Creştere a numărului locuinţelor asigurate obligatoriu
Numărul locuinţelor asigurate obligatoriu a crescut cu...
“Vinovaţii principali pentru haosul din achiziții sunt, în ordine, ANAP (n.r. - Agenția Națională pentru Achiziții Publice), CNSC (n.r. - Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor) și autoritățile contractante (n.r. – vorbim aici fie de CNAIR în privinţa autostrăzilor şi drumurilor naţionale, fie de primăriile sau consiliile judeţene atunci când vine vorba despre drumuri judeţene sau locale)”, subliniază Călin Cristescu.
„Din 2016, după 7 ani de la noua legislaţie, soluţia cred că ar fi rescrierea ei. Aşa de rău a început şi aşa de rău a continuat prin toate modificările care au fost aduse, încât nu cred că mai poate fi corectată. Fondul problemei este că legislaţia spune că aplică directivele UE. În primul rând aceste directive sunt făcute, categoric, de nişte birocraţi care nu au legătură cu realitatea, cu lumea reală. În al doilea rând, cred că suntem singurii care nu am pus în aplicare directivele, ci le-am tradus şi am zi că sunt lege.
Nimeni nu a schimbat un cuvânt din directivele care, de fapt, sunt nişte sfaturi. Cineva care avea puțină legătură cu realitatea, ca să nu mai spun de specialiști care trebuiau să lucreze la asta, trebuiau să le pună în aplicare într-un mod coerent și pe înțelesul tuturor. Vinovaţii principali pentru haosul din achiziții sunt, în ordine, ANAP, CNSC și autoritățile contractante. Noi, operatorii economici, suntem singurii care suportăm consecinţele. Nimeni din cei trei mari vinovați nu suportă absolut nicio consecință pentru haosul din achiziții și pentru ce se întâmplă după achiziții. Adică răspunderea selectării unor operatori economici cu adevărat capabili să facă ceva.
În primul rând, documentațiile sunt practic o maculatură din punct de vedere tehnic, iar din punct de vedere legal este un haos total. Caietele de sarcini despre care vorbeam sunt sursa principalelor întârzieri, care înseamnă trei-patru sute de răspunsuri la clarificări, amânarea procedurilor de achiziție cu șase-șapte luni, contestații care țin cu anii. Nu are nicio vină operatorul economic. Contestația unor operatori economici care să face numai ca să întârzie procedurile, cum spun autoritățile contractante este un mit, pentru că contestația e pe bani mulți, care se recuperează, dar totuși trebuie să-i ai la momentul respectiv. Și nu există nicio justificare pentru cineva să facă așa ceva. Pentru că asta înseamnă timp, energie și bani, consumaţi.
Citește mai departe AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Numărul locuinţelor asigurate obligatoriu a crescut cu...
Actualul proiect de Cod de...
Donald Trump a declarat că...
Frederick Smith, fondatorul...
Luxemburg și Irlanda se află în...
Platforma chineză online se...
Formula finală a pachetului de măsuri fiscale ar putea...
Grupul spaniol Inditex,...
Piatra rară Marie-Thérèse Pink...
Președintele american Donald...
Europa își securizează...
Anunţul momentului de la...
Curs valutar BNR, 20 iunie 2025.
Președintele Franței propune accelerarea lansărilor și...
Compania Google a suferit joi o înfrângere juridică...
Analistul economic Adrian...
Diferențe fiscale de peste 1,8...