Bursa de la București a început săptămâna în scădere: Roșu pe linie
Bursa de la București nu a...
„Rovinieta și taxa de drum reprezintă un subiect foarte sensibil pe care în 2021, în mandatul lui Cătălin Drulă la Ministerul Transportului, l-am am abordat foarte pe larg cu Comisia Europeană. Am negociat, am discutat cu Comisia PNRR-ului și una dintre principalele cerințe ale Comisiei a fost să ajungem la această sustenabilitate pe drumurile publice, atât în ceea ce privește mediul, să avem drumuri și rețele de transport cât mai puțin poluante și, în același timp, să fie și sustenabile adică din taxele, veniturile pe care le încasăm de la transportori, de la mașinile mici, să putem să le reparăm. Până la urmă, drumul o dată construit, cheltuielile nu se încheie acolo, ci în continuare trebuie reparat, trebuie reasfaltat, întreținut, trebuie o mulțime de investiții.
La acel moment, discuțiile au ajuns într-o formă în care, față de rovinieta pe care o avem astăzi pentru toate autovehiculele, fie că sunt mașini mici, tiruri sau mașinile mari de marfă, din 2026 ar trebui să avem o astfel de separare, în sensul că autovehiculele mici până în 3,5 tone să rămână pe actuala vinietă, iar transportul de marfă peste 3,5 tone să treacă la taxarea pe distanță. E un principiu care funcționează foarte bine în cea mai mare parte a statelor europene, 23 din 27 membre ale Uniunii.
Avem exemple în Bulgaria, Ungaria, Austria, cam toți vecinii noștri din UE folosesc acest sistem în care plătești pe cât mergi. Ai mers 100 km plătești o sumă, ai mers 200, plătești de două ori mai mult, față de actuala variantă în care și transportul de marfă e taxat tot pe o săptămână, o lună, un an, în funcție de cât ia vinieta.
Acesta este principiul pe care îl regăsim astăzi în PNRR, cel negociat și agreat cu Comisia Europeană. În niciun caz acolo nu apare vreun nivel de taxare, că sunt 5 bani, 10 bani pe kilometru, asta e la latitudinea statelor membre. Comisia Europeană ne-a dat absolut toată libertatea să gândim noi nivelul de taxare pe fiecare tip de autovehicul", a explicat Horațiu Cosma (USR).
Ministerul Transporturilor a propus suspendarea taxei de pod de la Fetești pe Autostrada Soarelui începând cu 1 iunie și până cel târziu pe 31 august. Această măsură va permite românilor să călătorească în minivacanța de 1 iunie și în timpul sezonului estival fără a plăti taxa de pod.
Interviul integral aici:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Bursa de la București nu a...
Orizontul pentru producătorii...
Comerţul online ia amploare în Germania.
O situația similară s-a înregistrat și în luna mai, când...
Evoluția pieței carburanților este, oarecum,...
Sunt date publicate de...
Chiar dacă inflația în zona...
Analistul economic Adrian...
Grupaj de știri.
Performanțele variate ale...
Într-o notă adresată recent...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Înainte de a se lansa în forță...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Suedia este pregătită să...