Haosul creat în Suez se repetă și pe Canalul Panama

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Canalul Panama
Canalul Panama
Dacă vă mai amintiți, înainte de haosul creat de Covid a existat un alt haos, cu puțin timp înainte de pandemie. Este vorba despre blocarea Canalului Suez de uriașa navă cargo Evergrande.

Acum, o flotilă masivă de nave este în prezent blocată în cel mai mare ambuteiaj din lume care are loc în Canalul Panama - iar sfârșitul acestei noi aglomerări pe apă ar putea fi la cel puțin câteva săptămâni distanță.

După cum relatează Wall Street Journal, în faimosul canal din America de Sud  sunt 200 de nave care așteaptă să treacă, în timp ce tranzitul său continuă să fie îngreunat din cauza celei mai grave secete pe care a cunoscut-o această zonă geografică în ultimul secol.

Canalul, lung de 80 de kilometri, se bazează pe apa de ploaie pentru a se reface. Atunci când nu plouă suficient, autoritățile care controlează canalul trebuie să reducă traficul prin pentru a conserva apa, iar cei cărora li se permite să treacă trebuie să plătească taxe mai mari pentru a face acest lucru.

Traficul zilnic este în prezent limitat la 32 de nave, ceea ce reprezintă o scădere față de media anterioară de aproximativ 36 de nave, atunci când există suficientă apă pentru ca această cale navigabilă - care folosește peste 190 de milioane de litri de apă pe zi - să funcționeze la capacitate maximă.

Coadă de nave

Pe măsură ce seceta s-a agravat luna trecută, administratorul canalului, Ricaurte Vásquez Morales, a declarat că restricțiile de trafic ar putea rămâne în vigoare până la sfârșitul anului și a adăugat că aceasta va costa canalul aproximativ 200 de milioane de dolari în venituri pierdute.

Dincolo de preocupările de reglementare și financiare asociate cu această pierdere masivă, Vásquez Morales a sugerat că seceta ilustrează, de asemenea, una dintre cele mai mari amenințări existențiale cu care se confruntă canalul.

"Trebuie să găsim alte soluții pentru a rămâne o rută relevantă pentru comerțul internațional", a declarat el în timpul unei conferințe de presă din iulie. "Dacă nu ne adaptăm, vom muri".

Deocamdată, așteptarea pentru a intra în canal, atât pe partea atlantică, cât și pe cea pacifică, este, după cum notează WSJ, de aproximativ 20 de zile, ceea ce a determinat unele companii de transport maritim să caute rute alternative, în timp ce altele plătesc suprataxe mari care, la rândul lor, vor face ca mărfurile pe care le transportă să coste cu atât mai mult.

Oricum ați privi lucrurile, situația de pe Canalul Panama este o adevărată mlaștină - și, odată cu schimbările climatice care agravează seceta, și acest tip de probleme va deveni din ce în ce mai grav.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Freepik.com
Cheia de la casa mult dorită / FOTO: Freepik
Oriunde și la orice nivel
Casă de schimb valutar
Mai muți bani pentru cercetare / Foto: Freepik
Ministerul Transporturilor
Schimbare de paradigmă la Foxconn
Semiconductori
Bani / FOTO: Freepik
BVB deschide în scădere

BVB deschide pe minus: sectorul energetic pierde aproape 1%

Bursa de Valori București a deschis joi în scădere pe...

Oameni traverseaza stradas / Foto: Freepik
Camera de Comerț și Industrie a României
Muncitori / Foto: Freepik
Portul Constanța / Foto: Arhivă
Unitate de reciclare a deșeurilor / Foto: Freepik
Coreea de Nord atacă cibernetic România / Foto: Freepik
Guvenul vrea mai mulți bani
Mină de suprafață / Foto: Freepik

De ce merge industria mai bine decât anul trecut. Date INS

Cifra de afaceri din industrie a crescut în luna iunie...

Tanczos Barna, Ilie Bolojan și Cseke Attila
Alexandru Nazare, ministrul Finanțelor
Freepik.com
Freepik.com
Curier. Foto: pexels.com
Mină de suprafață / Foto: Freepik

pixel