Bursa de la București închide pe creștere, cu un rulaj de peste 45 milioane lei
Bursa de Valori București (BVB)...
Proiectul coordonat de producătorul american de semiconductori Wolfspeed și de subcontractantul german de automobile ZF, urma să vadă lumina zilei în regiunea Sarre, la granița cu Franța. „Proiectul nu este abandonat, dar Wolfspeed amână investiția pe termen nelimitat, în funcție de evoluția situației pieței”, a explicat șeful guvernului regional Saarland, Anke Rehlinger, la o conferință de presă.
Confirmând, practic, informațiile publicate de câteva zile de mijloacele de informare în masă, oficialul german a recunoscut că, în noul context, participarea în continuare a ZF la proiect nu mai este sigură.
Cea mai mare fabrică din lume
„Wolfspeed este responsabil pentru proiectul pe care ZF l-a susținut întotdeauna intens și activ”, a declarat ZF pentru AFP. Wolfspeed a evitat însă să dea ochii cu jurnaliștii. Wolfspeed, în parteneriat cu ZF, a anunțat în februarie 2023 că dorește să construiască „cea mai mare fabrică din lume” pentru semiconductori cu carbură de siliciu (SIC) de următoarea generație.
Lucrările urmau să demareze în 2025 pe locul unei centrale electrice pe cărbune dezafectate din Ensdorf, Saarland. Dar cererea tot mai slabăpentru mașini electrice încetinește proiectele din sectorul cipurilor, esențiale pentru fabricarea acestora.
Grupul ZF (electrificare, șasiu, sisteme de securitate) a anunțat în iulie că vrea să-și reducă până la un sfert efectivele sale din Germania, adică 14.000 de posturi. „Industria auto trece printr-o perioadă dificilă, cu o incertitudine profundă cu privire la situația pieței”, a explicat Rehlinger.
O lovitură pentru o Germanie aflată în prag de recesiune
Ea a vorbit, de asemenea, despre un „recul” pentru Saarland, deoarece proiectul fabricii era de așteptat să creeze cel puțin 600 de locuri de muncă. Suspendarea sa constituie o nouă lovitură pentru economia germană, aflată în pragul recesiunii, și pentru guvernul lui Olaf Scholz, care a făcut din acest proiect unul dintre simbolurile ambițiilor industriale ale țării.
În septembrie, americanul Intel, invocând din nou cererea scăzută, a anunțat că va amâna construcția unei alte fabrici de cipuri în Germania, în timp ce guvernul a promis subvenții de aproape zece miliarde de euro pentru a atrage la Magdeburg gigantul de microprocesoare.
Acest eșec subminează, de asemenea, ambițiile UE, care urmărește să capteze 20% din piața globală de semiconductori în 2030, într-un sector dominat de producătorii asiatici.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Bursa de Valori București (BVB)...
Nu a fost, practic, zi, în...
Marcel Ciolacu, prim-ministrul...
Viitorul locatar al Casei Albe va conduce o...
Dumitru Chisăliță, directorul general al Asociației...
Autoritățile germane au anunțat miercuri că suspendă un...
Banca Națională a calculat...
Premierul Ungariei, Viktor...
Zi umilitoare pentru Boeing:...
Jim Walsh, șeful misiunii FMI în Turcia, a declarat...
Pentru Lockheed Martin, războiul nu rimează întotdeauna...
Proiectele de acte normative...
Maguay, cea mai veche companie...
Adrian Câciu, ministrul Investițiilor și Proiectelor...
Pe masa de lucru a Guvernului...
Persoanele cu vârsta de peste 45 de ani sunt reticente...
Dolarul a crescut miercuri la un maxim al ultimelor...
Ministerul Muncii a pus în...
Depozitele la bănci ale...
Fundația Friedrich Ebert...
Asociaţia Energia Inteligentă...
Consiliul Concurenței supune...
Care este rolul unei polițe de...