Gigantul spaniol Inditex, proprietarul magazinelor Zara, a raportat miercuri o creştere de 27% a profitului net în 2022, după ce vânzările au depăşit nivelul de dinaintea pandemiei în primul an complet de când Marta Ortega, fiica miliardarului Amancio Ortega, a preluat conducerea companiei, transmite Reuters.
Cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume a informat că vânzările sale online şi din magazine au urcat anul trecut la 32,6 miliarde de euro, un avans de 18% faţă de nivelul de 27,71 miliarde de euro din 2021 şi o expansiune de 15% faţă de 2019, înainte de pandemie.
Profitul net a ajuns la 4,1 miliarde de euro, în 2022.
Veniturile sunt în linie cu previziunile analiştilor, compania beneficiind de apetitul cumpărătorilor în perioada de după pandemie.
La începutul primăverii, Zara a majorat preţurile cu 5% sau mai mult pentru a compensa efectele inflaţiei, conform analiştilor de la Deutsche Bank, UBS şi Royal Bank of Canada, dar decizia nu a dus la scăderea cererii.
Pe lângă Zara, Inditex deţine şi lanţurile de magazine Massimo Dutti, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius şi Oysho.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Bursa de Valori Bucureşti a...
Unul dintre cei mai importanți jucători din piața...
În iunie 2025, peste 3,6...
Oferta operatorului bursier...
Prețurile alimentelor, din nou...
Ministerul Mediului și...
Industria de media și...
Activele fondurilor de pensii...
China este aproape de a depăşi...
Consiliul de Administraţie al...
ANAF a publicat calendarul...
Consiliul Concurenţei a...
Asigurarea pentru accidente de...
Aurul şi-a extins creşterea...
Trei din patru români care își...
Leul s-a apreciat joi în raport...