Germania. Industria auto, șchioapătă. Estimările pesimiste ale constructorilor

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Este strategie impusă de tendința pieței
Este strategie impusă de tendința pieței
Industria auto germană şi-a revizuit luni, în scădere, estimările privind producţia realizată în acest an, semn că revenirea din pandemia de coronavirus va fi una turbulentă, în condiţiile în care producătorii se confruntă cu probleme de-a lungul lanţului de aprovizionare.

Asociaţia Constructorilor Germani de Automobile (VDA) a anunţat că şi-a redus estimările privind ritmul de creştere a producţiei în acest an, de la 13% până la 3%, adăugând că în ultimele luni producţia a fost "semnificativ sub aşteptări". În prezent, VDA se aşteaptă ca 3,6 milioane de automobile să fie produse în Germania în acest an, cu 400.000 de unităţi mai puţin decât în precedentele prognoze.

La începutul pandemiei, producătorii auto germani au suspendat producţia în aşteptarea unei diminuări a achiziţiilor de automobile, însă au fost prinşi pe picior greşit de o revenire puternică a cererii, pe măsură ce economiile s-au redeschis în acest an.

În primul semestru, în Germania, au fost produse 1,73 milioane de automobile, cu 16% mai mult decât în perioada similară a anului trecut. Cu toate acestea, VDA subliniază că în luna iunie producţia a fost cu 19% mai mică decât în iunie anul trecut, o dovadă a dificultăţilor cu care se confruntă producătorii.

Citește și: Primul autobuz 100% electric produs în România, în teste. Ce autonomie are

În paralel, înmatriculările de autoturisme noi în Germania au crescut cu 15% în ritm anual, până la 1,39 milioane de unităţi. În pofida acestei creşteri de două cifre, este vorba de al doilea cel mai slab semestru înregistrat de piaţa auto din Germania după reunificare.

"După prăbuşirea spectaculoasă de anul trecut, piaţa îşi revine lent", a apreciat Asociaţia Importatorilor de Autovehicule din Germania (VDIK). Cu toate acestea, Asociaţia se aşteaptă la o piaţă mai puternică în a doua jumătate a anului, comparativ cu primele şase luni.

Industria auto din Germania, printre care se regăsesc mărci puternice precum Volkswagen, Daimler şi BMW, este responsabilă pentru aproximativ 5% din PIB şi peste 800.000 de locuri de muncă în cea mai mare economie a Europei.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Impozite și taxe / Foto: Freepik
Bancnote lei / sursa foto: Freepik.com / Vlad Ispas
Adrian Negrescu
Dosare
Sebastian Burduja
Factura. Freepik.com
Criză economică / Foto: Freepik

ASF se pregătește de noi scenarii de criză

ASF actualizează normele privind simularea situațiilor...

Ghișeu
Râul Corund se scurge în salina Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Haine puse pe umerașe
Cărbune
Un agent al temutei ICE escortează o persoană pentru a fi expulzată / Foto: ICE
WhatApp / Foto: Freepik
Incendiu Grecia / Foto: iefimerida.gr / Facebook
Sediul ANRE
La benzinărie / FOTO: Freepik
Turkstream / Foto: botas.gov.tr
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Sebastian Burduja
Foto: Freepik.com
Foto: Mihai Ciobanu

Firme tip "conductă", în vizorul ANAF

Fraudă de 1,8 milioane de lei cu o firmă de tip...

Nicușor Dan, președintele României

Discuţii Nicuşor Dan - sindicate, la Palatul Cotroceni

Preşedintele Nicuşor Dan discută, în această dimineaţă,...

Conferință la BCE / FOTO: BCE
Documente ANAF. Freepik.com
Renault / FOTO: Unsplash
Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Contabil / Foto: Freepik

ANAF clarifică o dilemă frecventă privind SAF-T

Tot mai multe firme aflate la început de drum sau cu...


pixel