Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
În fiecare an, unitățile alimentare din Chengdu, capitala provinciei Sichuan (sud-vestul Chinei), unde fondue este o mândrie regională, produc 150.000 de tone de deșeuri din acest lichid roșu și gras.
O mană cerească pentru compania locală Jinshang, care tratează acest prețios sos. După filtrare, el este exportat înainte de a fi transformat în combustibil pentru industria aerospațială. "Motto-ul nostru este: Uleiul folosit să zboare spre cer", spune Ye Bin, șeful Jinshang. Compania sa produce anual până la 150.000 de tone de ulei de calitate industrială, pornind de la grăsimea sustrasă din acel sos fondue, dar și de la alte unități, precum brandurile de fast-food KFC.
În fiecare seară, agenții de colectare ai Jinshang iau la rând sutele de restaurante din oraș. Odată masa terminată, chelnerii strecoară pasta de consistența bulionului printr-un filtru, pentru a separa uleiul de apă. Echipați corespunzător în echipamente de protecție, agenții de colectare adună totul. „Este un super job! Ziua joci mahjong, noaptea lucrezi”, se bucură unul dintre aceşti agenţi, încărcând într-un vehicul utilitar butoanele din amestecul gros.
Totul este apoi transportat la uzina Jinshang, situată la periferia orașului Chengdu. Aici, lichidul vâscos este supus unui nou proces de rafinare pentru înlăturarea impurităților. Rezultatul este un ulei de calitate industrială, de culoare galben deschis, folosit fie pe plan local, fie este trimis diferiților clienți din Europa, dar și în SUA și Singapore. Ei sunt cei care îl transformă apoi în "combustibil sustenabil pentru aviație" (CDA).
Acest tip de combustibil ar putea juca un rol în reducerea amprentei de carbon a sectorului aviației, care a reprezentat 2% din emisiile globale de dioxid de carbon (CO2) legate de consumul de energie în 2022, potrivit Agenției Internaționale pentru Energie. (AIE). Cu toate acestea, CDA-urile reprezintă mai puțin de 0,1% din combustibilul utilizat în prezent de avioane. Cauza: costurile de prelucrare și numărul mic de furnizori. Dacă producția va crește considerabil, s-ar putea obține o reducere de aproximativ 65% a emisiilor cu efect de seră, astfel încât sectorul aviaţiei să atingă zero emisii nete în 2050", potrivit Asociaţiei Internaţionale a Transportului Aerian. (Iata).
Jinshang are acum ambiția de a-și construi propria instalație de producție CDA. China îşi dublează eforturile pentru a încerca să lupte împotriva munţilor de deşeuri alimentare generate de cei 1,4 miliarde de locuitori ai săi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...