Haosul creat în Suez se repetă și pe Canalul Panama

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Canalul Panama
Canalul Panama
Dacă vă mai amintiți, înainte de haosul creat de Covid a existat un alt haos, cu puțin timp înainte de pandemie. Este vorba despre blocarea Canalului Suez de uriașa navă cargo Evergrande.

Acum, o flotilă masivă de nave este în prezent blocată în cel mai mare ambuteiaj din lume care are loc în Canalul Panama - iar sfârșitul acestei noi aglomerări pe apă ar putea fi la cel puțin câteva săptămâni distanță.

După cum relatează Wall Street Journal, în faimosul canal din America de Sud  sunt 200 de nave care așteaptă să treacă, în timp ce tranzitul său continuă să fie îngreunat din cauza celei mai grave secete pe care a cunoscut-o această zonă geografică în ultimul secol.

Canalul, lung de 80 de kilometri, se bazează pe apa de ploaie pentru a se reface. Atunci când nu plouă suficient, autoritățile care controlează canalul trebuie să reducă traficul prin pentru a conserva apa, iar cei cărora li se permite să treacă trebuie să plătească taxe mai mari pentru a face acest lucru.

Traficul zilnic este în prezent limitat la 32 de nave, ceea ce reprezintă o scădere față de media anterioară de aproximativ 36 de nave, atunci când există suficientă apă pentru ca această cale navigabilă - care folosește peste 190 de milioane de litri de apă pe zi - să funcționeze la capacitate maximă.

Coadă de nave

Pe măsură ce seceta s-a agravat luna trecută, administratorul canalului, Ricaurte Vásquez Morales, a declarat că restricțiile de trafic ar putea rămâne în vigoare până la sfârșitul anului și a adăugat că aceasta va costa canalul aproximativ 200 de milioane de dolari în venituri pierdute.

Dincolo de preocupările de reglementare și financiare asociate cu această pierdere masivă, Vásquez Morales a sugerat că seceta ilustrează, de asemenea, una dintre cele mai mari amenințări existențiale cu care se confruntă canalul.

"Trebuie să găsim alte soluții pentru a rămâne o rută relevantă pentru comerțul internațional", a declarat el în timpul unei conferințe de presă din iulie. "Dacă nu ne adaptăm, vom muri".

Deocamdată, așteptarea pentru a intra în canal, atât pe partea atlantică, cât și pe cea pacifică, este, după cum notează WSJ, de aproximativ 20 de zile, ceea ce a determinat unele companii de transport maritim să caute rute alternative, în timp ce altele plătesc suprataxe mari care, la rândul lor, vor face ca mărfurile pe care le transportă să coste cu atât mai mult.

Oricum ați privi lucrurile, situația de pe Canalul Panama este o adevărată mlaștină - și, odată cu schimbările climatice care agravează seceta, și acest tip de probleme va deveni din ce în ce mai grav.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bună dimineața! / Foto: rawpixel.com
Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...

Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...


pixel