Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
“Vinovaţii principali pentru haosul din achiziții sunt, în ordine, ANAP (n.r. - Agenția Națională pentru Achiziții Publice), CNSC (n.r. - Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor) și autoritățile contractante (n.r. – vorbim aici fie de CNAIR în privinţa autostrăzilor şi drumurilor naţionale, fie de primăriile sau consiliile judeţene atunci când vine vorba despre drumuri judeţene sau locale)”, subliniază Călin Cristescu.
„Din 2016, după 7 ani de la noua legislaţie, soluţia cred că ar fi rescrierea ei. Aşa de rău a început şi aşa de rău a continuat prin toate modificările care au fost aduse, încât nu cred că mai poate fi corectată. Fondul problemei este că legislaţia spune că aplică directivele UE. În primul rând aceste directive sunt făcute, categoric, de nişte birocraţi care nu au legătură cu realitatea, cu lumea reală. În al doilea rând, cred că suntem singurii care nu am pus în aplicare directivele, ci le-am tradus şi am zi că sunt lege.
Nimeni nu a schimbat un cuvânt din directivele care, de fapt, sunt nişte sfaturi. Cineva care avea puțină legătură cu realitatea, ca să nu mai spun de specialiști care trebuiau să lucreze la asta, trebuiau să le pună în aplicare într-un mod coerent și pe înțelesul tuturor. Vinovaţii principali pentru haosul din achiziții sunt, în ordine, ANAP, CNSC și autoritățile contractante. Noi, operatorii economici, suntem singurii care suportăm consecinţele. Nimeni din cei trei mari vinovați nu suportă absolut nicio consecință pentru haosul din achiziții și pentru ce se întâmplă după achiziții. Adică răspunderea selectării unor operatori economici cu adevărat capabili să facă ceva.
În primul rând, documentațiile sunt practic o maculatură din punct de vedere tehnic, iar din punct de vedere legal este un haos total. Caietele de sarcini despre care vorbeam sunt sursa principalelor întârzieri, care înseamnă trei-patru sute de răspunsuri la clarificări, amânarea procedurilor de achiziție cu șase-șapte luni, contestații care țin cu anii. Nu are nicio vină operatorul economic. Contestația unor operatori economici care să face numai ca să întârzie procedurile, cum spun autoritățile contractante este un mit, pentru că contestația e pe bani mulți, care se recuperează, dar totuși trebuie să-i ai la momentul respectiv. Și nu există nicio justificare pentru cineva să facă așa ceva. Pentru că asta înseamnă timp, energie și bani, consumaţi.
Citește mai departe AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Decizia adoptată în ședința de...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...
Bursa de Valori Bucureşti a deschis pe verde şedinţa de...