Inaugurarea trenului de mare viteză Berlin – Paris
Autor: Delia Gheață
Data publicării:
Stație / FOTO: Freepik
Stație / FOTO: Freepik
O nouă eră a transportului feroviar european se conturează odată cu inaugurarea unei linii de tren de mare viteză, care va conecta Berlinul cu Parisul în doar opt ore.

Această realizare notabilă va fi sărbătorită pe 16 decembrie 2024, conform anunțului făcut marți de operatorul feroviar german Deutsche Bahn, informație preluată de agențiile DPA și AFP.

Detalii Despre Noua Legătură Feroviară

Trenurile vor circula zilnic și vor deservi nu doar gările din Berlin și Paris, ci și stații importante din Germania, precum Frankfurt și Karlsruhe, și din Franța, inclusiv Strasbourg. Această nouă rută de mare viteză marchează un moment istoric, întrucât este prima dată când un tren de zi va conecta cele două capitale. Michael Peterson, directorul Deutsche Bahn, a subliniat acest aspect în cadrul Salonului feroviar Innotrans de la Berlin, evidențiind impactul pozitiv al acestei legături asupra mobilității europene.

Inovații Tehnologice și Confort

Noua legătură va fi operată de garniturile ICE, celebre pentru viteza și confortul lor, și nu de TGV-urile franceze, așa cum ar fi fost de așteptat. Trenurile vor dispune de 444 de locuri, oferind călătorilor un mediu modern și plăcut pentru deplasare. Trenul va pleca zilnic din Gara de Est din Paris la ora 11:54 AM (9:54 GMT) și va ajunge la Berlin Hauptbahnhof la 19:55. Cursa de întoarcere va avea loc la 9:55 AM, ajungând la Paris la 18:03.

Prețuri și Disponibilitate

Biletele pentru această rută inovatoare vor fi disponibile pentru vânzare începând cu mijlocul lunii octombrie, cu prețuri accesibile, începând de la 59,99 euro pentru un loc la clasa a doua. Aceasta face ca noua opțiune de transport să fie nu doar rapidă, ci și economică, fiind astfel atractivă atât pentru turiști, cât și pentru cei care călătoresc în interes de serviciu.

Un Pas Înainte pentru Transportul Ecologic

Un aspect esențial pe care Deutsche Bahn și SNCF Voyageurs doresc să-l sublinieze este beneficiul ecologic al transportului feroviar. Conform datelor prezentate, un tren care circulă pe ruta Paris-Berlin emite doar 2 kilograme de CO2 pe pasager, comparativ cu 200 de kilograme de CO2 pe pasager pentru o călătorie cu avionul. Acest lucru subliniază angajamentul celor două companii de a promova un transport sustenabil și de a reduce impactul asupra mediului.

Viziunea Uniunii Europene

În contextul obiectivelor de mediu ale Uniunii Europene, este de menționat că aceasta mizează pe dublarea traficului internațional de mare viteză pe continent până în 2030 și pe triplarea sa până în 2050. Michael Peterson a subliniat că, pentru a atinge aceste obiective ambițioase, este necesară construirea a 20.000 de kilometri de trenuri de mare viteză în toată Europa până în 2050. Această dezvoltare nu doar că va îmbunătăți conectivitatea între orașele europene, dar va contribui și la realizarea angajamentelor climatice asumate la nivel european.

Inaugurarea liniei de tren de mare viteză Berlin-Paris nu este doar o realizare tehnologică, ci și un simbol al angajamentului Europei față de mobilitatea sustenabilă și eficientă. Această nouă legătură feroviară promite să transforme călătoriile între cele două capitale, oferind o alternativă ecologică și rapidă la transportul aerian. Pe măsură ce Europa se îndreaptă spre o mobilitate mai verde, trenul de mare viteză devine un element cheie în acest proces, contribuind astfel la un viitor mai sustenabil pentru toți europenii.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Muncitori instalează panouri fotovoltaice / Foto: Unsplash

Lansarea Programului Casa Verde Fotovoltaice 2024

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) anunță...

Protecție împotriva inundațiilor în Ungaria

Viitura pe Dunăre a ajuns la peste 6,5 metri în Ungaria

Vârful viituri părăsește Ungaria iar autoritățile se...

Evgheni Prigojin
Aeroportul Băneasa

Aeroportul Băneasa intră în șantier de la întâi octombrie

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) va...

Hidroelectrica

Vești bune pentru abonații Hidroelectrica

După ce Hidroelectrica a devenit compania cu unul dintre...

Olaf Scholz si Georgia Meloni
Lingouri de aur / sursa foto: Freepik.com

Cine ”lucrează” la creșterea explozivă a prețului la aur

Printre altele, metalul galben a înregistrat astăzi un...

Stație / FOTO: Freepik

Inaugurarea trenului de mare viteză Berlin – Paris

O nouă eră a transportului feroviar european se...

A fost o veselie generală

Bursele mondiale salută planul de redresare al Chinei

Pentru piețe, veștile bune din China au fost o adevărată...

Orez basmati / FOTO: Freepik

India aruncă în aer piața orezului basmati

Decizia autorităților din India de a elimina plafonul de...

Semn de întrebare

Trei întrebări privind perspectivele economice globale

Sunt trei mari probleme care modelează perspectivele...

Roboți industriali / FOTO: Freepik
Daniela Dărăban
Trenuri de mare viteză

Franța și Spania se ceartă din cauza unor trenuri

Guvernul spaniol a lansat marți noi critici la adresa...

Un bărbat culege struguri / Foto: Freepik

Franța are o nouă problemă: Reputația sectorului șampaniei

Sectorul viticol din Champagne, situat în nord-estul...

Bani
MInistrul de Finanțe, Marcel Boloș / FOTO: Gov.ro
Plafonarea RCA. Nicu Marcu (ASF): Guvernul va lua în calcul cât de curând PROPUNEREA
Fotografie de la Andrea Piacquadio: https://www.pexels.com/ro-ro/fotografie/994234/
Poștașul vine cu plicul / FOTO: Poșta Română
Bani ținuți în mâini / Foto: DCBusiness

Aceste indemnizații se vor acorda mai repede

O propunere legislativă aflată pe masa de lucru a...

Montare de panouri solare / Foto: Freepik
Arme / Foto: Freepik
Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Piața de capital / sursa foto: Freepik.com
Adrian Câciu. Foto: Crişan Andreescu

pixel