Programul Noua Casă 2025. Cătălin Leonte (FNGCIMM): Marele avantaj este avansul cerut
Cătălin Leonte, directorul...
Renault are o amplă rezervă de lichidităţi şi poate, în opinia S&P, să se bazeze pe garanţiile de la statul francez. Cu toate acestea, agenţia se aşteaptă ca în acest an câştigurile Renault, fluxul de numerar generat şi poziţia sa financiară să slăbească, în urma unui an 2019 deja dificil.
"Perspectiva negativă reflectă gradul ridicat de incertitudine privind impactul economic al pandemiei, implicaţiile asupra vânzărilor auto globale şi cum va fi afectată performanţa Renault şi capacitatea de a gestiona aşteptatul declin al câştigurilor", se arată în comunicatul agenţiei.
De asemenea, S&P a menţinut ratingul "BBB minus" atribuit grupului auto francez PSA, dar a înrăutăţit perspectiva de la stabilă la negativă. În martie, agenţia de evaluare financiară Fitch Ratings a retrogradat ratingul pentru datoriile pe termen lung ale Renault, de la "BBB minus" la "BB plus", perspectiva atribuită fiind negativă.
"Retrogradarea reflectă punctul nostru de vedere că pandemia de COVID-19 va afecta câştigurile şi fluxul de numerar al Renault în 2020. Scenariul actual al Fitch prevede o încetinire semnificativă a economiei globale în trimestrul al doilea, ceea ce va afecta vânzările de noi vehicule în prima jumătate a acestui an. Ne aşteptăm la o revenire a vânzărilor în a doua jumătate a acestui an şi în 2021, dar la un nivel mai mic decât preconizam anterior", a subliniat Fitch Ratings.
Citește și Vânzările Dacia în Marea Britanie s-au prăbușit în martie
Agenţia apreciază că perspectiva "negativă" asociată ratingului Renault reflectă riscul unei noi deteriorări a profilului de credit al Renault dacă măsurile de izolare şi opririle de producţie care au legătură cu COVID-19 se vor prelungi, afectând şi mai mult operaţiunile şi lichiditatea Renault.
În februarie, şi agenţia de evaluare financiară Moody's a coborât cu o treaptă, de la "Baa3" la "Ba1", ratingul atribuit Renault, la categoria "junk" (nerecomandat pentru investiţii), cu perspectivă stabilă, după ce anul trecut producătorul auto francez a înregistrat primele pierderi din ultimii zece ani.
Grupul Renault a înregistrat în 2019 o pierdere netă de 141 milioane de euro (faţă de un profit de 3,3 miliarde de euro în 2018), în timp ce vânzările totale au scăzut cu 3,4% în ritm anual, până la 3,753 milioane vehicule. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Cătălin Leonte, directorul...
În contextul în care dolarul este în scădere accentuată...
Ministerul Energiei a lansat în...
Uniunea Europeană încearcă să...
Ministrul Energiei, Sebastian...
A doua putere economică mondială își propune să domine...
În deșertul arid al Arizonei,...
Ele tronează, impunătoare, în...
Linia ar urma să lege capitala, de pe malul estic al...
Fondul Monetar Internațional...
Capitala Italiei a fost...
Cătălin Leonte, Director...
Ultimele date publicate de...
Este singura țară din G7 care a înregistrat o recesiune...
Statul a aprobat vânarea a peste 34.000 de căprioare...
Grupaj de știri.
Recent, a intrat în vigoare o...
Ministrul Finanțelor, Tanczos...
Au fost înregistrate și creșteri importante.
Când principalul negociator comercial al Japoniei s-a...
Președintele Statele Unite...
Leul s-a menținut stabil față...
Un prim test are loc la Osaka.
Prețurile la cupru au scăzut...
Un studiu elaborat de...
Care este concluzia unui studiu realizat pe această temă...
Este vorba de politica monetară...
Republicanii din Congresul...