Modelul Dacia Spring, importat din China, este exclus de pe listă.
Aproximativ 65% dintre mașinile electrice vândute în Franța vor fi eligibile pentru acest program, care, începând de vineri, va include noi criterii privind cantitatea de dioxid de carbon emisă la fabricarea unui vehicul electric, arată Reuters.
Lista modelelor eligibile include 24 produse de grupul franco-italian Stellantis și cinci de constructorul auto francez Renault. Modelul Y al lui Elon Musk, Tesla Model Y, va fi eligibil, dar nu și Modelul 3 al acestui producător.
"Există mașini care își vor pierde în totalitate competitivitatea", a declarat un purtător de cuvânt al MG Motors, adăugând că marca a decis să nu aplice la sistemul de bonusare pentru modelul său MG4 deoarece acesta a fost "conceput pentru a ne exclude".
Ministrul francez de finanțe, Bruno Le Maire, a salutat ceea ce el a numit stimulentul noilor reguli pentru ca producătorii auto să își reducă amprenta de carbon.
"Nu vom mai subvenționa producția de automobile care emit prea mult CO2", a spus acesta într-o declarație.
Guvernul președintelui Emmanuel Macron a dorit să facă vehiculele electrice fabricate în Franța și în Europa mai accesibile pentru consumatorii interni în raport cu vehiculele mai ieftine produse în China.
Prețul mediu de vânzare cu amănuntul al unui vehicul electric în Europa era de peste 65.000 de euro în prima jumătate a anului 2023, față de puțin peste 31.000 de euro în China, potrivit unui studiu realizat de Jato Dynamics.
Guvernul francez a oferit deja cumpărătorilor un stimulent între 5.000 și 7.000 de euro pentru a aduce mai multe mașini electrice pe șosele, la un cost total de 1 miliard de euro pe an.
Cu toate acestea, în absența unor vehicule electrice ieftine fabricate în Europa, o treime din toate stimulentele merg către consumatorii care cumpără vehicule electrice fabricate în China, spun oficialii Ministerului francez de Finanțe. Această tendință a contribuit la stimularea creșterii importurilor și a unui decalaj competitiv tot mai mare față de producătorii interni.
Industria auto din China se bazează în mare măsură pe energia electrică generată de cărbune, ceea ce înseamnă că multe vehicule electrice chinezești nu vor fi eligibile de acum înainte.
Agenția Ademe care supraveghează procesul a studiat eligibilitatea a aproape 500 de modele de vehicule electrice și a variantelor acestora pentru a le include în program.
Modelul 3 de la Tesla este fabricat în China. Modelul Y, care este mai mare și mai scump, este fabricat în principal la Berlin și a fost cel mai bine vândut model electric în Franța în primele 11 luni ale anului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Începând din acest weekend, călătorii care utilizează...
Serviciile TikTok au fost suspendate în Statele Unite,...
Bursa de Valori Bucureşti (BVB)...
Directorul Mercedes-Benz, Ola Källenius, sugerează o...
Astăzi aducem în prim-plan cele mai importante subiecte...
Adrian Câciu a făcut câteva...
Aprovizionarea cu apă în...
România face pași importanți...
Ministerul Energiei va aloca...
Ministerul Finanțelor a pus în...
Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...
Europa își propune să-și reducă...
Agenția de Plăți și Intervenție...
Industria navală face pași importanți către un viitor...
TikTok riscă să fie suspendată...
Săptămâna viitoare angajații au...
Grupaj de ştiri. Click pe...
FMI a publicat vineri un nou...
BRD anunţă lucrări de...
Chișinăul reafirmă deschiderea...
Trump mută ceremonia de...
Anul trecut a fost unul mai...
O rachetă Starship a SpaceX s-a...
Un termen limită pentru...
Peste 90% dintre fermierii eligibili, autorizați pentru...