Ultima predicție a lui Mircea Coșea: De ce 2026 nu va fi un an bun pentru România
Profesorul universitar Mircea...
Berlinul încearcă să extindă utilizarea hidrogenului ca sursă de energie pentru a reduce emisiile cu efect de seră în sectoarele industriale foarte poluante care nu pot fi electrificate, cum ar fi siderurgia și industria chimică, și pentru a reduce dependența de combustibilul fosil, relatează Reuters.
Studiul realizat de grupurile de reflecție Agora Energiewende și Agora Industry, cu sediul la Berlin, a afirmat că, până în 2035, hidrogenul ar putea acoperi 11,2% din cererea totală de energie de 894 TWh preconizată a țării.
Însă Germania va trebui să importe între 50% și 70% din hidrogen din cauza resurselor sale limitate de energie regenerabilă.
În prezent, Germania utilizează aproximativ 55-60 TWh de hidrogen pe an, dar acesta este produs aproape exclusiv din combustibili fosili, conform datelor Ministerului Economiei.
Conform studiului, până în 2030, Germania ar putea produce 11 TWh de hidrogen și va importa prin conducte aproximativ 17 TWh de hidrogen verde și aproximativ 15 TWh de hidrogen albastru, produs din gaze naturale. Acest lucru ar acoperi mai puțin de jumătate din cererea totală de hidrogen a Germaniei, estimată să ajungă la 95 TWh, până la 130 TWh la sfârșitul deceniului.
Cu toate acestea, prin valorificarea infrastructurii de gaze naturale existente în Europa, Germania ar putea crește importurile prin conducte la o valoare cuprinsă între 60 TWh și 100 TWh până în 2035, se arată în studiu.
"Pentru a atinge neutralitatea climatică, Germania are nevoie de o aprovizionare sigură și rentabilă cu hidrogen provenit din resurse regenerabile. Importurile prin conducte din Europa joacă un rol crucial în acest sens", a declarat Simon Mueller, directorul Agora Energiewende.
Pentru a atinge acest potențial de import, Germania va avea nevoie de un model de finanțare și va trebui să acționeze rapid cu acorduri privind distribuirea costurilor între țările implicate, a declarat Mueller.
"Acesta este singurul mod în care cantitățile necesare de hidrogen verde pot fi livrate în prima jumătate a următorului deceniu", a spus el.
Producătorii de hidrogen și operatorii de conducte vor avea nevoie, de asemenea, de asigurări cu privire la cererea viitoare de hidrogen din Germania, a adăugat Mueller.
Studiul a examinat cinci coridoare potențiale de conducte de hidrogen către Germania, luând în considerare factori precum potențialul de producție, sprijinul politic și complexitatea tehnică.
Coridoarele includ importurile din Danemarca și Norvegia prin Marea Nordului și, într-o etapă ulterioară, hidrogenul va fi transportat din Suedia și Finlanda prin Marea Baltică, din cauza distanței și a complexității tehnice, a adăugat acesta.
Pe termen lung, conductele din sudul Europei și nordul Africii pot juca un rol semnificativ, pe lângă posibilele importuri din Regatul Unit, Portugalia, Algeria, Grecia și Ucraina.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Profesorul universitar Mircea...
Trecerea de la vechiul sistem...
Guvernul a decis soarta fibrei...
Diaspora continuă să rămână un...
UMB montează ultimele elemente...
Analistul economic Adrian...
Elena Cristian, analist DC...
Unul dintre sateliții de internet Starlink ai SpaceX a...
Spania rămâne pe primul loc, în timp ce familiile se...
Programul magazinelor LIDL de Crăciun şi Revelion.
România rămâne una dintre...
Viorica Dăncilă, fost...
Semnarea acordului comercial...
ANRE își schimbă regulile...
Compania aeriană low-cost Wizz...
Bogdan Hossu, liderul...
Mii de agricultori europeni au...
Noile reglementări pregătite de Comisia Europeană riscă...
Bursa de Valori București (BVB) a închis ședința de joi...
Un investitor influent din New...