Negrescu: Solicit public autorităților să iasă cu un mesaj de calmare a piețelor
Analistul economic Adrian...
Acestea vor fi construite de grecii de la AKTOR, care aduc in Romania 4 TBM-uri (Tunner Boring Machine) în valoare de peste 70 milioane euro.
Începe cel mai mare și dificil proiect feroviar din România: 4 tuneluri de peste 24 km străpung Carpații
Compania elena AKTOR, parte a asocierii RailWorks, a început cel mai mare si mai dificil proiect feroviar făcut vreodată in Romania.
Astfel, este vorba de patru tuneluri in lungime totala de peste 24 km care vor fi săpate cu 4 TBM-uri ( tunnel boring machine) ce au costat peste 70 milioane de euro pentru a construi calea ferată Brașov – Sighișoara. Potrivit datelor noastre, peste 40 milioane de euro au fost achitați din fondurile proprii ale companiei Aktor.
Grecii de AKTOR au pus steagul României pe TBM-urile perforatoare cu care vor străpunge Carpații.
Mai mult, în semn de respect pentru țara noastră, după cum arată și imaginile prezentate în exclusivitate, reprezentanții companiei din Grecia au pus steagul României pe cele patru mașinării care vor străpunge Carpații într-o inițiativă extrem de îndrăzneață de a construi cel mai mare și dificil proiect feroviar care a existat vreodată în România.
Numele celor 4 TBM uri, nume ale copiilor inginerilor care sunt implicați in acest proiect de mare anvergura tehnică! Cele 4 TBM uri se numesc ALEXIA, MELINA, EVELINA și KATERINA. Primul a ajuns deja în țară, iar al doilea va fi livrat luna viitoare. Ultimele două sunt finalizate în fabrică, au trecut deja testele tehnice și vor ajunge în România în iunie, respectiv iulie.
Până la finalul anului începe forarea propriu-zisă cu toate TBM-urile
De asemenea, reprezentanții companiei Aktor ne au informat și calendarul livrărilor, astfel încât pana la sfârșitul acestui an, toate cele 4 TBM uri vor fi livrate in șantier la Brasov și pregătite pentru forare.
Conform proiectului, distanța de 128 km între Brașov și Sighișoara va fi realizată în doar o oră și 30 de minute, reducând practic la jumătate cele trei ore din prezent.
Tronsoanele feroviare Brașov-Apața și Cața-Sighișoara, respectiv Apața-Cața sunt modernizate în prezent de Asocierea RailWorks, formată din Alstom, Arcada, Aktor, Euroconstruct Trading 98, conform unui contract semnat între CNCF CFR SA și asocierea Railworks în 2020 contractul de execuție pentru lucrările de modernizare a loturilor 1 și 3 din tronsonul de cale ferată Brașov – Sighișoara, cu o valoare estimată la 2,9 miliarde lei. De asemenea, pe lotul 2, Apața-Cața, Asocierea Railworks a câștigat contractul la final de 2019, pentru o valoare de 2,72 miliarde lei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Analistul economic Adrian...
Invitat la interviurile DCNews,...
Kazahstanul intenționează să...
Călin Georgescu, câștigătorul...
Banca Națională a României a calculat valoarea leului...
Bursa de Valori Bucureşti a închis în scădere pe toţi...
Activele nete ale celor 247 de...
Bursa de la București nu a...
Orizontul pentru producătorii...
Compania a achiziționat...
În prima zi a săptămânii, investitorii au exprimat o...
Analistul economic Adrian...
Comerţul online ia amploare în Germania.
Sunt date publicate de...
Chiar dacă inflația în zona...
Grupaj de știri.
Performanțele variate ale...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...