Grupul chinez Chery s-a apucat să fabrice mașini în Rusia

Autor: Delia Gheață
Data publicării:
Fabrică de mașini / sursa foto: Freepik.com
Fabrică de mașini / sursa foto: Freepik.com
Se produc mărci populare precum SUV-ul Tiggo și modelul Exeed.

Producătorul auto chinez Chery a demarat operațiuni de asamblare a mașinilor în Rusia, folosind trei fabrici abandonate de rivalii occidentali, printre care Volkswagen și Mercedes-Benz, informează agenția Reuters, citând surse. 

Prezența chinezilor crește 

După plecarea companiilor occidentale, producătorii auto chinezi au profitat de oportunitate, consolidându-și prezența pe piața rusă. În prezent, aceștia dețin peste 50% din cota de piață a automobilelor vândute în Rusia. Chery, unul dintre cei mai mari jucători chinezi din industria auto, este responsabilă pentru aproape o cincime din totalul vânzărilor de automobile din Rusia.

Pe lângă importurile de mașini finite, Chery a început să aducă în Rusia automobile aproape complet asamblate, finalizând procesul de producție în trei fabrici locale. Aceste facilități au fost abandonate de giganții occidentali, iar acum sunt folosite pentru producția de modele populare precum SUV-ul Tiggo și modelul Exeed.

Producție locală, stimulată de cererea internă

Sursele citate de Reuters susțin că Chery mizează pe cererea ridicată de pe piața rusă, în condițiile în care producția locală este limitată, iar capacitățile de producție disponibile sunt subutilizate. Această mișcare este o continuare a strategiei Chery de a-și extinde prezența globală, compania având planuri ambițioase de a pătrunde pe peste 60 de piețe noi în următorii trei ani.

Cu toate acestea, Chery a declarat, printr-un comunicat oficial, că nu are intenția de a construi sau achiziționa fabrici în Rusia, ci se limitează la livrarea de automobile pe piața locală. Reprezentanții companiei și ai ministerului rus al Industriei nu au răspuns întrebărilor referitoare la activitatea de asamblare din fabricile rusești.

Stimulente guvernamentale pentru producția locală

Guvernul rus a început să majoreze taxele pentru mașinile importate, o măsură menită să stimuleze producția locală de automobile. Aceste modificări fiscale vor încuraja, probabil, producătorii auto străini să investească în fabrici și în asamblarea pe teritoriul Rusiei.

În același timp, compania Chery nu este scutită de provocări pe piața internațională. În urma deciziei Uniunii Europene de a impune tarife vamale suplimentare pentru vehiculele electrice (EV) fabricate în China, inclusiv modelele produse de Chery vor fi afectate.

Sub o nouă denumire

La fabricile rămase vacante după plecarea unor giganți precum Volkswagen, Mercedes-Benz și Nissan, liniile de producție au fost repuse în funcțiune de către noii proprietari ruși. La aceste uzine, noile modele Chery, inclusiv SUV-ul Tiggo și modelul Exeed, sunt asamblate sub supravegherea echipelor locale.

Una dintre aceste fabrici, situată în St. Petersburg și deținută anterior de Nissan, produce acum modelul Tiggo 7, rebranduit ca Xcite X-Cross 7. Sursele Reuters confirmă că această unitate continuă să opereze sub noua denumire.

Creștere masivă a vânzărilor Chery pe piața rusă

În 2023, Chery a înregistrat o creștere spectaculoasă a vânzărilor în Rusia, aproape cvadruplând numărul de unități vândute față de 2022. Aproximativ 200.000 de vehicule Chery au fost vândute pe piața rusă anul trecut, iar datele recente sugerează că această cifră a fost deja depășită în 2024, conform statisticilor furnizate de Autostat.

La uzina din Kaluga, deținută anterior de Volkswagen, adjunctul guvernatorului regional, Vladimir Popov, a anunțat în august că în acest an vor fi produse aproximativ 27.000 de automobile. Aceasta este doar una dintre fabricile revitalizate după plecarea producătorilor occidentali.

Luxul Exeed, produs la fabrica fostă Mercedes-Benz

În Esipovo, o localitate din apropierea Moscovei, o altă fabrică care a aparținut anterior grupului Mercedes-Benz, produce în prezent modelul de lux Exeed VX sub supravegherea noilor patroni ruși. Chery folosește această facilitate pentru a-și consolida poziția pe piața premium din Rusia, profitând de infrastructura modernă rămasă în urma retragerii companiei germane.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Pexels.com
Ilie Bolojan / Foto: gov.ro
Facturi. Foto: Freepik.com
Tichete de masă / Foto: DCBusiness
Darea în plată

Darea în plată, atacată la CCR! Ce a decis Curtea

Curtea Constituțională a României a decis că Legea darii...

Schimb valutar / Foto: Unsplash
Lingouri de aur / sursa foto: Freepik.com

Investitorii revin pe piața aurului înaintea deciziei Fed

Aurul revine peste 4.000 de dolari uncia, după ce a...

Cu ochii pe grafice /FOTO: Freepik
Fermă de vaci de lapte / Foto: Freepik
Dumitru Chisăliță / Foto: Agerpres

Tot ce trebuie să știi despre un card de credit

Un card de credit este o linie de finanțare oferită de...

Panouri solare. Freepik.com
Trump retrage o mare parte din militarii americani de la Kogălniceanu
CCR
ING Bank

ING taxează tranzacțiile de gambling efectuate cu cardul

ING Bank introduce comisioane speciale pentru plățile...

Bani
Muncitor într-o uzină Mercedes
OpenAI
Consultant fiscal / Foto: Freepik
OMV Petrom
Alexandru Nazare

pixel