Guverul german a oprit vânzarea unei divizii Volkswagen către o companie chineză

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Sediul VolksWagen
Sediul VolksWagen
Pe măsură ce conflictul comercial între UE și China se înăsprește, iar Beijingul amenință cu un răspuns coercitiv, Germania ia o decizie surprinzătoare.

Guvernul german a blocat miercuri vânzarea planificată a diviziei de turbine cu gaz a MAN Energy Solutions, filiala Volkswagen, către o companie chineză, au declarat două surse guvernamentale, conform Reuters.

Decizia vine în contextul în care Germania și Uniunea Europeană încearcă să reducă riscurile generate de legăturile economice cu China.

MAN Energy Solutions a declarat în septembrie anul trecut că guvernul german va analiza mai atent vânzarea planificată către compania chineză de stat CSIC Longjiang GH Gas Turbine Co (GHGT), care a fost anunțată pentru prima dată în iunie 2023 la un preț nedivulgat.

GHGT aparține companiei China State Shipbuilding Corporation (CSSC), care domină industria chineză a construcțiilor navale.

MAN Energy Solutions va reduce dezvoltarea și producția de turbine cu gaz ca urmare a blocării vânzării, a declarat o sursă, adăugând că grupul va păstra afacerea profitabilă de servicii pentru turbine.

Ministerul Economiei din Germania are dreptul de a revizui și de a bloca tranzacțiile în ceea ce privește implicațiile companiilor private în securitatea națională.

 

Abordare opusă a Germaniei, în domeniul auto

În schimb, în ceea ce privește taxele pe care UE vrea să le impună pe termen lung Chinei asupra importurilor de mașini electrice, Berlinul nu se împotrivește atât de vehement acestei măsuri, având în vedere că taxele vizează anumite mărci locale a căror producție se găsește de asemenea, în China, loc în care vânzările mărcilor germane auto sporesc.

Alături de companiile chineze, mai mulți constructori auto europeni care produc componente pentru vehiculele electrice în China sunt, de asemenea, afectați de noile tarife, dintre care cei mai mari sunt Dacia și BMW, scrie Euractiv.com.

Conform rezultatelor anchetei Comisiei, acestea se vor confrunta cu o taxă de import suplimentară de 21%, în timp ce liderul pieței chineze de vehicule electrice, BYD ("Build Your Dreams"), se va confrunta doar cu o taxă de 17,4%, deoarece compania a putut demonstra, în timpul anchetei UE, accesarea unui nivel mai scăzut de subvenții acordate de statul chinez.

Compania chineză de stat SAIC - un partener al grupului german Volkswagen - se va confrunta cu cea mai ridicată taxă suplimentară de 38,1 %. Cu toate acestea, oficialii Comisiei au subliniat rapid, după anunțul inițial din 12 iunie, că societatea mixtă SAIC-Volkswagen nu este în prezent direct afectată, deoarece nu produce pentru piața UE.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic
Bursa / sursa foto: Freepik.com
Donald Trump
foto: pexels.com
Foto: pexels.com
Foto: Pexels.com

Bani pentru fermieri. APIA, veşti bune

Peste 90% dintre fermierii eligibili, autorizați pentru...

Adrian Negrescu / Ilustrație: Oana Pavelescu
Kremlin
SUA vs China
Călin Georgescu / Foto: Inquam Photos / George Călin
Regele Philippe al Belgiei / Foto: UE

pixel