Industria auto. Fuziune. Apare un nou gigant

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Anul 2019 pare a fi unul din cei mai dificili ani din istorie pentru muncitorii din industria auto
Anul 2019 pare a fi unul din cei mai dificili ani din istorie pentru muncitorii din industria auto
Grupul francez PSA şi producătorul auto italo-american Fiat Chrysler Automobiles (FCA) au anunţat miercuri că au finalizat un acord de fuziune cu caracter obligatoriu, care va crea al patrulea producător auto global, după Volkswagen, alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi şi Toyota.

Entitatea combinată, cu o capitalizare bursieră de aproximativ 50 de miliarde de dolari, va avea vânzări anuale de aproape nouă milioane de vehicule. Grupul PSA deţine brandurile Peugeot, Citroen şi Opel.

PSA şi Fiat Chrysler, care încă trebuie să decidă numele noii lor companii, au anunţat în urmă cu şase săptămâni planurile care vor schimba semnificativ industria auto globală, care se confruntă acum cu încetinirea vânzărilor şi trecerea costisitoare de la vehiculele pe benzină şi motorină la cele electrice.

Tranzacţia, care trebuie aprobată de autorităţile de reglementare, ar urma să se încheie în următoarele 12-15 luni. Va fi creat un grup cu venituri combinate de aproape 170 de miliarde de euro (190 de miliarde de dolari), iar reducerile anuale de costuri ar urma să se situeze la 3,7 de miliarde de euro (patru miliarde de dolari), fără închiderea vreunei fabrici, ci prin combinarea tehnologiilor, au precizat producătorii auto.

Citește și Industria auto. Fuziune ce pune în pericol sute de locuri de muncă

Înainte de finalizarea tranzacţiei, unul din acţionarii PSA, grupul chinez Dongfeng Motor, îşi va reduce participaţia de 12,2% în producătorul auto francez vânzând 30,7 milioane de acţiuni către PSA. Această participaţie este evaluată la 679 milioane de euro (748,4 milioane de dolari) iar Dongfeng va deţine 4,5% din entitatea combinată. Aceasta va fi înregistrată în Olanda, va fi listată la bursele din Paris, New York şi Milano şi va avea sedii în Franţa, Italia şi SUA.

Entitatea combinată, cu o capitalizare bursieră de aproximativ 50 de miliarde de dolari, va avea vânzări anuale de aproape nouă milioane de vehicule, fiind al patrulea producător auto global, după Volkswagen, alianţa Renault - Nissan - Mitsubishi şi Toyota.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Se elimină unele taxe

Schimbare majoră în Codul fiscal: Dispar o serie de obligații 

Se taie contribuții! Guvernul elimină o parte din taxele...

Reprezentanți ai Confederaţiei Patronale Concordia
Wall Street. Foto: Freepik.com
Ilie Bolojan
Port petrolier pe insula Karg
Taxele vamale ar putea fi amânate
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
Ford

Ford anunţă un program de concedieri voluntare

Ford anunţă un program de concedieri voluntare la uzina...

Steagul Bulgariei
Freepik.com
Freepik.com
Salariu / Foto: pexels.com

Scădere a salariului mediu net. Cifre oficiale de la INS

Câştigul salarial mediu brut în România a scăzut cu...

Grevă / sursa foto: Freepik.com / EyeEm

Protest în faţa Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor

Sindicaliştii din ANAR protestează, vineri, în faţa...

Foto: Freepik.com
Bitcoin / FOTO: Freepik
Foto: Facebook Alexandru Nazare
Freepik.com
Ministerul Finanțelor
Foto ilustrativ / Foto: Freepik
Blue Air

Blue Air a intrat în faliment

Infinexa a deschis procedura de faliment pentru compania Blue Air Aviation,...

Curs valutar
Consiliul Concurenței / Foto: DCBusiness
Avion / FOTO: Freepik
O nouă zi cu pierderi
Evaziune fiscală / Foto: Freepik
Investiție imobiliară / Foto: Freepik
ASEAN 2025

pixel