Cauzele acestor întârzieri și a aglomerației create constau în noile reguli impuse de Turcia în septembrie anul trecut. Și anume, toate navele trebuie însoțite de remorchere.
În plus, în zona strâmptorilor s-au înrăutățit condițiile meteorologice. Ca atare, coada de petroliere a atins dimensiuni nemaivăzute din 2014. Potrivit operatorului Tribeca Shipping, navele așteaptă și câte 13 zile pentru a ieși din apele Mării Negre, adică de două ori mai mult decât normele obișnuite de așteptare.
Citește și Luxoasele vile pustii de pe malul Bosforului
Petrolierele care vin din direcție opusă stau și mai mult, cam 15 zile. ”Foarte curând, combinatele petroliere de la Marea Mediterană vor resimți consecințele acestei situații în cazul în care lucrurile nu se vor rezolva într-un fel sau altul”, a comentat pentru Bloomberg analistul Facts Global Energy, James Davis.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Guvernul schimbă strategia...
Premierul Ilie Bolojan a cerut...
Leul s-a apreciat miercuri față...
Ministerul Investițiilor și...
BNR raportează stabilitate la...
Leul rămâne sub presiune în...
Premierul Ilie Bolojan se va...
Pe 15 august 2025, zi declarată...
Rata anuală a inflației a continuat să urce în...
BNR avertizează că inflația rămâne vulnerabilă, fiind...
Câștigul salarial mediu net a...
Inflația a urcat la 7,8% în iulie 2025, impulsionată de...
Bursa de Valori Bucureşti (BVB)...
Proiectul de dezvoltare a aplicaţiei "Radarul...
Criptomonedele TerraUSD și Luna...
România a renunţat la un...
Guvernul înăsprește sancțiunile...