Industria de apărare a Rusiei, grav afectată de lipsuri
Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Tancurile rușilor sunt tocate mărunt de armata ucraineană
Tancurile rușilor sunt tocate mărunt de armata ucraineană
Țările asiatice refuză să susțină mașina militară a Rusiei în condiții de război și sancțiuni.

Taiwan și aparent China refuză să furnizeze piese electronice de care industria de armament a Rusiei are nevoie , scrie Siberia.Realii.

Producătorii asiatici, temători și aflați sub presiunea sancțiunilor nu vor să furnizeze Rusiei tehnologii care se află sub licențe americane.

Exporturile de armament rusesc au scăzut semnificativ în India și China, unde se aflau principalele piețe de desfacere. Cumpărătorii pun deja sub semnul întrebării calitatea armelor furnizate, inclusiv state precum Algeria și Egipt.

Carențe grave

În timpul războiului cu Ucraina, a devenit clar că Rusia este inferioară în ceea ce privește furnizarea de drone de luptă pentru armată. Prin urmare, Moscova a fost nevoită să furnizeze drone chinezești DJI Mavic, care sunt utilizate în principal pentru fotografierea nunților. Practic, Rusia se confruntă cu o penurie de astfel de aeronave. 

În iunie, compania chineză DJI și-a anunțat retragerea din Rusia, ceea ce a agravat criza de aprovizionare. Deficitul de drone al armatei ruse este atât de mare încât, chiar dacă ar dori, China nu ar putea să furnizeze complexului militar-industrial rusesc volumul necesar de aparate.

Planul de aprovizionare al complexului militar-industrial al Federației Ruse prin intermediul țărilor terțe sau al așa-numitelor "importuri paralele" este, de asemenea, sortit eșecului.

Este foarte probabil ca și Kârgâzstanul, care era o speranță pentru Moscova, să refuze să cumpere sute sau mii de componente pentru recunoașterea aeriană sub amenințarea sancțiunilor, spun experții ruși.

Probleme cu fabricare tancurilor

După impunerea sancțiunilor, uzina Uralvagonzavod, singurul producător de tancuri din Rusia, s-a confruntat cu dificultăți în îndeplinirea comenzii de apărare a statului. Conducerea a trimis o parte "nesemnificativă" a angajaților în șomaj tehnic cu păstrarea a 2/3 din salariu, explicând acest lucru prin lipsa componentelor străine și "tranziția la înlocuirea importurilor", a relatat în martie Kommersant. În special, s-a vorbit despre componentele sistemului de control al focului pentru tancul T-90, care au fost cumpărate anterior prin Belarus de la compania franceză Thales. Cu toate acestea, președintele organizației sindicale a uzinei, Alexander Ivanov, a declarat că, în timp de inactivitate, cu păstrarea a două treimi din salariul angajaților de la atelierul de asamblare a mașinilor, aceștia sunt trimiși în șomaj în masă, și nu punctual, așa cum a declarat serviciul de presă al întreprinderii. "Uzina caută furnizori ruși, se elaborează modalități de achiziționare a materiilor prime din țările prietene care nu au aderat la sancțiuni", a declarat Alexander Ivanov pentru site-ul ura.ru.

Citește și: Din cauza lui Putin, rușii riscă să rămână fără medicamente vitale!

Industria farmaceutică din Rusia se confruntă cu o penurie de piese de schimb, aduse, până acum câteva luni, din străinătate. 

Producătorii de produse farmaceutice se confruntă cu un deficit de piese de schimb. Cele mai multe din companiile occidentale care furnizau aceste detalii au stoptat orice livrări, punând industria farmaceutică a Rusiei într-o situație cât se poate de critică. Pentru că lipsa acestor piese poate afecta producția de medicamente, inclusiv a celor vitale.

Situația este cât se poate de delicată. Problema este că furnizarea de piese de schimb pentru industria farmaceutică nu intră sub restricții occidentale, sancțiunile impuse de lumea civilizată pentru invazia Ucrainei nu vizează aceste produse. Cu toate acestea, ele nu ajung în Rusia, care nu fabrică astfel de echipamente. 

Președintele Pharmasintez, Vikram Punia, citat de cotidianul Kommersant, a precizat că societățile germane Syntegon și GEA au suspendat complet livrările. Americanii Cytiva și germanii Sartorius nu mai primesc comenzi, dar au promis că vor reveni pe piața rusă. Sartorius a declarat în martie că va continua livrările, dar problemele logistice au dus la întârzieri în onorarea comenzilor.

Viktor Dmitriev, șeful Asociației Producătorilor de Medicamente din Rusia, a confirmat că există probleme cu piesele de schimb, dar unele companii occidentale continuă să livreze. Dmitriev consideră că industria farmaceutică nu a fost pregătită pentru această situație din cauza programului de stat Pharma 2020 - producția de echipamente pentru companiile farmaceutice din Rusia nu a fost stimulată.

Potrivit lui Nikolay Bespalov, directorul de dezvoltare al RNC Pharma, țara nu produce aproape deloc echipamente moderne, chiar dacă marele complex militaro-industrial ar putea face acest lucru. Pyotr Rodionov, șeful Geropharm, a remarcat că lipsa pieselor de schimb ar putea duce la dificultăți în producția de noi medicamente. Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Oficialii Nissan, pesimişti cu privire la profitul anual

Nissan a înrăutăţit estimările anuale de profit.

Tesla recheamă mii de modele Cybertruck în service

Cunoscutul producător de mașini electrice, deținut de...

Benzină și motorină. Guvernul ungar vrea să umble la prețuri

Subiectul figurează pe agenda de săptămâna viitoare a...

O importantă companie intră pe piața energiei din România

Este vorba despre unul dintre cei mai mare dezvoltatori...


pixel