Franța încurajează cumpărătorii de mașini electrice produse în Europa. China va avea de pierdut

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Franța a modificat reglementările privind stimulentele în numerar pentru achiziționarea de mașini electrice favorizând vehiculele fabricate în Franța și în Europa în detrimentul modelelor fabricate în China, conform unei liste guvernamentale de tipuri de mașini eligibile publicate joi.

Modelul Dacia Spring, importat din China, este exclus de pe listă.

Aproximativ 65% dintre mașinile electrice vândute în Franța vor fi eligibile pentru acest program, care, începând de vineri, va include noi criterii privind cantitatea de dioxid de carbon emisă la fabricarea unui vehicul electric, arată Reuters.

Lista modelelor eligibile include 24 produse de grupul franco-italian Stellantis și cinci de constructorul auto francez Renault. Modelul Y al lui Elon Musk, Tesla Model Y, va fi eligibil, dar nu și Modelul 3 al acestui producător.

"Există mașini care își vor pierde în totalitate competitivitatea", a declarat un purtător de cuvânt al MG Motors, adăugând că marca a decis să nu aplice la sistemul de bonusare pentru modelul său MG4 deoarece acesta a fost "conceput pentru a ne exclude".

Ministrul francez de finanțe, Bruno Le Maire, a salutat ceea ce el a numit stimulentul noilor reguli pentru ca producătorii auto să își reducă amprenta de carbon.

"Nu vom mai subvenționa producția de automobile care emit prea mult CO2", a spus acesta într-o declarație.

 

Noile reglementări vizează vehiculele chineze

 

Guvernul președintelui Emmanuel Macron a dorit să facă vehiculele electrice fabricate în Franța și în Europa mai accesibile pentru consumatorii interni în raport cu vehiculele mai ieftine produse în China.

Prețul mediu de vânzare cu amănuntul al unui vehicul electric în Europa era de peste 65.000 de euro în prima jumătate a anului 2023, față de puțin peste 31.000 de euro în China, potrivit unui studiu realizat de Jato Dynamics.

Guvernul francez a oferit deja cumpărătorilor un stimulent între 5.000 și 7.000 de euro pentru a aduce mai multe mașini electrice pe șosele, la un cost total de 1 miliard de euro pe an.

Cu toate acestea, în absența unor vehicule electrice ieftine fabricate în Europa, o treime din toate stimulentele merg către consumatorii care cumpără vehicule electrice fabricate în China, spun oficialii Ministerului francez de Finanțe. Această tendință a contribuit la stimularea creșterii importurilor și a unui decalaj competitiv tot mai mare față de producătorii interni.

Industria auto din China se bazează în mare măsură pe energia electrică generată de cărbune, ceea ce înseamnă că multe vehicule electrice chinezești nu vor fi eligibile de acum înainte.

Agenția Ademe care supraveghează procesul a studiat eligibilitatea a aproape 500 de modele de vehicule electrice și a variantelor acestora pentru a le include în program.

Modelul 3 de la Tesla este fabricat în China. Modelul Y, care este mai mare și mai scump, este fabricat în principal la Berlin și a fost cel mai bine vândut model electric în Franța în primele 11 luni ale anului.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Contabil / Foto: Freepik

ANAF clarifică o dilemă frecventă privind SAF-T

Tot mai multe firme aflate la început de drum sau cu...

Gaze naturale

România a importat cu 72% mai mult gaz în 2025

Producţia de gaze naturale utilizabile a României a...

Cariera Tismana

20 de hectare de pădure s-au surpat la mina Tismana

Deputatul Radu Miruţă (USR) anunţă că o alunecare de...

Bursa de Valori București
Pilonul III de pensii
Anker PowerCore 10000
Srâmtoare Ormuz
Platină
Lingouri de aur
Sediul Hidroelectrica
Hidroelectrica
Trenuri
ANAF

Buletinul electronic creează mai mult probleme românilor

Noile cărți electronice de identitate, emise cu...

Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Ilie Bolojan

Bolojan: Deficitul bugetar mare nu mai poate fi susținut

Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...

Donald Trump

MAGA, divizată din cauza războiului Israeliano-Iranian

După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...

Freepik.com
Freepik.com
Bani. Freepik.com
Uzină Ford / Foto: Flickr
Ucraina se aşteaptă ca viitorul pachet de sancţiuni europene contra Moscovei să vizeze şi compania de stat Rosatom

Rosatom construiește prima centrală nucleară din Kazahstan

Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...

Uzinele Dacia
Donald Trump și Elon Musk
Tel Aviv sub asediul Iranului

pixel