Germania ia în considerare importul masiv de hidrogen verde, până în 2035

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Rezervor pentru hidrogen
Rezervor pentru hidrogen
Germania ar putea acoperi până la 100 terawați-oră (TWh) din necesarul său anual de energie prin importuri de hidrogen verde până în 2035

Berlinul încearcă să extindă utilizarea hidrogenului ca sursă de energie pentru a reduce emisiile cu efect de seră în sectoarele industriale foarte poluante care nu pot fi electrificate, cum ar fi siderurgia și industria chimică, și pentru a reduce dependența de combustibilul fosil, relatează Reuters.

Studiul realizat de grupurile de reflecție Agora Energiewende și Agora Industry, cu sediul la Berlin, a afirmat că, până în 2035, hidrogenul ar putea acoperi 11,2% din cererea totală de energie de 894 TWh preconizată a țării.

Însă Germania va trebui să importe între 50% și 70% din hidrogen din cauza resurselor sale limitate de energie regenerabilă.

În prezent, Germania utilizează aproximativ 55-60 TWh de hidrogen pe an, dar acesta este produs aproape exclusiv din combustibili fosili, conform datelor Ministerului Economiei.

Conform studiului, până în 2030, Germania ar putea produce 11 TWh de hidrogen și va importa prin conducte aproximativ 17 TWh de hidrogen verde și aproximativ 15 TWh de hidrogen albastru, produs din gaze naturale. Acest lucru ar acoperi mai puțin de jumătate din cererea totală de hidrogen a Germaniei, estimată să ajungă la 95 TWh, până la 130 TWh la sfârșitul deceniului.

Cu toate acestea, prin valorificarea infrastructurii de gaze naturale existente în Europa, Germania ar putea crește importurile prin conducte la o valoare cuprinsă între 60 TWh și 100 TWh până în 2035, se arată în studiu.

"Pentru a atinge neutralitatea climatică, Germania are nevoie de o aprovizionare sigură și rentabilă cu hidrogen provenit din resurse regenerabile. Importurile prin conducte din Europa joacă un rol crucial în acest sens", a declarat Simon Mueller, directorul Agora Energiewende.

Pentru a atinge acest potențial de import, Germania va avea nevoie de un model de finanțare și va trebui să acționeze rapid cu acorduri privind distribuirea costurilor între țările implicate, a declarat Mueller.

"Acesta este singurul mod în care cantitățile necesare de hidrogen verde pot fi livrate în prima jumătate a următorului deceniu", a spus el.

Producătorii de hidrogen și operatorii de conducte vor avea nevoie, de asemenea, de asigurări cu privire la cererea viitoare de hidrogen din Germania, a adăugat Mueller.

Studiul a examinat cinci coridoare potențiale de conducte de hidrogen către Germania, luând în considerare factori precum potențialul de producție, sprijinul politic și complexitatea tehnică.

Coridoarele includ importurile din Danemarca și Norvegia prin Marea Nordului și, într-o etapă ulterioară, hidrogenul va fi transportat din Suedia și Finlanda prin Marea Baltică, din cauza distanței și a complexității tehnice, a adăugat acesta.

Pe termen lung, conductele din sudul Europei și nordul Africii pot juca un rol semnificativ, pe lângă posibilele importuri din Regatul Unit, Portugalia, Algeria, Grecia și Ucraina.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Sediu Agenției Naționale de Integritate
Reabilitare termică a unui bloc / Foto: Arhivă
ANAF
Black Friday / Foto: Freepik

Cum să nu iei țeapă de Black Friday

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor...

OpenAI
Aptiv, Ineu
Lucrători manevrează o vană de pe o conductă de gaze

Șantierul Naval Mangalia, salvat prin programul SAFE

Statul român are în vedere salvarea șantierului naval de...

Importuri mașini / sursa foto: Freepik.com
Sultan Al Jaber, ADIPEC
Freepik.com
Lukoil

Bulgarii, loviți în plin de sancțiunile impuse Lukoil

Bulgaria s-ar putea confrunta cu pierderi economice...

Gabriel Biriș
Numărul fimelor care pun lacătul crește
Foto: Mihai Ciobanu
Energie. Foto:Freepik.com
Bani
Explozie în cartierul Rahova
Black Friday 2023. Foto: Pexels.com
Freepik.com
Oameni de afaceri / FOTO: Freepik
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Sonde. Freepik.com
Reclamă 7Up / Foto: Dave Fey / Flickr
Mașini / Sursa foto: Freepik.com / @tongstocker1987
ANAF. Freepik.com

pixel