Franța încurajează cumpărătorii de mașini electrice produse în Europa. China va avea de pierdut

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Franța a modificat reglementările privind stimulentele în numerar pentru achiziționarea de mașini electrice favorizând vehiculele fabricate în Franța și în Europa în detrimentul modelelor fabricate în China, conform unei liste guvernamentale de tipuri de mașini eligibile publicate joi.

Modelul Dacia Spring, importat din China, este exclus de pe listă.

Aproximativ 65% dintre mașinile electrice vândute în Franța vor fi eligibile pentru acest program, care, începând de vineri, va include noi criterii privind cantitatea de dioxid de carbon emisă la fabricarea unui vehicul electric, arată Reuters.

Lista modelelor eligibile include 24 produse de grupul franco-italian Stellantis și cinci de constructorul auto francez Renault. Modelul Y al lui Elon Musk, Tesla Model Y, va fi eligibil, dar nu și Modelul 3 al acestui producător.

"Există mașini care își vor pierde în totalitate competitivitatea", a declarat un purtător de cuvânt al MG Motors, adăugând că marca a decis să nu aplice la sistemul de bonusare pentru modelul său MG4 deoarece acesta a fost "conceput pentru a ne exclude".

Ministrul francez de finanțe, Bruno Le Maire, a salutat ceea ce el a numit stimulentul noilor reguli pentru ca producătorii auto să își reducă amprenta de carbon.

"Nu vom mai subvenționa producția de automobile care emit prea mult CO2", a spus acesta într-o declarație.

 

Noile reglementări vizează vehiculele chineze

 

Guvernul președintelui Emmanuel Macron a dorit să facă vehiculele electrice fabricate în Franța și în Europa mai accesibile pentru consumatorii interni în raport cu vehiculele mai ieftine produse în China.

Prețul mediu de vânzare cu amănuntul al unui vehicul electric în Europa era de peste 65.000 de euro în prima jumătate a anului 2023, față de puțin peste 31.000 de euro în China, potrivit unui studiu realizat de Jato Dynamics.

Guvernul francez a oferit deja cumpărătorilor un stimulent între 5.000 și 7.000 de euro pentru a aduce mai multe mașini electrice pe șosele, la un cost total de 1 miliard de euro pe an.

Cu toate acestea, în absența unor vehicule electrice ieftine fabricate în Europa, o treime din toate stimulentele merg către consumatorii care cumpără vehicule electrice fabricate în China, spun oficialii Ministerului francez de Finanțe. Această tendință a contribuit la stimularea creșterii importurilor și a unui decalaj competitiv tot mai mare față de producătorii interni.

Industria auto din China se bazează în mare măsură pe energia electrică generată de cărbune, ceea ce înseamnă că multe vehicule electrice chinezești nu vor fi eligibile de acum înainte.

Agenția Ademe care supraveghează procesul a studiat eligibilitatea a aproape 500 de modele de vehicule electrice și a variantelor acestora pentru a le include în program.

Modelul 3 de la Tesla este fabricat în China. Modelul Y, care este mai mare și mai scump, este fabricat în principal la Berlin și a fost cel mai bine vândut model electric în Franța în primele 11 luni ale anului.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Un tren trece prin fața unor blocuri / Foto: Arhivă

Ordonanța trenuleț lasă trenurile ”ca-n gară”

Începând din acest weekend, călătorii care utilizează...

TikTok / sursa foto: Pexels.com / cottonbro studio

TikTok dispare din SUA. Google și Apple au șters aplicația

Serviciile TikTok au fost suspendate în Statele Unite,...

Bursa / sursa foto: Freepik.com / frimufilms
Ola Kalenius / Foto: Mercedes

Șeful Mercedes cere investiții reciproce între UE și China

Directorul Mercedes-Benz, Ola Källenius, sugerează o...

Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi aducem în prim-plan cele mai importante subiecte...

Adrian Câciu
Contabil
Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic
Bursa / sursa foto: Freepik.com
Donald Trump
foto: pexels.com
Foto: pexels.com
Foto: Pexels.com

Bani pentru fermieri. APIA, veşti bune

Peste 90% dintre fermierii eligibili, autorizați pentru...


pixel