Germania stă cu ochii pe companiile chineze! Vor să știe ce intenții au

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Daimler, Volvo şi Traton vor o reţea de încărcare a bateriilor pentru autobuze şi camioane
Daimler, Volvo şi Traton vor o reţea de încărcare a bateriilor pentru autobuze şi camioane
Germania monitorizează cu atenţie evoluţia de la Daimler, după ce o a doua companie chineză a decis să-şi majoreze participaţia deţinută la producătorul german de maşini de lux, a declarat, joi, un oficial al Ministerului Economiei de la Berlin, transmite Reuters. 

Duminică, Reuters anunţa că firma de stat BAIC, principalul partener al Daimler în societatea mixtă din China, a demarat un plan ce vizează dublarea participaţiei sale deţinute la grupul german, după ce, în iulie, a achiziţionat 5% din Daimler. Încă din 2015, BAIC a indicat că este interesat de achiziţionarea unei participaţii la Daimler şi şi-a extins eforturile după ce Li Shufu, preşedintele producătorului auto rival chinez Zhejiang Geely Holding Group, a cumpărat 9,69% din Daimler, în 2018, devenind cel mai mare acţionar al grupului german.

Criza industriei auto din Germania. Daimler suprimă 10.000 locuri de muncă

Deşi firmele chineze ar putea ajunge la o deţinere combinată de 20%, insuficientă pentru a ajunge o minoritate de blocaj, ele ar putea avea un impact major la adunările acţionarilor, în funcţie de modul în care votează ceilalţi, a explicat oficialul. Acesta a adăugat: "Prin urmare, Ministerul Economiei monitorizează cu atenţie evoluţii de la Daimler".

Comentariile vin pe fondul sporirii temerilor în Germania privind implicaţiile economice şi de securitate ale creşterii concurenţei din partea producătorilor chinezi, în special în zone importante pentru Berlin, cum ar fi industria auto.

În ultimele luni, tensiunile dintre Berlin şi Beijing s-au accentuat. Luna aceasta, ministrul german de Externe, Heiko Maas, declara că folosirea tehnologiei furnizate de compania chineză Huawei pentru reţelele 5G trebuie să fie monitorizată şi că este nevoie de un ''test de fiabilitate politică'' în acest caz. Oficialul german a subliniat faptul că actualele măsuri de securitate privind 5G sunt insuficiente pentru prevenirea unor eventuale interferenţe, iar acest lucru poate afecta infrastructurile informatice în cazul a numeroase sectoare, precum cel al sănătăţii sau al industriei auto, precum şi industria în general.

Daimler a vândut anul trecut 653.000 de maşini în China, cea mai mare piaţă a sa la nivel global.

În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Showroom auto / Foto: Freepik
Impozite și taxe / Foto: Freepik
ANAF / Foto: DCBusiness
Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Foto: Freepik.com
Navă cargo / Foto: Freepik

Exporturile Chinei depăşesc toate estimările

Exporturile Chinei au depăşit estimările luna trecută,...

Firmele româneşti pot folosi Ciprul ca bază pentru afaceri în regiune / Foto: Pexels
BVB / FOTO: Pagina de Facebook a BVB
FOTO: Freepik

Marele absent de la Salonul Auto de la München

Unul dintre cei mai importanți jucători din piața...

Ce a spus Budăi depsre alocații în 2023
ANAF comite erori de calcul
Freepik.com
Freepik.com
Inspectorii ANPC au aplicat amenzi
Diana Buzoianu
Pilonul III de pensii
Freepik.com
Pensionari
Foto: Freepik.com
Contribuabilii vor putea beneficia de noi facilități
FOTO: Freepik@wirestock
Inflație / Grafică: DCBusiness
Freepik.com
Alexandru Petrescu, șeful ASF
Consiliul Concurenței / Foto: DCBusiness
Muncitor în fabrică / FOTO: Freepik

pixel