Ford Motor a anunţat luni că va înregistra deprecieri de active de aproximativ 19,5 miliarde de dolari şi că îşi va restrânge semnificativ portofoliul de vehicule electrice, marcând cea mai amplă retragere de până acum a unui mare producător auto de pe segmentul EV. Decizia vine pe fondul cererii mai slabe pentru maşinile electrice şi al schimbărilor de politică generate de administraţia Trump, potrivit DPA şi Reuters.
Grupul american, cu sediul în Dearborn, Michigan, a precizat că va opri producţia camionetei electrice F-150 Lightning şi va renunţa la dezvoltarea următoarei generaţii de camioane electrice T3, precum şi la proiectele privind vehicule comerciale uşoare electrice. În locul acestora, Ford va lansa o versiune hibridă de tip EREV (Extended Range Electric Vehicle), care utilizează un generator pe benzină pentru reîncărcarea bateriei.
Strategia companiei se va concentra, în perioada următoare, pe modelele cu motoare pe benzină şi pe cele hibride. Ford intenţionează să facă mii de angajări, deşi pe termen scurt va reduce personalul de la fabrica sa de baterii din Kentucky.
Potrivit estimărilor companiei, până în 2030, vehiculele hibride, modelele cu autonomie extinsă şi cele complet electrice vor reprezenta circa 50% din mixul global de vânzări, faţă de aproximativ 17% în prezent. Deprecierile de active vor fi reflectate în rezultatele financiare din trimestrul al patrulea al anului 2025 şi pe parcursul anilor 2026 şi 2027. Din total, aproximativ 8,5 miliarde de dolari sunt asociate abandonării proiectelor EV, iar circa şase miliarde de dolari provin din dizolvarea societăţii mixte cu producătorul sud-coreean de baterii SK On.
În acelaşi timp, Ford şi-a revizuit în creştere prognoza pentru 2025, anticipând un profit ajustat înainte de dobânzi şi impozite de aproximativ şapte miliarde de dolari, peste estimarea anterioară, cuprinsă între şase şi 6,5 miliarde de dolari. Analiştii avertizează că expirarea creditului fiscal de 7.500 de dolari pentru vehiculele electrice ar putea duce, în 2025, la primul declin al vânzărilor auto din SUA din 2019 încoace. Pentru 2026, Ford mizează pe o nouă platformă destinată vehiculelor electrice mai accesibile, cu preţuri de pornire de aproximativ 30.000 de dolari.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Numeroase obligaţii fiscale...
Averea netă a miliardarului...
ANAF a dat publicităţii...
România se poziționează în...
Vânzarea bunurilor personale...
Decalajul de încasare a TVA a...
Președintele României a semnat...
Anunţul momentului de la Casa...
Negocierile de pace dintre...
Programul Rabla Auto 2025 se...
Ford reduce drastic gama de vehicule electrice.
Un investitor în bitcoin vrea...
Fermierii români vor beneficia de un sprijin financiar...
Producătorul german Quantum...
Bruxelles ia în calcul...
Moneda națională a înregistrat...
Creşterea accentuată a...
Criza energetică declanșată în...
Ministerul Finanțelor...
Producția industrială a...
Veşti bune pentru românii care au credite în lei...
Pensia medie lunară a crescut...
În trimestrul III al anului 2025, rata de ocupare a...
Bursa de la New York a închis...
Ministerul Finanțelor...
BCE menține dobânzile pe...