Fostul preşedinte Renault-Nissan vrea să dea în judecată compania pentru plata pensiei

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Executarea silită pentru datoriile restante la bănci, furnizori, persoane fizice sau juridice cu care se încheie diverse contracte
Executarea silită pentru datoriile restante la bănci, furnizori, persoane fizice sau juridice cu care se încheie diverse contracte
Fostul preşedinte al alianţei Renault-Nissan Carlos Ghosn intenţionează să dea în judecată producătorul auto francez pentru plata pensiei, a anunţat luni publicaţia Le Figaro, transmite DPA.

'Solicit drepturile mele de pensie şi toate celelalte drepturi pe care le-am obţinut. Demisia mea de la Renault a fost o farsă', a afirmat Ghosn, într-un interviu acordat publicaţiei franceze. În aprilie, Renault a blocat pensia fostului director general Carlos Ghosn, după ce ancheta internă a producătorului auto francez a identificat 'practici suspecte şi ascunse şi încălcarea principiilor etice ale grupului'.

Porsche a dat lovitura cu SUV-urile Macan şi Cayenne

În urma demisiei, Ghosn 'nu este îndreptăţit la niciun fel de pensie' din planul său anual de beneficii, în valoare de 765.000 euro, a anunţat Renault.

De asemenea, compania a recomandat acţionarilor să blocheze plata variabilă de 224.000 euro a lui Ghosn pentru 2018. Ghosn a fost concediat de Nissan curând după arestarea sa, în noiembrie 2018, şi a demisionat din funcţia de preşedinte director general al Renault în ianuarie 2019.

În urma demisiei, Ghosn a pierdut automat acţiuni în valoare de milioane de euro care îi fuseseră acordate în perioada 2015 - 2018, ca parte a pachetului său salarial. Conform unui document financiar al companiei, în 2017, remuneraţia totală a lui Ghosn a fost de aproape 7,4 milioane de euro, din care doar 1,64 milioane de euro în numerar. Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drept de vot la grupul francez.

Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Lingouri de aur / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Sebastian Burduja. Foto: Crisan Andreescu
Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia
Copil
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik

Grupul MOL a semnat o înţelegere cu Kazmunaygas

Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...

Trenul nou a rămas în gară
Industrie. Foto: Pexels.com
Nvidia / FOTO: Freepik

pixel