Germania se va abține la votul european privind suprataxarea importurilor auto chineze

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Fabrică auto / sursa foto: Freepik.com
Fabrică auto / sursa foto: Freepik.com
Germania se va abține la votul de luni al statelor membre ale Uniunii Europene privind impunerea de taxe provizorii pentru vehiculele electrice fabricate în China.

Taxele provizorii de până la 37,6% pentru vehiculele electrice importate din China nu necesită sprijinul statelor membre, dar taxele finale ar putea fi blocate dacă o majoritate a celor 27 de membri ai UE se vor opune.

O abținere în această primă etapă înseamnă de fapt susținerea Comisiei în continuarea negocierilor cu Beijingul cu privire la cel mai important conflict comercial al UE de până acum.

Cea mai mare economie a UE se va abține deoarece ancheta împotriva subvențiilor chineze continuă și negocierile dintre Comisia Europeană și guvernul chinez sunt în curs, au declarat mai multe surse pentru Reuters.

Producătorii auto germani, care au realizat o treime din vânzările lor anul trecut în China, se opun taxelor care îi vizează direct. Aceștia sunt îngrijorați de măsurile de retorsiune și se tem de un conflict comercial cu al doilea cel mai important partener comercial al țării.

Franța a fost unul dintre cei mai fermi susținători ai acestei măsuri, în timp ce Ungaria s-a opus.

Alți membri au ezitat cu privire la modul în care vor vota, acesta fiind primul test oficial al sprijinului pentru inițiativa CE de a taxa industria auto chineză. UE a inițiat ancheta fără o plângere din partea industriei, acesta fiind primul caz de acest tip.

Întrebat vineri despre abținerea planificată, cancelarul Olaf Scholz a declarat că Germania se așteaptă ca executivul UE să reușească să ajungă la un acord cu China privind vehiculele electrice și că un acord ar fi benefic pentru industria auto europeană.

"Acestea sunt vehicule competitive la nivel global care nu au de ce să se teamă de concurență", a declarat el jurnaliștilor după o întâlnire cu premierul Japoniei. "Dar trebuie să ne asigurăm întotdeauna că condițiile sunt corecte pentru toate părțile".

Comisia Europeană afirmă că taxele sunt necesare pentru a contracara mai multe tipuri de subvenții, iar obiectivul este asigurarea unor condiții de concurență echitabile, nu excluderea producătorilor chinezi de automobile de pe piața europeană, așa cum este probabil să se întâmple cu tariful de 100% planificat de Statele Unite.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

CCR a decis / Foto: Freepik
ANAF / Foto: DCBusiness
Contor electric

Se dau bani pentru energie! Tot ce trebuie să știți

Românii aflați în situație de sărăcie energetică pot...

Jean Ivan, noul director interimar al Romsilva

Romsilva are un nou director intermediar

Jean Vişan, noul director general interimar al Romsilva....

Casa de schimb / Foto: Arhivă
Neodimium pur
Datorii la stat / Foto: Freepik
Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook
Fabrica de reciclare / Foto: Freepik
BVB
Om de afaceri vorbeste la telefon / Foto: Freepik
Eoliene / Foto: Freepik
Microbuz / Foto: oglindadeazi.ro
foto: pexels.com
SpaceX
Cristian Popa, BNR
Ilie Boloja și Sorin Grindeanu / Foto: George Călin / Mălina Norocea / Inquam Photos
Bani / Foto: DCBusiness
Butoaie cu petrol / Foto: Freepik
Uzina Dacia Mioveni
Judecător / Foto: Freepik
O femeie alimentează mașina la o benzinărie / Foto: Freepik
Carduri sociale
Casa de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
Energie verde / Foto: Freepik
MIPE schimbă și simplifică obținerea banilor / Foto: Freepik
Abonament la internet
Temu / Foto: DCBusiness

pixel