Alin Burcea (ANAT): Pe noi, cei din turism, măsurile luate de Guvern ne pun la pământ
Creşterea cotei generale de...
Anja Karliczek a dezvăluit că ministerul pe care îl conduce va investi 500 milioane de euro pentru a susţine cercetările atât pentru actuala generaţie cât şi pentru următoarea generaţie de celule de baterii pentru autovehiculele electrice.
"Industria auto din Germania nu ar trebui să depindă de furnizorii asiatici. Aceasta nu este doar o problemă de independenţă dar şi o chestiune care ţine de menţinerea competitivităţii economiei germane", a declarat Anja Karliczek la un forum de afaceri organizat la Berlin.
Noul institut de cercetare îşi propune să transfere known-how-ul de la institutul ştiinţific Fraunhofer către firmele private, în ideea de a reduce riscurile pentru companiile care se pregătesc să demareze producţia de baterii pentru autovehiculele electrice. Anja Karliczek nu a avansat un orizont de timp în care vor fi investite fondurile şi nici nu a spus dacă banii vor fi oferiţi direct firmelor germane, un sprijin care este permis, în anumite condiţii, potrivit regulilor Uniunii Europene cu privire la dezvoltarea de noi tehnologii în domenii de importanţă strategică.
Citește și: Baterii mașini electrice. Merkel: Visul nostru, să le producem în UE
Banii de la Ministerul Educaţiei şi Cercetării se adaugă altor fonduri în valoare de un miliard de euro pe care ministrul german al Economiei, Peter Altmaier, le-a alocat pentru a sprijini o alianţă de companii care sunt pregătite să investească în producţia de baterii pentru autovehiculele electrice în Germania. Cea mai mare economie europeană vrea să îşi protejeze producătorii auto, în contextul în care industria auto mondială se pregăteşte să înceteze să mai producă motoare pe combustie internă.
În prezent segmentul producţiei de baterii pentru autovehiculele electrice este dominat de firma japoneză Panasonic Corp, alături de producătorii sud-coreeni Samsung SDI Co şi LG Chem şi firma chineză Contemporary Amperex Technology Co
(CATL). Comisia Europeană a lansat în anul 2017 propria sa alianţă în domeniu, European Battery Alliance (EBA), în ideea de a sprijini dezvoltarea producţiei europene de baterii pentru autovehiculele electrice. Până acum, firma suedeză Northvolt este singurul producător european serios în acest domeniu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Creşterea cotei generale de...
Premierul Ilie Bolojan a...
Bursa de Valori Bucureşti (BVB)...
România se pregătește pentru un...
Joi, de la ora 12.00, în...
Achizițiile publice și...
Prețul cuprului urcă la un...
Banca britanică HSBC a revizuit...
Aproape 40% dintre angajații...
Ministerul Finanțelor lansează...
Creşterea taxelor fără o...
Criza e reală, cifrele nu mai...
Curs valutar BNR, 2 iulie 2025.
Protest spontan al angajaţilor Consiliului Concurenţei,...
Românii au cheltuit anul trecut...
ANAF a transmis o informare...
Asociaţia Română a Magazinelor...
Bursa de la Bucureşti a deschis...
Bugetarii ar trebui să...
Cifre oficiale de la INS...
Guvernul se află în criză de...