Franța și Italia crează un Airbus naval. Două companii se aliază

Autor: Simona Haiduc
Data actualizării:
Data publicării:
Naval Group și Fincantieri, doi grei ai sectorului
Naval Group și Fincantieri, doi grei ai sectorului
Proiectul unui Airbus naval prinde contur. Sub forma unei societăți comune deținută în părți egale de grupul francez Naval Group, principalul furnizor de nave militare al marinei naționale, și de omologul său italian, Fincantieri. 

Susținut de Franța și Italia, proiectul a fost lansat anul trecut cu scopul de a constitui o industrie europeană a construcției navale. Fincantieri și Naval Group sunt piese grele ale sectorului: compania italiană numără 19.000 de salariați și aproape 20 de șantiere navale în întreaga lume, în timp ce societatea franceză dispune de circa 15.000 de colaboratori, pentru o cifră de afaceri de 3,6 miliarde de euro, realizată cu precădere din vânzarea de nave militare.

La bordul unei fregate multirol de concepție franco-italiană, ancorată la La Spezia, în Italia, președinții directori generali ai celor două entități industriale, Herve Guillouo și Giuseppe Bono, au dezvăluit marile linii ale proiectului lor. Dacă primește undă verde din partea organismelor antimonopol, societatea comună ar urma să devină operațională până la sfârșitul acestui an.

Totul se face în comun

Cu sediul central la Genova, în Italia, și cu o filială la Ollioules, lângă Toulon, ea va fi condusă de un director general francez și un președinte italian, aleși pentru un mandat de trei ani. Consiliul de administrație va fi format din șase membri, câte trei de fiecare parte.

Citește și Feriboturi revoluționare, construite de români. Cine a câștigat contractul

Ambele grupuri se angajează să dezvolte în comun proiecte de cercetare și dezvoltare, să pregătească oferte comune atât pentru marina militară franceză, cât și pentru cea italiană, dar și pentru export. Pentru a cimenta această alianță, cele două companii discută cu statele membre și cu Statele lor majore în vederea lansării unui program de corvete cu un tonaj de ordinul a 3.000 de tone pentru marinele militare ale celor două țări, cu primele livrări înainte de 2030.

Programul va fi deschis și altor parteneri europeni.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Donald Trump vorbește la telefon
nicusor dan - FOTO: Agerpres
migratie - FOTO: Freepik@ruslan23-02
Șofer de TIR / Foto: Freepik
Administrator de bloc / Foto: Arhivă
China, UE / sursa foto: Freepik.com
Strangere de mana. Foto: Pexels.com
Freepik.com

Amazon a declanşat un nou val de concedieri

Amazon face curățenie în divizia de cărți: concedieri la...

sulyok tamas - FOTO: Agerpres

Președintele Ungariei, vizită de solidaritate la Praid

Președintele Ungariei, vizită de solidaritate la Praid.

Factura. Freepik.com
Camion in trafic
Starlink / Foto: Starlink / Flickr

Starlink intră pe piața maritimă și aviatică

Starlink intră pe piața maritimă și aviatică.

Instalații de aer condiționat
Luna. Foto: Pexels.com
inchirieri - FOTO: Freepik@mrkaka1102
Rubin / Foto: Gemfields
Ce este portofelul european de identitate digitală. Când intră în vigoare şi cum se foloseşte
firme - FOTO: Freepik@Flowo
Industria apărării este în plin boom economic / Foto: NATO
Decizia vine în sprijinul celor cu credite ipotecare
Freepik.com
intarzieri - FOTO: Freepik
Lingouri de argint
Tren deraiat / Foto: Replica Online

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman 

Bursa de Valori București
Titluri Tezaur / Ilustrațe: Oana Pavelescu
București / Foto: Oana Pavelescu

pixel