Germania. Industria auto, șchioapătă. Estimările pesimiste ale constructorilor

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Este strategie impusă de tendința pieței
Este strategie impusă de tendința pieței
Industria auto germană şi-a revizuit luni, în scădere, estimările privind producţia realizată în acest an, semn că revenirea din pandemia de coronavirus va fi una turbulentă, în condiţiile în care producătorii se confruntă cu probleme de-a lungul lanţului de aprovizionare.

Asociaţia Constructorilor Germani de Automobile (VDA) a anunţat că şi-a redus estimările privind ritmul de creştere a producţiei în acest an, de la 13% până la 3%, adăugând că în ultimele luni producţia a fost "semnificativ sub aşteptări". În prezent, VDA se aşteaptă ca 3,6 milioane de automobile să fie produse în Germania în acest an, cu 400.000 de unităţi mai puţin decât în precedentele prognoze.

La începutul pandemiei, producătorii auto germani au suspendat producţia în aşteptarea unei diminuări a achiziţiilor de automobile, însă au fost prinşi pe picior greşit de o revenire puternică a cererii, pe măsură ce economiile s-au redeschis în acest an.

În primul semestru, în Germania, au fost produse 1,73 milioane de automobile, cu 16% mai mult decât în perioada similară a anului trecut. Cu toate acestea, VDA subliniază că în luna iunie producţia a fost cu 19% mai mică decât în iunie anul trecut, o dovadă a dificultăţilor cu care se confruntă producătorii.

Citește și: Primul autobuz 100% electric produs în România, în teste. Ce autonomie are

În paralel, înmatriculările de autoturisme noi în Germania au crescut cu 15% în ritm anual, până la 1,39 milioane de unităţi. În pofida acestei creşteri de două cifre, este vorba de al doilea cel mai slab semestru înregistrat de piaţa auto din Germania după reunificare.

"După prăbuşirea spectaculoasă de anul trecut, piaţa îşi revine lent", a apreciat Asociaţia Importatorilor de Autovehicule din Germania (VDIK). Cu toate acestea, Asociaţia se aşteaptă la o piaţă mai puternică în a doua jumătate a anului, comparativ cu primele şase luni.

Industria auto din Germania, printre care se regăsesc mărci puternice precum Volkswagen, Daimler şi BMW, este responsabilă pentru aproximativ 5% din PIB şi peste 800.000 de locuri de muncă în cea mai mare economie a Europei.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Contabili / Foto: Freepik
Buletin de vot / FOTO: Facebook AEP
Barajul Paltinu
Transelectrica

ANRE a dat drumul la licențe. Ce se schimbă în energie

ANRE a aprobat noi licențe în energie și gaze și...

Cupola care acoperă sarcofagul centralei nucleare de la Cernobîl, avariată de o dronă / Foto: AIEA / Twitter
Foto: Pexels.com
Inelul botezat Kryptonite
UBS Bank
Polițiștii au descoperit o cantitate record de articole pirotehnice
foto: pexels.com
Titluri Tezaur / FOTO: Pagina de Facebook a Ministerului Finanțelor
Apă și canalizare / FOTO: Freepik
Eoliene

Sistemul energetic din România, salvat de vânt

România se sprijină pe vânt pentru a evita o pană majoră...

Vameși
Foto: Pexels.com
Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Ședința de Guvern / Foto: gov.ro
Curs valutar. Sursa: Freepik.com
prețul la gaze / Foto: Freepik
Finante. Freepik.com

Date INS: Creştere modestă a economiei României în 2025

Avans modest al PIB-ului României în 2025.

Nuclearelectrica
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
ANAF / Montaj foto: DCBusiness
Trafic intens pe autostradă / Foto: Freepik
Termocentrală

Grupul 6 de la Rovinari reintră oficial în producție

Rovinari pornește Grupul 6 – un pas decisiv pentru...

Foto: Oana Pavelescu
Nicușor Dan

pixel