Goodyear testează noile cauciucuri fără aer

Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Goodyear testează anvelope fără aer, dar nu este clar când vor ajunge pe piață.

Compania a anunțat recent că prototipurile de anvelope au parcurs peste 120. 700 de km de testare la viteze de până la 160 km/h, la temperaturi care variază de la căldură toridă la zăpadă. O parte din aceste teste au fost efectuate cu un Tesla Model 3 pe terenul de testare Goodyear din Luxemburg, a precizat compania într-o declarație.

Denumite și anvelope nepneumatice (NPT), anvelopele fără aer au cerințe de întreținere mai mici decât cele convenționale și sunt mai capabile să suporte sarcini grele, spun experții Goodyear.

De asemenea, compania consideră că anvelopele fără aer se vor potrivi mai bine pentru vehiculele care nu se limitează la autoturisme, în special pentru microbuze autonome care ar putea fi folosite de viitoarele servicii de mobilitate pentru a deplasa persoane și bunuri în centrele urbane. O parte a procesului de dezvoltare va implica testarea anvelopelor fără aer pe "vehicule autonome și roboți de livrare”, a declarat Goodyear.

Goodyear a declarat că vizează aprobarea de către Departamentul de Transport al Statelor Unite ale Americii a anvelopelor sale fără aer, dar a precizat că acest lucru este "încă la câțiva ani distanță". Și având în vedere interesul companiei de a se adresa serviciilor de mobilitate, primele aplicații ar putea să nu fie mașinile personale.

Citește și: Cauciucuri de iarnă 2021. Schimbare uriaşă în acest an, mare atenţie

Alți mari producători de anvelope și-au arătat interesul pentru anvelopele fără aer. Bridgestone a prezentat un concept de anvelopă fără aer rezistentă la înțepături în 2011, iar în 2019, Michelin a declarat că va începe să furnizeze anvelope fără aer pentru vehiculele General Motors începând cu 2024.

Hankook și-a prezentat propriul concept de anvelope fără aer încă din 2013 și a declarat în 2015 că anvelopele fără aer se apropie de realitatea producției. Dar nu am mai auzit prea multe despre proiect de atunci.

O anvelopă fără aer a ajuns în producție - doar că nu pentru mașini. Polaris a început să le ofere ca opțiune în 2013 pe ATV-urile sale.

Primele ninsori şi-au făcut deja apariţia la munte, iar prognozele ANM anunţă că vremea se răceşte şi aduce cu ea fenomene specifice sezonului rece, astfel că dotarea maşinilor cu anvelope de iarnă este necesară.

Cauciucuri de iarnă 2021. Șoferii care își cumpără în aceste zile cauciucuri de iarnă vor găsi pe ele o etichetă nouă, cu un cod QR. Acesta conține datele tehnice ale cauciucurilor și alte informații despre produs. Codul a fost impus de Uniunea Europeană și este obligatoriu pentru toți producătorii de anvelope.

Cauciucuri de iarnă 2021. La un service din Capitală, şoferii vin în număr tot mai mare să-şi schimbe caucicurile.Adrian Mehedințu, manager service: „Sunt programări făcute până la sfârșitul lunii, constant din juma în juma de oră. Suntem la foc continuu, suntem în mijocul sezonului.”

Costurile anvelopelor sunt mai mari ca anul trecut din cauza faptului că materia primă este mai greu de găsit şi nu se mai produce la fel de mult ca înainte de criza sanitară. Pandemia a afectat preţul anvelopelor. aşa că cine vrea să schimbe cauciurile de iarnă în aest an, va plăti cu cel puţin 5% mai mult, de la un preţ mediu de 400 de lei, la 420 de lei.

Cine nu-şi pune cauciucuri de iarnă poate plăti o amendă de până la 2.900 de lei şi se va alege cu certificatul de înmatriculare reţinut. Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Un tren trece prin fața unor blocuri / Foto: Arhivă

Ordonanța trenuleț lasă trenurile ”ca-n gară”

Începând din acest weekend, călătorii care utilizează...

TikTok / Foto: EPA/ERIK S. LESSER / Agerpres
Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik
Notar / Foto: Freepik
Bani / Foto: DCBusiness
Magazin Ikea din Polinia / Foto: Google Maps

Mine antitanc la Ikea! Gafă de proporții în Polonia

Un incident bizar în Polonia a dus la demiterea unui...

Bursa / sursa foto: Freepik.com / frimufilms
Ola Kalenius / Foto: Mercedes

Șeful Mercedes cere investiții reciproce între UE și China

Directorul Mercedes-Benz, Ola Källenius, sugerează o...

TikTok / sursa foto: Pexels.com / cottonbro studio

TikTok dispare din SUA. Google și Apple au șters aplicația

Serviciile TikTok au fost suspendate în Statele Unite,...

Microsoft ajunge pe locul trei în industria jocurilor video
Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi aducem în prim-plan cele mai importante subiecte...

Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com

pixel