Gură de oxigen pentru piaţa auto din România. Ce arată cifrele despre înmatriculările de maşini noi

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Showroom auto / Foto: Freepik
Showroom auto / Foto: Freepik
Analiza detaliată a înmatriculărilor de autovehicule, în luna iulie și pe întregul an 2025.

În luna iulie 2025, față de aceeași perioadă a anului trecut, conform datelor publicate de DGPCI:

- Înmatriculările de autoturisme noi sunt în creștere cu +26.2%, față de iulie 2024;

- Autoturismele “electrificate” au o creștere de +4%, realizând o cotă de piață de 54%, din care: autoturismele mild-hibrid (MHEV) înregistrează o creștere de +29%, cu o cotă de piață de 23.5%; autoturismele full-hibrid (FHEV) înregistrează o creștere de +69%, cu o cotă de piață de 20.9%; autoturismele plug-in hibrid (PHEV) au o creștere de +8%, cu o cotă de piață de 6.3%; autoturismele pur electrice (BEV) înregistrează o scădere de -17.8%, cu o cotă de piață de 3.2%;

- Vehiculele comerciale ușoare plus minibus sunt în scădere cu -12.7%, iar cele grele plus bus sunt în scădere cu -5.9%, față de luna similară a anului 2024.

 

Declarația Președintelui APIA, Dan Vardie: „Datele din luna iulie aduc, într-adevăr, o ușoară gură de aer pentru piața auto, însă nu trebuie să ne lăsăm înșelați de această revenire temporară. Creșterea înmatriculărilor de autoturisme noi cu peste +26% față de iulie 2024 este încurajatoare, dar, privită în contextul întregului an, piața rămâne în scădere accentuată — cu un recul de -15,3% după primele șapte luni. Cu alte cuvinte, iulie este doar o excepție într-o evoluție generală descendentă.

Mai mult, în pofida avansului segmentului electrificat — care a atins o cotă de 54% în iulie 2025 — înmatriculările de autoturisme 100% electrice sunt în scădere cu -17.8% în luna iulie si cu -41.3% în primele șapte luni ale anului față de aceeași perioada a anului trecut. Această tendință negativă ar trebui să fie un semnal de alarmă, mai ales în contextul în care România se află deja în zona de coadă a clasamentelor europene la electromobilitate.

Aceste evoluții sunt, în mare parte, consecința directă a suspendării și întârzierii fără precedent a Programului Rabla 2025. Lipsa de coerență și de acțiune din partea autorităților a generat blocaje majore în comportamentul de achiziție al consumatorilor și a destabilizat întregul lanț valoric din industrie.”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

TVA / Foto: Freepik.com
Cosmin Marinescu
Un muncitor manevrează un utilaj industrial / Foto: Freepik
Bani
Dacia Bigster / sursa foto: Dacia.ro
Transfăgărășan / Foto: Freepik
Wall Street. Foto: Freepik.com
Bogdan-Gruia Ivan
Bani. Freepik.com
Ședință de guvern

Proiecte de lege importante pe agenda şedinţei de joi a Guvernului

Guvernul României va analiza, în ședința programată...

Freepik.com
Modificarea PNRR

România are un PNRR revizuit. Veștile sunt bune

România își menține accesul la întreaga finanțare...

Poluare / Foto: Freepik
Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik

Cum a pierdut România 7.000 MW în zece ani

România are cel mai mare cost al energiei în raport cu...

Vladimir Putin / Foto: Kremlin
Pista velo de pe Calea Victoriei din București / Foto: Oana Pavelescu
Atlas, noul browser lansat de OpenIA / Foto: DCBusiness
Banca de Investiții și Dezvoltare
Bloc din Ucraina / Foto: Cancelaria președintelui Volodimir Zelensky
Robert Fico
Stradă din România / Foto: Unsplash
Economie. Foto: Freepik.com
Curs valutar. Sursa: Freepik.com
Heineken
Hidroelectrica
Freepik.com
foto: Freepik.com
Bani

pixel