"Raliul lui Moş Crăciun", pe Wall Street. Ce aşteptări au investitorii, la final de an
Indicii principali de pe Wall...
Publicitate
De la începutul anului, industria auto nu-și găsește echilibrul la burse. Mai ales în Europa, unde BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen, Aston Martin și Stellantis au emis un puternic avertisment privind profiturile lor.
Făcând, oarecum, opinie separată, General Motors demonstrează o robusteze surprinzătoare. Proprietarul mărcilor Chevrolet, Buick și Cadillac a înregistrat venituri de 48,8 miliarde dolari în T3, mult peste consensul LSEG citat de CNBC, de 44,59 miliarde dolari. Câștigul pe acțiune, un indicator atent urmărit pe Wall Street, s-a situat la 2,96 dolari, față de consensul de 2,43 dolari.
„În trimestrul trei ne-am sporit cota de pe piața americană cu amănuntul, aplicând prețuri peste medie, stocuri bine gestionate și reduceri sub medie”, a explicat directorul executiv Mary Barra într-o scrisoare adresată acționarilor.
Prețuri care rezistă
În timp ce Stellantis și Ford se confruntă cu stocuri mari în Statele Unite, obligându-i să recurgă la reduceri de prețui pentru a scăpa de modelele mai vechi, General Motors se află într-o poziție mai sănătoasă. La sfârșitul lunii septembrie, stocurile în număr echivalent de zile de vânzări erau de 91 de zile pentru Ford, 90 de zile pentru Stellantis, dar de numai 68 de zile pentru General Motors, conform datelor citate de Royal Bank of Canada.
Acest lucru permite companiei să-și apere prețurile medii de vânzare. Într-o discuție cu jurnaliștii, directorul financiar Paul Jacobson a declarat că prețul mediu de tranzacție al grupului a rămas de peste 49.000 de dolari în T3.
„Consumatorul a rezistat remarcabil de bine”, a spus el, citat de CNBC. „Nimic nu s-a schimbat față de ceea ce am experimentat în ultimele trimestre”, a adăugat el.
Datorită acestei discipline de preț, combinată cu costuri controlate, profitul operațional a crescut de la 3,6 miliarde doloari în T3 din 2023 la 4,1 miliarde dolari (față de consensul de 3,3 miliarde USD conform Wedbush), iar marja operațională ajustată a fost de 8,4%, în creștere cu 30 puncte de bază (0,3 puncte procentuale) de la an la an.
Volumele și prețurile (impulsate de SUV-urile de dimensiuni medii) au avut un impact pozitiv de 900 de milioane și respectiv 1 miliard de dolari, în timp ce mixul, dimpotrivă, a avut un efect negativ de 600 de milioane de dolari asupra rezultatului operațional. Acest din urmă impact se explică prin creșterea vânzărilor de vehicule electrice care au marje negative.
Fluxul de numerar liber ajustat pentru autovehicule a fost de 5,8 miliarde de dolari, față de 4,9 miliarde de dolari cu un an mai devreme.
„Concurență acerbă”
La sfârșitul acestui trimestru, compania și-a ridicat mai multe ținte pentru 2024. Venitul din exploatare din automobile este așteptat între 14 miliarde dolari și 15 miliarde dolari, față de 13 miliarde dolari până la 15 miliarde dolari anterior, fluxul de numerar ajustat al automobile între 12,5 miliarde dolari și 13,5 miliarde dolari comparativ cu la 9,5 miliarde până la 11,5 miliarde anterior, iar câștigul pe acțiune ajustat între 10 și 10,5 dolari față de 9,5 dolari la 10,5 dolari anterior. Compania și-a crescut astfel perspectivele pentru a treia oară consecutiv.
Pe Wall Street, acțiunea a crescut cu 8%, aducând evoluția acțiunilor pe întregul an 2024 la 46,8%. General Motors eclipsează astfel complet Ford (-9,6% în 2024), Tesla (-13%) și Stellantis (-44%).
„General Motors a raportat rezultate spectaculoase pentru trimestrul care s-a încheiat la sfârșitul lunii septembrie (…), mult peste așteptările investitorilor în ceea ce privește veniturile și venitul net, deoarece compania a continuat să realizeze profituri semnificative din investiții”, a apreciat Dan Ives de la Wedbush. Analistul crede că grupul face „un pas în direcția bună”, arătând că reușește să navigheze în apele „tumultuoase”.
"Vreau să precizez că nu confundăm progresul cu victoria. Concurența este acerbă și mediul de reglementare va continua să devină mai dur. De aceea ne concentrăm pe optimizarea marjelor vehiculelor noastre cu motor cu ardere internă și ne străduim să facem vehicule electrice profitabile pe baza profitului operațional cât mai repede posibil”, a spus Mary Barra.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Indicii principali de pe Wall...
Reuters prezintă o analiză a...
Grupul Jinjiang, contractor...
Republica Moldova se bazează pe...
Un nou proiect controversat al...
Grupaj de ştiri.
Turismul elen arată semne pozitive în 2025.
Criptomoneda este tot mai des...
Exporturile totale de gaze...
Tragedie aviatică în Kazahstan.
În noiembrie, piața neagră a...
Curs valutar, 24 decembrie 2024.
Actele normative adoptate în ședința Guvernului României...
Autoritățile iraniene au ridicat o serie de interdicții.
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere, 24 decembrie.
Greva angajaților Starbucks din SUA se extinde la peste...
Ministerul Afacerilor Externe a...
Luni seara a avut loc prima...
Vladimir Putin și premierul...