Franța vrea să scape de imaginea elitistă a gastronomiei sale

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
O nouă strategie care va fi lansată de președintele Macron
O nouă strategie care va fi lansată de președintele Macron
Franţa a lansat luni la Dubai marca "Taste France", creată cu obiectivul de a schimba imaginea elitistă a gastronomiei sale în lumea întreagă, în cadrul festivalului agroalimentar internaţională Gulfood, informează AFP.

Proiectul face parte din campania "Choose France", creată pentru a spori atractivitatea ţării în faţa investitorilor străini şi pentru valorificarea companiilor franceze. "Taste France", un brand în spatele căruia se grupează mai multe grupuri franceze din sectorul agroalimentar, va fi lansat în Franţa de preşedintele Emmanuel Macron la Salonul Agriculturii, ce va fi organizat la Paris între 22 februarie şi 1 martie.

"Gastronomia franceză are o imagine elitistă, iar consumatorii fac un efort pentru a o înţelege", a declarat luni directorul general al Business France, Christophe Lecourtier, prezent la Dubai. Business France este un organism public însărcinat cu dezvoltarea pe plan internaţional a companiilor franceze, a investiţiilor internaţionale în Franţa şi cu promovarea economică a Franţei în străinătate.

Potrivit declaraţiilor sale, obiectivul brandului "Taste France" este acela de a adopta o imagine "mai umilă, mai realistă, a felului în care produsele sunt prezentate" pe pieţele străine. Noua marcă se încadrează în strategia preşedintelui Macron de a promova Franţa pe scena internaţională, a adăugat Christophe Lecourtier.

Citește și Exporturile franceze de vin au atins un nivel record

"Am ratat domeniul 'world food', adică produsul pe care îl poţi găsi peste tot", a precizat oficialul francez, care spune că doreşte să facă accesibile produsele franceze "într-un număr cât mai mare", vizând tinerii şi clasele medii urbane, care se declară interesate de calitate şi de securitatea alimentară.

Lansarea "Taste France" la Dubai se explică prin prezenţa unor participanţi asiatici şi africani în acest emirat şi datorită importanţei tot mai mari a regiunii Golfului Persic pentru sectorul agroalimentar francez, alcătuit în procent de 98% din întreprinderi mici şi mijlocii, potrivit Business France. Din 2010, exporturile de produse agroalimentare franceze spre ţările din Golful Persic s-au dublat şi reprezintă peste 1 miliard de euro, regiunea menţionată devenind a treia piaţă non-europeană pentru Franţa, după China şi Statele Unite.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Mai multe persoane se uită cu neîncredere la un document / Foto: Freepik
ANRE
Hacker. Freepik.com
Banca Centrală Europeană / Foto: BCE / Flickr

Banca Centrală Europeană păstrează dobânzile nemodificate

Banca Centrală Europeană (BCE) a decis, joi, să mențină...

Reprezentanți ai Confederaţiei Patronale Concordia
Reactoarelor Modulare Mici (SMR) / Foto: NuScale
Florin Jianu
Alexandru Nazare, ministrul de Finanțe
Cargo GNL / sursa foto: Freepik.com / sharpiloandrey
Foto: Freepik.com
Grevă / sursa foto: Freepik.com / EyeEm
Bitcoin / FOTO: Freepik
Ilie Bolojan
CEC Bank
Foto: Pexels.com
Lingouri de cupru / Foto: DCBusiness

Bloomberg: Cuprul intră într-un deficit structural din 2026

Piața globală a cuprului se îndreaptă spre un deficit...

Ministerul Finanțelor
Ghișeu
Barajul Paltinu
Arcelor Mittal Tubular Products Iași
Inflație / Foto: Freepik

România continuă să fie ţara cu cea mai mare inflaţie din UE

România a fost şi în luna noiembrie ţara UE cu cea mai...

România se află pe locul doi la exportul de grâu moale

pixel