Noi modificări şi completări ale Codului fiscal, decise joi de Guvern
Guvernul aprobă, în şedinţa de...
Desigur, unele tendințe din această piață care se fac simțite la nivel european au efecte și în țara noastră, dar există și unele discrepanțe care ar fi putut fi evitate, cum se întâmplă cu scăderea numărului vânzărilor de mașini full electrice, pentru care suntem primii în Europa.
RABLA Plus
”Mașinile electrice au o scădere dramatică în ultimele trei luni de zile iar pe întreg anul vorbim de -37%. Este una dintre cele mai mari căderi din toată Europa. De ce se întâmplă treaba asta? Cea mai puternică lovitură a fost înjumătățirea programelor RABLA, a fost o lovitură crâncenă. Noi la APIA am studiat cu mare atenție diverse scenarii și credeam că anumite branduri care au o afinitate foarte mare nu vor fi atât de afectate. Sunt mașinile cele mai ieftine care nu au cum să nu fie afectate de o asemenea discuție, dar noi am zis că anumite branduri și modele cu preț ridicat, spre 50.000 – 60.000 euro, nu vor fi atât de afectate. Realitatea din teren a fost diferită chiar, oamenii nu au mai cumpărat cum o făceau anul trecut. Înjumătățirea programelor RABLA a avut o consecință directă”, este de părere Dan Vardie.
Mașinile hibride, un succes în România
Nu doar cifrele APIA arată că este un moment de răscruce pentru industria auto, dar fiecare nou cumpărător se întreabă dacă, la ora actuală, mașinile full electrice sunt un compromis prea mare, dacă nu vor avea o infrastructură adecvată sau o susținere constantă din partea mediului public. Oamenii par să fi ales ca această tranziție să se facă treptat. Dan Vardie a prezentat câteva cifre în acest sens.
”O veste bună este că în continuare, pentru că și în septembrie avem o creștere de 30%, motorizările full hybrid, sunt un succes în România, dar și în toată Europa. Oamenii percep full hybrid ca o soluție undeva între. Tot ce reprezintă soluții cu mai puține emisii de dioxid de carbon noi credem că este mai bine.”
Președintele APIA a făcut și o scurtă comparație asupra evoluției înmatriculărilor din România față de cele ale UE, EFTA și Marea Britanie în primele opt luni din an, față de aceeași perioadă a anului trecut.
”Am adunat toate datele și constatăm că România crește puțin mai mult în materie de autoturisme (5,8%), Europa un pic mai puțin (1,7%). La mașini full electrice noi suntem între codașii Europei (-35%) iar Europa este doar la -5,5%. În România s-au înmatriculat în primele 8 luni 6.800 de mașini electrice. În toată Europa s-au vândut 1,2 milioane de mașini electrice. Mie nu mi se pare că e pe moarte această industrie. Scăderea de 5,5% este într-o ecuație de piață foarte ok, nu este nicio criză dacă ai o astfel de scădere. Am scos câteva exemple, sunt țările cu piețe redutabile în materie de mașini electrice: Belgia are +41%, s-au vândut 84.000 de mașini electrice, nu full hybrid sau plug-in. În Danemarca a crescut cu 50,8%, Franța are +8,1%, s-au vândut 188.575 de unități, în Spania este +2,5% iar Marea Britanie are +10,5% ...”
Votul României asupra importurilor de mașini electrice din China
Ca măsură împotriva subvenționării producătorilor chinezi de mașini electrice de către Beijing, UE a votat vineri taxarea pe importurile acestor produse care întră în Europa, cu un anumit procent pentru fiecare companie, în funcție de cum a răspuns fiecare investigatorilor europeni. Surprinzător este faptul că aceste calcule, care rezultă în taxe de până la 45% în unele cazuri, sunt confidențiale. Acesta este și unul dintre motivele pentru care APIA a sfătuit Guvernul să ia decizia adecvată de vot.
”Ministerul Economiei ne-a contactat, APIA fiind principalul partener de discuție pe această temă. Am fost întrebați ce părere are APIA despre situația cu suprataxele, am fost rugați să emitem o părere, una de care va depinde votul României la Bruxelles. Ce a descoperit investigația, ce sume de bani au primit producătorii investigați. Dacă avem un producător care a primit un miliard de dolari, e ceva, dar dacă a primit 20 miliarde este cu totul altceva. Bănuim cu toții că, fiind aceste diferențe vin și aceste diferențe de taxe. Dar nu, Comisia consideră aceste cifre sunt confidențiale. În aceste condiții, în fața atâtor necunoscute, noi am recomandat Guvernului să se abțină, pentru simplul motiv că nu are cum să se pronunțe asupra unor lucruri atât de grave fără niciun fel de informație”, a completat Dan Vardie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Guvernul aprobă, în şedinţa de...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...
Inflaţia anuală este prognozată...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Bursa de Valori Bucureşti a deschis pe verde şedinţa de...
Urmăriți o nouă ediție a...
Este un semnal de alarmă tras...
Abilitatea de a identifica...
Pentru greci, performanța...
Se alocă banii pentru...
Curs valutar BNR, 20 noiembrie...
Decizia vine în contextul unor...
Decizia afectează în mod direct aproximativ 4.000 de...
Banca Europeană de Investiții (BEI) a anunțat acordarea...
Dumitru Chisăliță, președintele...
Neliniștea geopolitică...
Marele sindicat german nu...