Fostul preşedinte Renault-Nissan vrea să dea în judecată compania pentru plata pensiei

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Executarea silită pentru datoriile restante la bănci, furnizori, persoane fizice sau juridice cu care se încheie diverse contracte
Executarea silită pentru datoriile restante la bănci, furnizori, persoane fizice sau juridice cu care se încheie diverse contracte
Fostul preşedinte al alianţei Renault-Nissan Carlos Ghosn intenţionează să dea în judecată producătorul auto francez pentru plata pensiei, a anunţat luni publicaţia Le Figaro, transmite DPA.

'Solicit drepturile mele de pensie şi toate celelalte drepturi pe care le-am obţinut. Demisia mea de la Renault a fost o farsă', a afirmat Ghosn, într-un interviu acordat publicaţiei franceze. În aprilie, Renault a blocat pensia fostului director general Carlos Ghosn, după ce ancheta internă a producătorului auto francez a identificat 'practici suspecte şi ascunse şi încălcarea principiilor etice ale grupului'.

Porsche a dat lovitura cu SUV-urile Macan şi Cayenne

În urma demisiei, Ghosn 'nu este îndreptăţit la niciun fel de pensie' din planul său anual de beneficii, în valoare de 765.000 euro, a anunţat Renault.

De asemenea, compania a recomandat acţionarilor să blocheze plata variabilă de 224.000 euro a lui Ghosn pentru 2018. Ghosn a fost concediat de Nissan curând după arestarea sa, în noiembrie 2018, şi a demisionat din funcţia de preşedinte director general al Renault în ianuarie 2019.

În urma demisiei, Ghosn a pierdut automat acţiuni în valoare de milioane de euro care îi fuseseră acordate în perioada 2015 - 2018, ca parte a pachetului său salarial. Conform unui document financiar al companiei, în 2017, remuneraţia totală a lui Ghosn a fost de aproape 7,4 milioane de euro, din care doar 1,64 milioane de euro în numerar. Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drept de vot la grupul francez.

Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Taxa majorată cu 50%
Nicușor Dan
Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Schimb valutar
Inquam Photos / George Calin

Protestele din 2024–2025: România între stradă și urne

Între decembrie 2024 și mai 2025, România a traversat...

Transelectrica / FOTO: Facebook
Oameni pe stradă / Foto: Freepik
Dealerii valutari nu afișează prețul real al monedelor pe panourile lor din cauza fluctuațiilor mari ale cursului dolarului / Foto / Reuters / Fatemeh Bahrami / Anadolu
Vienna Insurance Group
Fabrică de lapte / Foto: Freepik
CCR a decis / Foto: Freepik
ANAF / Foto: DCBusiness
Contor electric

Se dau bani pentru energie! Tot ce trebuie să știți

Românii aflați în situație de sărăcie energetică pot...

Jean Ivan, noul director interimar al Romsilva

Romsilva are un nou director intermediar

Jean Vişan, noul director general interimar al Romsilva....

Casa de schimb / Foto: Arhivă
Neodimium pur
Datorii la stat / Foto: Freepik
Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook
Fabrica de reciclare / Foto: Freepik
BVB
Om de afaceri vorbeste la telefon / Foto: Freepik
Eoliene / Foto: Freepik
Microbuz / Foto: oglindadeazi.ro
foto: pexels.com
SpaceX
Cristian Popa, BNR
Ilie Boloja și Sorin Grindeanu / Foto: George Călin / Mălina Norocea / Inquam Photos

pixel