În topul brandurilor de țară, România este după Columbia sau Vietnam
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
România se situează pe locul 45 într-un clasament al primelor 100 de ţări ca valoare a brandului de ţară, în creştere faţă de locul 49 pe care se situa în 2017, în condiţiile în care valoarea brandului de ţară al României a crescut cu 27%, până la 222 de miliarde de dolari, arată un studiu publicat luni de compania americană de consultanţă Brand Finance.

România este devansată în acest clasament de ţări precum Iran, Columbia, Vietnam sau Bangladesh, dar se situează în faţa unor ţări precum Ungaria - locul 54, Slovacia - locul 55, Grecia - locul 59, sau Bulgaria - locul 70.

La nivel global, Brand Finance susţine că SUA beneficiază de cel mai valoros brand de ţară, 25.900 miliarde de dolari, în creştere cu 23% în ritm anual, urmat de brandul de ţară al Chinei (12.800 miliarde de dolari) şi cel al Germaniei (5.100 miliarde de dolari). Pe ultimele locuri se situează Libia, Honduras şi Insula Mauritius.

Studiul Brand Finance Nation Brands se bazează pe datele colectate de la Fondul Monetar Internaţional, Forumul Economic Mondial şi fDI Intelligence. Studiul calculează valoarea brandului unei ţări pe baza mai multor criterii grupate sub trei piloni: bunuri şi servicii, turism, investiţii şi societate, acestea fiind apoi corelate cu produsul intern brut al ţării respective, mentioneaza Agerpres.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Românii pot cumpăra din nou titluri Tezaur

Românii pot investi, începând de luni, 13 mai, în...

Companiile europene se îndepărtează de China. Analiză

Este o realitate constatată de Camera de Comerț a UE în...

Atac la Google: OpenAI va dezvălui un motor de căutare

Evenimentul a fost programat pentru începuul săptămânii...

Apple, nevoită să își ceară scuze pentru o reclamă șocantă

Gigantul de tehnologie a fost acuzat de insensibilitate...

Nestlé: Investiție în ”economia albastră”

Compania a explicat despre ce este vorba.

Riscurile ”mascate” de pe piața mondială a zahărului

Despre piața zahărului se poate spune că este...

Disney și Warner își unesc forțele împotriva Netflix

Disney și Warner Bros. Discovery intenționează să ofere...

Marea Britanie întoarce spatele recesiunii

Revenirea economiei Regatului Unit este mai puternică...

Legea RCA. UNSAR acuză COTAR de dezinformare

Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi...

BP vrea să cumpere încărcătoarele de la Tesla

Divizia de încărcare a vehiculelor electrice a BP Plc...


pixel