Industria mașinilor electrice are un nou rival în SUA
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Vehicul electric
Vehicul electric
Eforturile marilor companii petroliere americane pentru a rezista în fața noilor tehnologii de motorizare din industria auto se intensifică.

Giganții petrolieri din SUA vor să realizeze un parteneriat cu marile firme din sectorul agricol pentru a creștere cererea de biocombustibil, transmite Bloomberg.

Această încercare vine după zeci de ani în care industria s-a opus creșterii conținutului de etanol din carburanți.

Cele două industrii, până nu demult în opoziție, își unesc puterile într-un moment în care creşterea numărului de automobile electrice ameninţă să scadă cererea de benzină. În paralel, marile firme din sectorul combustibililor fosili îşi majorează investiţiile în combustibili sustenabili, pentru a primi cât mai multe din subvenţiile guvernamentale destinate reducerii emisiilor poluante şi combaterii schimbărilor climatice.

"Este o lume diferită. Sunt foarte multe companii petroliere care colaborează cu industria biocombustibililor pentru a decarboniza rezervorul", spune Bruce Rastetter, fondatorul Summit Agricultural Group.

O mare parte din benzina vândută în SUA conţine 10% etanol, fiind cunoscută cu denumirea de E10. Însă, vânzarea de benzină care conţine 15% etanol, sau E15, în lunile de vară este exclusă, exceptând cazul în care beneficiezi de o scutire de la Agenţia pentru Protecţia Mediului.

American Petroleum Institute (API), principalul grup de lobby american din industria petrolului şi gazelor, a decis să îşi unească eforturile cu Asociaţia Cultivatorilor de Porumb şi alte organizaţii pentru a susţine o iniţiativă a senatorului republican de Nebraska, Deb Fischer, de a permite vânzarea de benzină E15 pe întreaga perioadă a anului. Iniţiativa legislativă ar permite şi accesul combustibililor cu un conţinut mai mic de etanol.

Aceasta este cea mai importantă colaborare de până acum a celor două părţi şi arată transformările prin care trece lobby-ul energetic de la Washington. "Am fost umăr la umăr în acest dosar. Istoric, ăsta nu a fost cel mai uşor lucru de făcut", a recunoscut vicepreşedintele API, Will Hupman.

 

Influența industriei mașinilor electrice față de sectorul agricol și petrolier din SUA



Producătorii americani de petrol au fost pe poziţii opuse cu fermierii încă de la apariţia celebrului Model T, când Henry Ford declara că etanolul este combustibilul viitorului. Însă, magnatul petrolului, John D. Rockefeller, şi Prohibiţia au dus industria auto într-o direcţie diferită.

Guvernul american a început să încurajeze utilizarea etanolului la finele anilor 1970, după criza petrolieră, când preşedintele Jimmy Carter i-a îndemnat pe mari jucători din agribusiness să producă etanol pentru a reduce dependenţa SUA de importurile de petrol. Atacurile teroriste din 2001 au intensificat îngrijorările cu privire la securitatea energetică. Congresul SUA a emis un mandat care obligă amestecul de etanol şi alţi biocombustibili în oferta naţională de carburanţi în fiecare an.

Această obligativitate a dat naştere la critici din partea producătorilor de petrol care susţineau că amestecul de etanol în combustibili duce la creşterea costurilor de rafinare, pune în pericol locurile de muncă şi majorează preţurile la pompă. Însă, avansul automobilelor electrice ar urma să ducă la o diminuare a cererii pentru ambele tipuri de carburanţi, ceea ce i-a adus laolaltă pe producătorii de petrol şi firmele din sectorul agricol.

American Petroleum Institute şi ale organizaţii din sectorul petrolului cred că iniţiativa legislativă a senatorului Deb Fischer va aduce o certitudine pe termen lung pe piaţă şi va evita potenţialele perturbări pe partea de aprovizionare.

Pe lângă API şi cultivatorii de porumb, iniţiativa lui Deb Fischer se bucură de sprijinul ambelor partide politice, precum şi de susţinerea Renewable Fuels Association şi Growth Energy, precum şi a diferitelor organizaţii reprezentative din sectorul agricol şi a grupurilor care reprezintă interesele distribuitorilor de carburanţi şi ale camionagiilor.

"Din câte îi amintesc, este pentru prima dată în ultimii 20 de ani când toate aceste părţi implicate au venit laolaltă şi au făcut lobby în sprijinul unui interes comun", a declarat preşedintele RFA, Geoff Cooper.

Brooke Appleton, vicepreşedinte pentru politici publice la National Corn Growers Association, spune că, dacă acest efort va avea succes, producătorii de petrol şi firmele din agricultură îşi vor uni forţele şi în alte domenii. "Avem mult mai multe lucruri în comun decât credeam", a afirmat Brooke Appleton.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

Cât cheltuie românii pentru masa de Paşte (Studiu)

În fiecare an, apropierea perioadei festive aduce cu...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel