Bitcoin, spre pragul de 100.000 USD: Ce schimbări aduce noul val de optimism cripto
Bitcoin, cea mai mare...
Taxele provizorii de până la 37,6% pentru vehiculele electrice importate din China nu necesită sprijinul statelor membre, dar taxele finale ar putea fi blocate dacă o majoritate a celor 27 de membri ai UE se vor opune.
O abținere în această primă etapă înseamnă de fapt susținerea Comisiei în continuarea negocierilor cu Beijingul cu privire la cel mai important conflict comercial al UE de până acum.
Cea mai mare economie a UE se va abține deoarece ancheta împotriva subvențiilor chineze continuă și negocierile dintre Comisia Europeană și guvernul chinez sunt în curs, au declarat mai multe surse pentru Reuters.
Producătorii auto germani, care au realizat o treime din vânzările lor anul trecut în China, se opun taxelor care îi vizează direct. Aceștia sunt îngrijorați de măsurile de retorsiune și se tem de un conflict comercial cu al doilea cel mai important partener comercial al țării.
Franța a fost unul dintre cei mai fermi susținători ai acestei măsuri, în timp ce Ungaria s-a opus.
Alți membri au ezitat cu privire la modul în care vor vota, acesta fiind primul test oficial al sprijinului pentru inițiativa CE de a taxa industria auto chineză. UE a inițiat ancheta fără o plângere din partea industriei, acesta fiind primul caz de acest tip.
Întrebat vineri despre abținerea planificată, cancelarul Olaf Scholz a declarat că Germania se așteaptă ca executivul UE să reușească să ajungă la un acord cu China privind vehiculele electrice și că un acord ar fi benefic pentru industria auto europeană.
"Acestea sunt vehicule competitive la nivel global care nu au de ce să se teamă de concurență", a declarat el jurnaliștilor după o întâlnire cu premierul Japoniei. "Dar trebuie să ne asigurăm întotdeauna că condițiile sunt corecte pentru toate părțile".
Comisia Europeană afirmă că taxele sunt necesare pentru a contracara mai multe tipuri de subvenții, iar obiectivul este asigurarea unor condiții de concurență echitabile, nu excluderea producătorilor chinezi de automobile de pe piața europeană, așa cum este probabil să se întâmple cu tariful de 100% planificat de Statele Unite.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Bitcoin, cea mai mare...
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...