Florinel Chiș, șeful ARMO: Plățile cu cardul în România au luat avânt

Autor: Georgel Simionică
Data publicării:
Florinel Chis, șeful ARMO
Florinel Chis, șeful ARMO
Florinel Chiș, șeful Asociației Română a Magazinelor Online (ARMO), invitat la interviurile DCNews și DCBusiness a vorbit despre evoluția comerțului online în România.

Șeful ARMO a opinat că: ”Dacă ne uităm la plățile cu cardul evident în România am văzut un avans care probabil era estimat pentru o perioadă mult mai lungă și anume probabil peste trei ani pe 4 ani. Estimăm că vom ajunge la acest nivel în ceea ce privește partea de plăți cu cardul. În ceea ce privește comerțul în general continuăm trendul ascendent pe care l am observat în anii trecuți. Evident suntem într-un context în care în România are teren de recuperat și anul 2020 a fost din motive evidente unul dintre cei mai buni ani pentru comerț electronic în România și în întreaga Uniune Europeană. Noi activăm în sectorul asta al comerțului online și în context european putem să vedem că se păstrează același trend. Ideea este că decalajul dintre Est și Vest se reduce treptat de la an la an, ceea ce înseamnă că în comerțul online din regiunea noastră și România avem în continuare potențial de creștere pentru a ajunge din urmă celelalte state”.

Florinel Chiș a mai explicat că ”Sectorul de comerț online în România a crescut semnificativ față de 2019. Ne uităm pe rapoarte și vedem faptul că mai mult de jumătate din cumpărători în perioade bune au preferat să cumpere cu cardul având în vedere că noi eram la 25% plăți cu cardul și 65% ramburs. Au fost perioade din anul trecut de mai mult de jumătate care au achiziționat doar cu cardul și asta arată faptul că recuperăm acest teren. Trecem printr-un proces de digitalizare accelerată și acest proces de transformare digitală are un impact atât asupra consumatorilor cât și asupra businessurilor și reușim să avansăm în partea asta de digitalizare”.

Expertul a mai spus că: ”Consumatorii odată ce au putut accesa o anumită modalitate de a comanda produsele de care aveau nevoie au continuat să rămână în online. Unii (retaileri) au mers pe varianta cu forță logistică proprie sau o companie dedicată care să se ocupe de asta (livrare) dar în general gestionată de retailer, alții au mers pe colaborare cu firme specializate. Ideea e că în toate direcțiile exista o creștere foarte mare, lucru care a dus la o cerere semnificativă pe partea forței de muncă. Tu comanzi ca cineva să vină să ți aducă produsul iar oferta de curier e una limitată. Ca urmare cine a reușit să își consolideze poziția și să atragă aceste resurse umane a reușit să aibă o creștere semnificativă. Evident putem să vedem că în perioada pandemiei până în 2020 în momentul anumitor restricții toată capacitatea de livrare era blocată. Unii au învățat și au evoluat, alții au rămas cu o variantă mai conservatoare. Livrare în aceeași zi [...] la noi lucrul ăsta a prins amploare anul trecut, deci există varianta asta în care consumatorii își comandă produsele online, evită aglomerația din supermarket din confortul propriei case din fața unui dispozitiv, fie pe telefon mobil sau tabletă sau laptop, își comandă produsele de care au nevoie și le primesc acasă. Potențial există pentru comercianții care investesc în direcția asta. Partea de logistică e un challenge. E în continuare un eșec pentru segmentul ăsta”.

Youtube video image

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Rabla 2023. Foto: Pexels.com
CE oltenia
Foto: Freepik.com
Teambuilding. Freepik.com
O femeie își alimentează mașina electrică / Foto: Freepik
Horațiu Potra / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Foto: Pexels.com
O persoană completează un formular / Foto: Freepik
Plan cadastral / Foto: Freepik
Napolact
Bogdan Chiritoiu / Foto: Oana Pavelescu
Fusion for Energy (F4E) și centru de cercetare CERN au semnat un acord strategic
Alexandru Nazare
Despădurire / Foto: Freepik
Inflația golește buzunarele românilor / Ilustrație DCBusiness
Dealerii Dacia vor promova noul logo al mărcii de la începutul anului viitor, iar primele mașini care vor primi noua emblemă vor apărea pe străzi din a doua jumătate a anului 2022. 
Bursa de Valori București
Inflatie. Foto: Pexels.com
Documente. Freepik.com
Plata POS. Freepik.com
Unul dintre sediile băncii Unicredit / FOTO: Unsplash

UniCredit, blocată la Roma dar în plin avânt financiar

Grupul bancar UniCredit nu va mai încerca să încheie...

Raiffeisen / Foto: Salech Hcelas

Două bănci occidentale fac profituri record în Rusia

După declanșarea invaziei rusești în Ucraina, statele...

Nimic nu stimulează optimismul investitorilor
Internet. Freepik.com

Rusia anunţă că îşi face propriul Starlink, pe modelul lui Elon Musk

Rusia anunţă că va avea propria reţea de internet prin...

Dmitri Peskov, umbra președintelui rus
BMW electric

pixel