Regim special TVA pentru întreprinderile mici – proiect de ordin ANAF
Agenția Națională de...
Delivery-ul, motorul de creștere al industriei HoReCa
Piața HoReCa din România este estimată la 7,3 miliarde de euro în 2024, iar segmentul de delivery s-a transformat dintr-un canal secundar într-unul esențial pentru dezvoltarea afacerilor din domeniu.
„Delivery-ul a devenit motorul de creştere al industriei HoReCa urbane. Nu mai vorbim despre un canal secundar, ci despre cel care redefineşte relaţia dintre brand şi client – de la alegerea meniului, la ambalaj şi până la fidelizare”, a explicat Florin Maxim, fondatorul Hospitality Culture Institute, organizația care a realizat studiul.
Acesta a mai anunțat că, în 2026, institutul va demara un nou program de cercetare sindicalizat, axat pe evoluția valorii percepute de consumator în contextul economic actual.
Românii comandă tot mai des mâncare gătită
În ultimele șase luni, peste 80% dintre românii din marile orașe au comandat cel puțin o dată mâncare gătită acasă sau la birou.
Bonul mediu la o comandă prin livrare este de 61 de lei/persoană, iar în București se ridică la 61,9 lei/persoană, în timp ce o masă la restaurant costă, în medie, 82,7 lei/persoană.
Aceste date arată că românii preferă confortul și rapiditatea livrării, mai ales în mediul urban, unde timpul liber este limitat, iar aplicațiile de delivery s-au integrat în rutina zilnică.
Studiu nou despre comportamentul consumatorilor în 2026
Hospitality Culture Institute a anunțat și lansarea procesului de sindicalizare pentru două cercetări complementare ce vor fi implementate anul viitor:
Citește și: Nivelul îngrijorător la care a ajuns risipa alimentară. Câţi bani aruncă românii la gunoi
Hospitality Culture Research 2026, ediția anuală a celui mai amplu studiu din industria HoReCa, care va analiza frecvența consumului, dimensiunea pieței și indicatorii de satisfacție;
Consumatorul HoReCa 2026, o nouă cercetare dedicată modului în care clienții reacționează la creșterile de prețuri, inflație, scăderea traficului și presiunea pe forța de muncă din sector.
Noul studiu va analiza, printre altele, pragul de toleranță al consumatorilor față de scumpiri, compromisurile făcute atunci când bugetul scade (renunțarea la desert, la frecvența vizitelor sau la localul preferat) și impactul lipsei de personal asupra experienței clientului.
Platforma care radiografiază HoReCa din 2017
Fondat în 2017, Hospitality Culture Institute este considerat cea mai importantă platformă de cercetare, educație și networking din industria ospitalității românești.
Prin studiile sale anuale, institutul oferă o imagine completă asupra comportamentului consumatorilor și asupra modului în care evoluează preferințele în restaurante, cafenele și servicii de livrare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Agenția Națională de...
Întârzierea proiectelor...
Guvernul a aprobat Memorandumul...
În şedinţa de joi, 16 octombrie, a Executivului, a fost...
Banca Națională a României a...
Guvernul pregătește o modificare amplă a legislației...
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a...
Autoritatea de Supraveghere...
Executivul dezbate în ședința de miercuri, 16 octombrie,...
Curtea Constituțională a României (CCR) a respins...
Peste 30 de jurnaliști de apărare și corespondenți...
Românii din marile orașe...
IMM România solicită menţinerea...
Industria aromatizării spațiilor – o nișă puțin...
Se îngroaşă gluma pentru Rusia, după atacurile Ucrainei...
În data de 16 octombrie 2025...
Curtea Constituțională a...
Curtea de Conturi a descoperit...