X se grăbește să atragă întreprinderi mici și mijlocii pentru a-și susține publicitatea care acum se află într-o criză profundă, în urma atacului plin de înjurături al lui Elon Musk la adresa marilor branduri care boicotează platforma sa de socializare.
Miliardarul a acuzat de "șantaj" agenții de publicitate ale unor companii precum Disney, IBM și Apple, care au încetat să mai cheltuiască pentru X după ce acesta a aprobat o postare antisemită. El le-a spus grupurilor care boicotează să se "ducă dracului".
În urma tiradei jignitoare a lui Musk, compania acum a scăzut prețurile de publicitate pentru facilita accesul la e jucătorilor mai mici, încercând să compenseze pierderile abrupte de venituri cauzate de plecarea advertiserilor mai mari, despre care Musk a spus că "vor ucide compania".
"Întreprinderile mici și mijlocii sunt un motor foarte important pe care cu siguranță l-am subestimat pentru o lungă perioadă de timp", a declarat compania pentru Financial Times. "A fost întotdeauna parte a planului - acum vom merge și mai departe cu el".
Deja în această lună, X a încheiat contracte cu terți, cum ar fi start-up-ul american de marketing JumpCrew, căruia îi va externaliza unele vânzări de publicitate pentru a viza întreprinderile mici și mijlocii, a precizat compania.
X a adăugat că acest impuls va fi acum accelerat, alături de planurile de a dezvolta mai multe servicii de abonament și de licențiere a datelor.
Cel mai recent exod al agenților de publicitate a generat noi temeri cu privire la sănătatea financiară a X. New York Times a raportat săptămâna trecută că X riscă să piardă până la 75 de milioane de dolari în acest trimestru din cauza boicotului publicitar, citând documente interne care au făcut obiectul unor scurgeri de informații.
Preluarea de către șeful Tesla, în valoare de 44 de miliarde de dolari, anul trecut, a împovărat compania și cu rambursarea unor dobânzi uriașe la datorie, în valoare de peste 1 miliard de dolari anual.Luna trecută, X le-a spus angajaților că evaluează capitalul companiei la doar 19 miliarde de dolari.
Un fost director de vânzări de rang înalt al X a declarat că Musk va trebui să aleagă între a păstra o echipă mare de publicitate sau a se orienta spre soluții mai ieftine, cum ar fi externalizarea în continuare a vânzărilor și adoptarea unei "platforme automatizate de autoservire pentru întreprinderile mici".
O astfel de schimbare ar fi dificilă, a adăugat fostul executiv, deoarece oferta de reclame a X pentru întreprinderi este în urma rivalilor precum Meta, Google și TikTok.
Compromisuri care ar putea îngropa Twitter de tot
Unii directori din industrie au declarat că o schimbare de strategie publicitară ar fi de ajutor, deoarece există sectoare mai puțin înclinate să se intereseze de cuvintele lui Musk, cum ar fi pariurile sportive. Unii influenceri de dreapta, cum ar fi Andrew Tate, s-au angajat să cheltuiască milioane de euro pentru publicitate pe platformă.
Linda Yaccarino
Cu toate acestea, alți directori din industrie au adăugat că ultima izbucnire a lui Musk va duce probabil la noi înghețări ale cheltuielilor.
"Agenții de marketing au la dispoziție o serie de platforme majore din care pot alege și ar avea tendința de a se orienta către cele care nu te trimit la plimbare", a declarat Jonathan Miller, director executiv al Integrated Media, specializat în investiții în media digitală.
Linda Yaccarino, directorul executiv al X, angajată de Musk pentru legăturile sale puternice cu lumea publicității, a fost bombardată de apeluri de la prieteni și asociați la sfârșitul săptămânii trecute, în timpul nunții fiicei sale, potrivit mai multor persoane familiarizate cu această chestiune. Aceștia au îndemnat-o să demisioneze pentru a-și proteja reputația.
Joi seară, Yaccarino a trimis în schimb un e-mail la nivelul întregii companii, în care aplauda poziția lui X de a lupta împotriva "cenzurii" și în care afirma că Musk a împărtășit o "perspectivă și o viziune de neegalat și complet nealterată" pentru viitor.
"Principiile noastre nu au o etichetă de preț și nici nu vor fi compromise - niciodată", a scris ea. "Și oricât de mult ar încerca, nu ne vom lăsa distrași de critici de pe margine care nu ne înțeleg misiunea".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Agenția Națională de...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...