Industria auto din Germania, în declin. 2020 se anunță un an și mai sumbru

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Industria auto cunoaște un regres major
Industria auto cunoaște un regres major
Vânzările de maşini pe plan mondial ar urma să scadă cu 5% anul acesta, cel mai semnificativ declin de la criza financiară globală, ceea ce va forţa companiile să facă şi mai multe concedieri în 2020, a avertizat, miercuri, Asociaţia Germană a Industriei Auto (VDA), transmite Reuters.

VDA se aşteaptă ca în 2019 vânzările pe plan mondial să scadă cu 4,1 milioane de vehicule, la 80,1 milioane, în urma declinului din China, cea mai mare piaţă auto globală.

"Concurenţa devine din ce în ce mai dură, turbulenţele din ce în ce mai puternice. Capacitatea de utilizare este în scădere, contractele pentru angajaţii temporari nu sunt reînnoite şi sunt folosite din nou angajările part-time", a afirmat preşedintele VDA, Bernhard Mattes, care a estimat că numărul angajaţilor permanenţi la fabricile auto va scădea probabil şi mai mult.

"Pentru 2019, ne aşteptăm deja la o scădere a numărului de angajaţi, iar tendinţa se va înrăutăţi în 2020", a declarat Mattes.

În 2018, erau 834.000 de angajaţi în industria auto din Germania, cel mai ridicat nivel din 1991.

BMW, investiție de un miliar de euro în Ungaria

Mattes a făcut apel la coaliţia aflată la guvernare în Germania să ajute companiile să facă faţă schimbărilor structurale din industria auto, care includ şi tendinţe ca digitalizarea şi conducerea autonomă.

Şeful VDA a solicitat autorităţilor de la Berlin să reducă impozitul pe profit, costurile cu electricitatea şi cu forţa de muncă şi să facă mai mult pentru a rezolva disputele internaţionale legate de tarifele vamale.

Preşedintele american Donald Trump a ameninţat că va impune taxe vamale de până la 25% pentru maşinile importate din Uniunea Europeană. Dacă vor fi adoptate, aceste măsuri îi vor afecta în primul rând pe producătorii auto germani Volkswagen, BMW şi Daimler, consideră analiştii.

Marţi, secretarul american al Comerţului, Wilbur Ross, a avertizat că o astfel de decizie încă este posibilă, după ce, în mai, Donald Trump a amânat cu şase luni impunerea unor astfel de taxe suplimentare.

Vineri, Daimler a anunţat că va demara un plan de reducere a costurilor care se va traduce prin eliminarea a cel puţin 10.000 de locuri de muncă la nivel mondial până în 2022. Obiectivul producătorului auto german este diminuarea cheltuielilor de personal cu 1,4 miliarde de euro în următorii trei ani. Restructurările includ eliminarea a 10% din poziţiile de management la nivel mondial, ceea ce corespunde unui număr de 1.100 de posturi. În total, Daimler are în prezent 304.000 de angajaţi la nivel mondial.

Şi alţi mari producători auto au anunţat în ultima perioadă planuri care vizează restructurarea personalului. Audi, filială a grupului Volkswagen, a anunţat la începutul săptămânii că intenţionează să elimine 9.500 de locuri de muncă până în anul 2025. Firma mamă Volkswagen intenţionează şi ea să elimine 5.000 de posturi, producătorul de anvelope şi componente auto Continental are în vedere 5.500 de posturi, iar rivalul Bosch peste 2.000 de posturi. De asemenea, constructorul american Ford a anunţat anterior că va elimina 12.000 de locuri de muncă în Europa, dintre care 5.000 numai în Germania.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Contor gaze / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Alexandru Nazare
Panou fotovoltaic
Parc de baterii
S&P Global

S&P retrogradează Franța la A+ pe fondul riscurilor fiscale

S&P Global Ratings a tăiat, printr-o acțiune...

Blocul unde are loc incendiul
Militari / Foto: Ministerul Apărării din Germania
Semnare contract. Foto: Pexels.com
Gaze cu efect de seră / Foto: Freepik
Blocul din Rahova unde a avut explozia din cauza unei acumulări de gaze / Foto: Tudor Pană / Inquam Photos
Licitație ANAF pentru lucruri confiscate
Rafael Mariano Grossi, directorul general AIEA, la centrala nucleară de la Zaporojie / Foto: AIEA

AIEA: Reparații în desfășurare la centrala ocupată Zaporojie

Lucrările de reparație pentru reluarea alimentării cu...

ArcelorMittal
Banca Naționala a României
Electrovalvă montată pe o țeavă de gaze / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Companii din energie, amendate. Foto: Ron Lach - Pexels
Blocul din cartierul bucureștean Rahova, distru de o explozie provocată de o acumulare de gaze / Foto: Tudor Pană / Inquam Photos
Bani și aur
Rezultate pozitive pentru Euroins România
Adrian Nica, șeful ANAF
Contabili / Foto: Freepik

Aurul urcă, încrederea scade – explicația lui Mircea Coșea

Când piețele încep să nu mai aibă încredere în monede,...

Rovinietă
Vot în Parlamentul European
Freepik.com
Cseke Attila
Foto arhiva: Reuters
Flacără la aragaz / Foto: Freepik

Producţia de gaze a României scade, importurile explodează

Producția internă de gaze naturale a scăzut, iar...

ANAF / Foto: DCBusiness

Un nou trend ANAF: decizii de impunere cu sume estimate

Contribuabilii, în multe cazuri, întârzie cu depunerea...


pixel