Google luptă să-și recâștige credibilitatea vânând publicitatea politică

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Google SpotLight se inchide
Google SpotLight se inchide
Google a retras 2,3 miliarde de anunţuri publicitare contrare regulilor sale în 2018, adică şase milioane de ”anunţuri publicitare rău intenţionate” pe zi, acordând o atenţie specială publicităţii politice, într-un context în care încrederea în giganţii din lumea digitală este în scădere, conform unor statistici publicat joi de companie, relatează AFP.

 "Încrederea este fundamentală pentru a construi un ecosistem sănătos, iar noi ştim că încrederea faţă de publicitate, în lume, este probabil la cel mai scăzut nivel", a recunoscut Mark Howe, responsabil în cadrul Google de industria publicităţii online în Europa, într-o conferinţă de presă.

În 2017, gigantul american a retras 3,2 miliarde de anunţuri care încălcau principiile sale (contrafacere, conţinuturi necorespunzătoare sau periculoase etc.), cu 28% mai mult decât în 2018.

Anul trecut, "am depus un efort concertat pentru a-i combate pe 'actorii rău intenţionaţi' care sunt la originea numeroaselor anunţuri publicitare rău intenţionate, şi nu doar anunţurile publicitare în sine", a precizat Scott Spencer, director de publicitate la Google, într-un comunicat postat online. "Inteligenţa artificială face cea mai mare parte din treabă. Ea este capabilă să identifice tendinţele şi să aplice modele la scară mare, în timp ce echipele umane definesc parametrii şi examinează nuanţele", a explicat Mark Howe.

Citește și: Amendă uriașă pentru Google. A încălcat Regulamentul GDPR

Aproape un milion de conturi rău intenţionate au fost astfel identificate şi închise, un număr dublu faţă de 2017.

"Primim întrebări din toate părţile, de la utilizatori interesaţi de 'fake news' la clienţi care vor să se asigure că cei care le vor publicitatea sunt persoane reale", şi nu roboţi, a mai spus Mark Howe.

Giganţi ai internetului precum Google sau Facebook au luat măsuri pentru înăsprirea condiţiilor de utilizare, ca reacţie la creşterea gradului de conştientizare la nivel mondial asupra riscurilor de manipulare în alegeri prin campanii ţintite în mediul online.

În 2018, Google a introdus măsuri privind anunţurile electorale din SUA, pentru alegerile de la mijloc de mandat. Aproape 143.000 de anunţuri publicitare politice au fost verificate, iar compania a publicat un raport asupra finanţării acestor anunţuri.

Sunt prevăzute măsuri similare pentru alegerile europene şi pentru cele din India în 2019.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Un tren trece prin fața unor blocuri / Foto: Arhivă

Ordonanța trenuleț lasă trenurile ”ca-n gară”

Începând din acest weekend, călătorii care utilizează...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik
Notar / Foto: Freepik
Bani / Foto: DCBusiness
TikTok / sursa foto: Pexels.com / cottonbro studio

TikTok dispare din SUA. Google și Apple au șters aplicația

Serviciile TikTok au fost suspendate în Statele Unite,...

Bursa / sursa foto: Freepik.com / frimufilms
Ola Kalenius / Foto: Mercedes

Șeful Mercedes cere investiții reciproce între UE și China

Directorul Mercedes-Benz, Ola Källenius, sugerează o...

Magazin Ikea din Polinia / Foto: Google Maps
Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi aducem în prim-plan cele mai importante subiecte...

Microsoft ajunge pe locul trei în industria jocurilor video
Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic

pixel