Germania vrea să-și reducă dependența de Asia. Finanțări pentru cercetare

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Criza submarinelor: Germania consideră comportamentul Washingtonului "iritant şi decepţionant"
Criza submarinelor: Germania consideră comportamentul Washingtonului "iritant şi decepţionant"
Guvernul german va finanţa un institut de cercetare care va oferi firmelor din Germania know-how-ul necesar pentru a pune la punct celule de baterii pentru autovehiculele electrice şi a putea concura cu producătorii asiatici care în prezent domină această industrie, a declarat miercuri ministrul german al Educaţiei şi Cercetării, Anja Karliczek, transmite Reuters.

Anja Karliczek a dezvăluit că ministerul pe care îl conduce va investi 500 milioane de euro pentru a susţine cercetările atât pentru actuala generaţie cât şi pentru următoarea generaţie de celule de baterii pentru autovehiculele electrice.

"Industria auto din Germania nu ar trebui să depindă de furnizorii asiatici. Aceasta nu este doar o problemă de independenţă dar şi o chestiune care ţine de menţinerea competitivităţii economiei germane", a declarat Anja Karliczek la un forum de afaceri organizat la Berlin.

Noul institut de cercetare îşi propune să transfere known-how-ul de la institutul ştiinţific Fraunhofer către firmele private, în ideea de a reduce riscurile pentru companiile care se pregătesc să demareze producţia de baterii pentru autovehiculele electrice. Anja Karliczek nu a avansat un orizont de timp în care vor fi investite fondurile şi nici nu a spus dacă banii vor fi oferiţi direct firmelor germane, un sprijin care este permis, în anumite condiţii, potrivit regulilor Uniunii Europene cu privire la dezvoltarea de noi tehnologii în domenii de importanţă strategică. 

Citește și: Baterii mașini electrice. Merkel: Visul nostru, să le producem în UE

Banii de la Ministerul Educaţiei şi Cercetării se adaugă altor fonduri în valoare de un miliard de euro pe care ministrul german al Economiei, Peter Altmaier, le-a alocat pentru a sprijini o alianţă de companii care sunt pregătite să investească în producţia de baterii pentru autovehiculele electrice în Germania. Cea mai mare economie europeană vrea să îşi protejeze producătorii auto, în contextul în care industria auto mondială se pregăteşte să înceteze să mai producă motoare pe combustie internă.

În prezent segmentul producţiei de baterii pentru autovehiculele electrice este dominat de firma japoneză Panasonic Corp, alături de producătorii sud-coreeni Samsung SDI Co şi LG Chem şi firma chineză Contemporary Amperex Technology Co
(CATL). Comisia Europeană a lansat în anul 2017 propria sa alianţă în domeniu, European Battery Alliance (EBA), în ideea de a sprijini dezvoltarea producţiei europene de baterii pentru autovehiculele electrice. Până acum, firma suedeză Northvolt este singurul producător european serios în acest domeniu.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Flacără la aragaz / Foto: Freepik

Producţia de gaze a României scade, importurile explodează

Producția internă de gaze naturale a scăzut, iar...

Freepik.com
Parcare. Foto: Freepik.com
Metrou Unirii 2

Guvernul a aprobat bugetul Metrorex. Care sunt cifrele

În şedinţa de joi, 16 octombrie, a Executivului, a fost...

Ghișeu / Foto: Freepik
Vedere aeriană a unui terminal petrolier din Portul Constanța / Foto: Oil Terminal

Guvernul vrea să taxeze și terminalele petroliere private

Guvernul pregătește o modificare amplă a legislației...

Cumpărături online / sursa foto: Freepik.com
Calcule și socoteli

ANAF: procedura de anulare TVA trece exclusiv online

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a...

Finantare. Sursa: Freepik.com
Grecia. Foto: Freepik.com
ASF trebuie să mai lucreze pe text
CET Grozăvești / Foto: Radu Tuta / Agerpres
Fabrică de îmbuteliere a apei / Foto: Freepik

Guvernul scumpește apa minerală „la izvor”: cât va costa

Executivul dezbate în ședința de miercuri, 16 octombrie,...

Șofer de TIR / Foto: Freepik

CCR are o veste proastă pentru șoferi

Curtea Constituțională a României (CCR) a respins...

Jurnaliștii părăsesc Pentagonul / Foto: Captură video

O ruptură istorică între Pentagon și presă

Peste 30 de jurnaliști de apărare și corespondenți...

Livrator de mâncare / Foto: Freepik
Salariu / Foto: pexels.com
Economii. Sursa: Freepik.com
Declaratia Fiscala Unica. Foto: AI Freepik.com
Intrarea în salina Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Daniel Dăianu / Foto: ALEX MICSIK / AGERPRES FOTO

Afaceri cu ”aromă” de profit. O nouă nișă de lux în România

Industria aromatizării spațiilor – o nișă puțin...

Sef. Sursa: Freepik.com
Foto: AI Freepik.com

Rusia, în situaţia de a importa benzină

Se îngroaşă gluma pentru Rusia, după atacurile Ucrainei...

Fermier face curat într-o cocină / Foto: Freepik
Sofer. Freepik.com
Foto: Oana Pavelescu

pixel