Germania vrea să pună capăt tacticilor agresive de marketing ale platformei Temu

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Temu / sursa foto: Freepik.com / EyeEm
Temu / sursa foto: Freepik.com / EyeEm
Marile platforme de retail online fac apel la tehnici de manipulare în continuă schimbare pentru a stimula o cerere constantă sau în creștere. Unul dintre aceste exemple este platforma Temu din China.

Produsele din categoria ”fast moving cosumer goods”, așa cum o spune și numele, sunt reprezentate de o cerere constantă, masivă, cicluri scurte de viață, prețuri accesibile, dar mai ales un marketing agresiv.

În Germania au fost pornite anumite demersuri care vizează oprirea capacității exacerbate de a crea și stimula nevoile consumatorilor la care această platformă chineză face apel.

Autoritatea națională germană pentru protecția consumatorilor (VZBV) a emis recent o declarație prin care își anunță intenția de a acționa în instanță Temu pentru ”stimulente manipulative de cumpărare”.

"În calitate de ministru federal al protecției consumatorilor, ne angajăm în acest sens în cadrul revizuirii legislației europene privind protecția consumatorilor", spune secretarul de stat pentru protecția consumatorilor din Germania, Christiane Rohleder.

Aceste metode de determinare a clientului, în unele cazuri subtilă iar în altele fățișă, constau de obicei în personalizarea produselor, oferte foarte mari dar și diferite tipuri de recompense .

Potrivit lui secretarului de stat, Temu creează mereu noi stimulente pentru a cumpăra. Există o schimbare de la satisfacerea nevoilor la crearea de nevoi, ceea ce este deosebit de problematic deoarece se adresează unui grup țintă foarte tânăr. Rohleder a subliniat că proiectarea manipulatoare a platformelor online este interzisă în temeiul Legii UE privind serviciile digitale.

Prin urmare, este important ca aceste reglementări să fie aplicate acum pentru că platformele creează nevoi ca noi tactici de marketing.

De asemenea, autoritatea germană pentru protecția consumatorului critică faptul că, în timpul cumpărăturilor pe platformă utilizatorilor li se arată o serie de anunțuri precum "Grăbește-te! Peste 126 de persoane au acest articol în coșul de cumpărături" sau "Peste 54 de utilizatori au cumpărat în mod repetat! De ce nu 2 deodată...".

Aceste metode de manipulare a consumatorului au fost interzise în temeiul Legii UE privind serviciile digitale începând cu 17 februarie 2024. Potrivit VZBV, Temu nu informează suficient consumatorii dacă și în ce măsură compania garantează autenticitatea recenziilor despre produse. Cu toate acestea, furnizorii sunt obligați să ofere aceste informații.

 

Update: Reprezentaţii TEMU au transmis următoarele precizări: 

 

Despre „modele întunecate”: caracteristicile inovatoare ale Temu sunt concepute pentru a reflecta modelul nostru unic de lanț de aprovizionare direct din fabrică, caracterizat prin flexibilitate și repetare rapidă. Actualizările de inventar și de achiziție reflectă starea reală a inventarului și au scopul de a ajuta consumatorii să ia decizii informate și nu sunt manipulative sau coercitive.

Temu beneficiază de achiziții bine informate, deoarece reduc probabilitatea retururilor și costurile asociate, și demonstrează angajamentul nostru pe termen lung față de satisfacția clienților. La Temu, ne angajăm să facem cumpărăturile online accesibile și plăcute pentru clienții noștri.

În calitate de nou intrat pe cele 51 de piețe pe care le deservim, recunoaștem că abordarea noastră bazată pe mobil și experiența de utilizator de generație următoare pot fi noi pentru unii clienți. Suntem foarte interesați să explicăm abordarea noastră și suntem recunoscători pentru această oportunitate.

Luăm în serios feedbackul clienților noștri și ne străduim să adaptăm mai bine platforma noastră la preferințele și normele locale.

De la lansarea noastră, am căutat și am încorporat în mod activ feedback, ceea ce a dus la numeroase actualizări ale designului și utilizării aplicației noastre. De asemenea, am lucrat cu organizații locale pentru a ne asigura că aplicația noastră respectă practicile regionale. Dacă observați ceva ce vi se pare nepotrivit, v-am fi foarte recunoscători dacă ați putea să ne oferiți exemple specifice, astfel încât să putem continua să ne îmbunătățim.”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Administrator de bloc / Foto: Arhivă
China, UE / sursa foto: Freepik.com
Strangere de mana. Foto: Pexels.com
Freepik.com

Amazon a declanşat un nou val de concedieri

Amazon face curățenie în divizia de cărți: concedieri la...

sulyok tamas - FOTO: Agerpres

Președintele Ungariei, vizită de solidaritate la Praid

Președintele Ungariei, vizită de solidaritate la Praid.

Factura. Freepik.com
Camion in trafic
Starlink / Foto: Starlink / Flickr

Starlink intră pe piața maritimă și aviatică

Starlink intră pe piața maritimă și aviatică.

Instalații de aer condiționat
Luna. Foto: Pexels.com
inchirieri - FOTO: Freepik@mrkaka1102
Rubin / Foto: Gemfields
Ce este portofelul european de identitate digitală. Când intră în vigoare şi cum se foloseşte
firme - FOTO: Freepik@Flowo
Industria apărării este în plin boom economic / Foto: NATO
Decizia vine în sprijinul celor cu credite ipotecare
Freepik.com
intarzieri - FOTO: Freepik
Lingouri de argint
Tren deraiat / Foto: Replica Online

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman 

Bursa de Valori București
Titluri Tezaur / Ilustrațe: Oana Pavelescu
București / Foto: Oana Pavelescu
Curs valutar / Foto: Arhivă
Cisco
FMI

pixel