Florin Ivașcu, digitizarea ORDA: Următorii pași, integrarea aplicației în ecosistemul guvernamental
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Florin Ivașcu
Florin Ivașcu
EXCLUSIV
Florin IVAȘCU, Arhitect de system, Intergraph Computers Services SRL, a făcut unele precizări legate de aplicația dezvoltată  de compania sa, în cadrul conferinței ”eORDA – simplificarea procedurilor administrative și facilitarea serviciilor publice în mediul digital, în domeniul drepturilor de autor și conexe”.

Florin Ivașcu a povestit că: ”Discutam cu partenerii de la de la Guvern, cu ideile noi de acolo și ne-am dat seama că, deși această frumoasă poveste de digitalizare pe care pe care noi am trăit-o până în momentul de față, ea nu se termină acum. Următorii pași se pare că vor fi în zona de integrare în ecosistemul guvernamental. Integrare pe care, cum să spun, ne-o dorim cu toții, astfel încât să simplificăm și mai mult lucrurile față de ce am reușit până în momentul de față. Așa că viitorul arată bine din toate aceste perspective. Și am să vă prezint în continuare câteva idei aplicație. Nu vreau să vă rețin foarte mult pentru că în mod sigur o veți butona și ne dorim foarte, foarte mult acest lucru. De ce? Pentru că unul dintre obiectivele principale ale proiectului nostru, pe care l-am tot menționat astăzi, a fost să ajungem la zero interacțiune cu zona de public, deci practic să nu mai existe interacțiune, ci totul să se mute pe partea de online, unde lucrurile se pot întâmpla mult mai rapid și cu beneficii pentru toată lumea. Aplicația este construită pe două mari dimensiuni. Avem dimensiunea de public. Dimensiunea de public, îi spunem noi, o dimensiune mult mai alintată, pentru că are mult mai puține funcționalități”.

Expertul a continuat spunând că: ”Această zonă va fi accesată de majoritatea participanților din sală, unde vor putea crea un cont online. Acest cont va permite interacțiunea cu instituțiile ORDA și va oferi o gamă de servicii disponibile. Prin accesarea acestor servicii și trimiterea documentațiilor, cunoscute sub numele de cereri online, acestea vor fi direcționate către zona centrală, unde se află un întreg ecosistem. Imaginează-ți structura ca pe cea a unui iceberg: ceea ce vezi acum reprezintă doar vârful, adică principalele funcționalități, concentrate în zona internă. Aici cererile vor fi preluate de echipa ORDA, procesate și trimise înapoi către cetățeanul sau persoana juridică care a formulat cererea. Aici le spunem documente. Toate acestea se vor desfășura online”.

Ivașcu a mai prezentat un flux inițial, ”unul dintre multele fluxuri pe care le-am construit în sistem - transmiterea unei solicitări online. Reducerea interacțiunii a fost considerabilă. Practic, se transmite o solicitare care este înregistrată automat în zona de secretariat. Apoi, în zona de management de documente, se verifică conformitatea documentației. Dacă aceasta nu este conformă, este trimisă înapoi. În caz contrar, se efectuează operațiunile necesare în zona internă a aplicației, iar la final sunt emise toate documentele asociate cererii. Totul se întâmplă online, începând de la crearea contului și până la finalizarea procesului, fără necesitatea unei interacțiuni directe cu instituția”.

Apoi, reprezentantul Intergraph Computers Services  a prezentat câteva dintre interfețele aplicației: ”Aceasta va fi disponibilă pe site-ul ORDA și va include o zonă de autentificare. Pentru utilizatorii din sfera publică, vom crea două tipuri de conturi: persoane fizice și conturi instituționale pentru persoane juridice. La crearea contului, veți avea acces la o serie de servicii disponibile direct în aplicație. Am urmărit să menținem funcționalitățile cât mai simple și sperăm că vă veți adapta rapid și veți utiliza în mod frecvent aplicația. Ca exemple de servicii, avem raportări în diverse formate și aplicația vă va ghida în transmiterea documentelor online”.

Ivașcu a mai prezentat și un exemplu în care se preiau automat datele din cont în prima secțiune: ”Ulterior, se completează documentele necesare pentru cerere. Este important de menționat că aplicația va fi personalizată pentru fiecare cont în parte, oferind o evidență a tuturor solicitărilor și modul în care acestea au fost soluționate. Informațiile nu vor fi niciodată pierdute și vor rămâne în contul dvs., disponibile pentru consultare oricând aveți nevoie. De asemenea, avem o secțiune de bibliotecă de documente personale. Aici puteți încărca documentele necesare, eliminând nevoia de a le căuta sau reface de fiecare dată. Biblioteca este împărțită în două secțiuni: una pentru documentele încărcate de dvs. și cealaltă pentru documentele transmise de ORDA. Astfel, veți avea acces la informațiile dvs. oriunde, fără a mai fi necesar să le păstrați în dosare”.

Expertul a mai arătat că: ”Acestea fiind spuse, deși interacțiunea publică este simplificată, în interiorul sistemului avem fluxuri mult mai complexe. Unele dintre acestea au fost deja nominalizate și le voi prezenta aici, precum fluxul de preluare a cererilor în zona de secretariat sau zona de registre. Observi deja că interfețele sunt mult mai complexe din punct de vedere al funcționalităților disponibile. De ce? Pentru că în interiorul sistemului, pentru a genera documente în format electronic, este necesar un efort mai mare în ceea ce privește gestionarea informațiilor”.

Mai multe detalii puteți afla din conferința de mai jos:

 

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Marcel Ciolacu
Oameni pe strada

Haos pe căile ferate germane. Mii de călători, afectați

Serviciile feroviare din Germania au fost grav...

INS: Aproape 16% din gospodării nu au baie sau duș

Ponderea gospodăriilor dotate cu baie/duş a fost, anul...

Industria nu mai duduie ca altă dată / FOTO: Freepik
Principele Dimitrie Sturdza / Foto: Dorina MATIŞ / AGERPRES
Bani / Foto: Freepik

OnlyFans a plătit dividende record proprietarului platformei

Cea mai mare platformă porno online a acordat dividende...

Sediul central al Google
Casa de pensii / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Compensații pentru pensionari prevăzute într-o nouă OUG

După controversata recalculare a pensiilor, Guvernul a...

Aglomerație / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com
Selena Gomez
Bună dimineața!
Investitori la bursă / FOTO: Freepik

Bursa de la București, fără suflu la sfârșit de săptămână

Săptămâna a fost marcată de scăderi generalizate pe...

Chirie sau rate? Ce este mai avantajos la această oră

În contextul prețurilor crescânde la locuințe și a...

Nu este loc pentru butoaiele OPEC, spun analiștii
Unt / FOTO: Freepik

Prețul mondial al untului a atins un record absolut

La nivel mondial, prețul la unt a sărit la un record...

Localitate în Spania / FOTO: Freepik

Polonezii dau năvală în Spania să cumpere active imobiliare

În timp ce Polonia se înarmează, încheind contracte după...

Un cuplu stă pe balcon / Foto: Freepik

Prețurile locuințelor din România continuă să crească

Florin Dragu, şef serviciu Direcţia Stabilitate...

La benzinărie / FOTO: Unsplash
S-au făcut calculele
Amazon Alexa / FOTO: Wikipedia
Vladimir Putin si Sadir Japarov, președintele Kârgâstanului
Curs valutar / Foto: DCBusiness
ANAF / Montaj foto: DCBusiness
Telefoane

Cele mai vândute telefoane mobile din lume în 2024

Apple rămâne compania care a vândut cele mai multe...

Oficiul Național al Registrului Comerțului
Ruta pe care a zburat în jurul lumii aeronava TAROM

Oferte speciale de la Tarom pentru trei destinații europene

Tarom lansează o ofertă specială pentru trei destinații...

Stație de transformare / Foto: Arhivă

pixel