”Prin demersurile juridice iniţiate, Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT), Asociaţia de Monitorizare Taxi Transilvania şi Clever urmăresc asigurarea unui cadru relevant de dialog între autorităţi şi toate părţile activ interesate de modernizarea activităţilor de transport din România”, arată organizațiile mai sus menționate.
Despre COTAR cele trei organizații spun că este nereprezentativ pentru dialogul cu autoritățile.
“Pentru a fi reprezentativă la nivel de industrie, confederaţia ar trebui să fie formată din cel puţin două federaţii patronale, conform prevederilor în vigoare pentru constituirea unei confederaţii, şi să aibă membri care să activeze în toate tipurile de activităţi din sector, criterii care nu sunt în acest moment îndeplinite. În acelaşi timp, o mare parte dintre membrii confederaţiei nu mai sunt în activitate, nu mai activează în domeniul transporturilor sau sunt în prezent dezafiliaţi şi înscrişi în alte federaţii. Implicit, membrii rămaşi activi nu însumează, prin angajaţii lor, procentele minimale cerute de lege”, a explicat Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT).
“COTAR nu doar că nu îndeplineşte criteriile legale şi de legitimitate ca reprezentant principal al patronatelor din sectorul transporturilor din România, dar în ultimii ani a încercat de nenumărate ori să elimine orice aplicaţie de tip agregatoare de taxi. Au avut cinci propuneri de regulamente la Primăria Bucureşti şi trei propuneri de ordonanţe în detrimentul şoferilor de taxi şi aplicaţilor, iar în acest moment urmăresc eliminarea totală a concurenţei. În condiţiile în care peste 70% dintre şoferii de taxi folosesc aplicaţiile agregatoare de tipul Clever ca principală sursă de preluare a comenzilor, considerăm că membrii COTAR ignoră în mod voit dorinţa taximetriştilor”, spune Anca Gherle, Public Affairs Clever.
"COTAR nu mai reprezintă interesele industriei de taximetrie în ansamblu, ci doar a unor companii de transport membre ale căror iniţiative susţin instaurarea unui monopol pe piaţa de transport de persoane şi care sunt mai degrabă interesate să protejeze interesele financiare ale patronilor de companii de transport”, precizează Ioan Pugna, vicepreşedinte al Asociaţiei de Monitorizare Taxi Transilvania.
Aplicaţiile de mobilitate urbană sunt folosite de peste 2,5 milioane de români.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Economia americană dă semne de...
Prețurile petrolului au continuat să crească joi, pe...
Pe fondul escaladării războiului comercial dintre Statele Unite și China, un...
Tehnologia în cădere liberă: Nvidia și Nasdaq, printre...
Banca Naţională a României împlineşte joi 145 de ani.
Randamentele obligațiunilor din zona euro au urcat ușor...
Doar 31 de angajați din 250 au...
Un fenomen atent monitorizat de analiștii financiari.
Grupul industrial elvețian ABB a anunțat joi că...
De la începutul lunii aprilie,...
Războiul tarifar inițiat de Donald Trump a declanșat o...
În fața amenințării crescânde...
Mai ieftin, mai rapid, dar...
Parlamentul României urmează să...
Una dintre companiile care...
Senatul dezbate la Comisia de...
Pe fondul tensiunilor...
Persoanele fizice care au...
Semne promițătoare de viață...
Peste 14.000 de proiecte de...
În ciuda speculațiilor tot mai...
Numărul prosumatorilor a...
Guvernul a aprobat miercuri o...