uzinele afectate sunt cele de la Pomigliano, Melfi, Atessa şi Cassino, fiecare dintre ele urmând să fie închisă timp de două sau trei zile începând de miercuri şi până sâmbătă.

De asemenea, Fiat Chrysler va face posibilă păstrarea unor distanţe mai mari între angajaţi la locurile de muncă, "ritmurile de producţie zilnică urmând să fie reduse pentru a permite noile procese de producţie modificate".

Separat, constructorul auto spaniol Seat, o divizie a grupului auto german Volkswagen, analizează posibilitatea de a trimite, temporar, în şomaj tehnic angajaţii uzinei de la Barcelona, din cauza extinderii epidemiei de coonavirs, a declarat miercuri un purtător de cuvânt de la Seat.

"În prezent, uzina de la Martorell lucrează în regim normal. Cu toate acestea, există unele riscuri care decurg din COVID-19, care a afectat lanţurile de aprovizionare", a declarat purtătorul de cuvânt de la Seat. Acesta a adăugat că durata şomajului tehnic nu a fost încă stabilită însă liderul sindical Matias Carnero a apreciat că este posibil să dureze între două şi cinci săptămâni şi ar putea afecta aproximativ 7.000 de angajaţi de la această uzină.

Toate aceste decizii sunt o nouă dovadă că epidemia de coronavirus ar putea afecta piaţa auto, şi aşa dificilă, din Europa. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Lingouri de aur / FOTO: Freepik
Sebastian Burduja. Foto: Crisan Andreescu
Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia
Copil
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik

Grupul MOL a semnat o înţelegere cu Kazmunaygas

Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...

Trenul nou a rămas în gară
Industrie. Foto: Pexels.com
Nvidia / FOTO: Freepik
LM 400 / FOTO: Flichr

Lockheed Martin lansează un nou vehicul spațial

Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...

Marcel Boloș / Foto: Inquam Photos / George Călin
Dolari / sursa foto: Freepik.com

pixel