Metrorex anunță modificări pe Magistrala 4 din 1 septembrie. Transbordare obligatorie la Jiului

Autor: Georgel Simionică
Data actualizării:
Data publicării:
Stația de metrou Jiului
Stația de metrou Jiului
Metrorex anunță că, din 1 septembrie 2025, circulația pe Magistrala 4 (Gara de Nord 2 – Străulești) va fi modificată, călătorii fiind nevoiți să facă transbordare la stația Jiului. Restricțiile sunt impuse de lucrările pentru legătura cu Magistrala 6, linia care va conecta Capitala de Aeroportul Otopeni.

Modificări majore pe Magistrala 4

Începând cu 1 septembrie, trenurile de metrou de pe Magistrala 4 nu vor mai circula direct pe tot traseul dintre Gara de Nord 2 și Străulești. Din cauza lucrărilor de conectare a viitoarei Magistrale 6, firul 2 de circulație va fi închis între stațiile 1 Mai și Jiului.

Astfel că trenurile vor circula pe un singur fir în ambele sensuri, iar călătorii vor fi obligați să coboare și să schimbe trenul la Jiului pentru a-și continua călătoria. Practic, stația Jiului devine punct de transbordare obligatoriu, ceea ce va genera aglomerație și timpi mai mari de așteptare, mai ales la orele de vârf.

Cine va fi afectat direct

Decizia Metrorex îi afectează în primul rând pe cei care folosesc zilnic Magistrala 4 pentru navetă: locuitorii din cartierele Pajura, Bucureștii Noi și Străulești. Mulți dintre aceștia depind de această linie pentru a ajunge la Gara de Nord sau pentru a face legătura cu celelalte magistrale.

De asemenea, schimbarea va avea impact și asupra celor care lucrează sau studiază în zona de nord-vest a Capitalei, unde dezvoltarea imobiliară și comercială din ultimii ani a adus un număr tot mai mare de navetiști.

Legătura cu Magistrala 6 spre Otopeni

Modificările de trafic nu sunt întâmplătoare. Ele sunt generate de lucrările pentru Magistrala 6, proiect strategic de infrastructură care va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă. Construcția acestei linii, declarată de utilitate publică prin Hotărârea de Guvern nr. 496/2017, este considerată una dintre cele mai importante investiții de transport din România.

Citește și: Prețuri actualizate Metrorex și STB – bilete și abonamente integrate

Finalizarea și conectarea M6 vor aduce Capitala pe harta marilor orașe europene cu acces direct la aeroport prin metrou, însă, până atunci, bucureștenii trebuie să suporte inconvenientele generate de lucrările de șantier.

Compensarea disconfortului: frecvențe îmbunătățite pe alte magistrale

Pentru a contrabalansa parțial disconfortul pe M4, reprezentanții companiei anunță că va reduce intervalele de succedare pe Magistralele 1 și 3. Astfel, în perioada 8 septembrie – 31 decembrie 2025, trenurile vor circula la 6 minute în zilele lucrătoare (față de 7 minute acum) și la 9 minute în weekend sau sărbători legale (față de 10 minute).

Implicații și perspective

Măsurile arată o strategie dublă a celor de la metrou: pe de o parte, accelerarea lucrărilor pentru M6, un proiect așteptat de ani de zile, iar pe de altă parte, încercarea de a păstra un nivel acceptabil al serviciilor prin optimizări pe alte magistrale.

Totuși, realitatea din teren va fi resimțită de navetiștii din nordul Bucureștiului, care vor trebui să aloce mai mult timp zilnic pentru drum. Creșterea aglomerației la Jiului riscă să devină un punct nevralgic al rețelei până la finalizarea conexiunii.

Modificările anunțate arată clar că proiectul M6 intră într-o etapă concretă, dar costul îl plătesc călătorii de pe Magistrala 4, prin timpi mai lungi și disconfort. Beneficiile se vor simți abia peste câțiva ani, când Bucureștiul va avea în sfârșit o legătură directă de metrou cu Aeroportul Otopeni.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Curtea Constituțională a României, CCR / Foto: George Călin / Inquam Photos
Stația de metrou Jiului
Tineri oameni de afaceri / Foto: Freepik
ANAF
ANAF / Foto: DCBusiness
Casa de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
Barajul Porțile de Fier
TVA / Foto: DCBusiness
Tren vechi / Foto: Freepik
PPC
O femeie își alimentează mașina la o benzinărie / Foto: Freepik
Imagine din timpul protestelor angajaților MIPE pe tema tăierii sporurilor
Ilie Bolojan
Taxa majorată cu 50%
Nicușor Dan
Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Schimb valutar
Inquam Photos / George Calin

Protestele din 2024–2025: România între stradă și urne

Între decembrie 2024 și mai 2025, România a traversat...

Transelectrica / FOTO: Facebook
Hacker / Foto: Freepik
Oameni pe stradă / Foto: Freepik
Dealerii valutari nu afișează prețul real al monedelor pe panourile lor din cauza fluctuațiilor mari ale cursului dolarului / Foto / Reuters / Fatemeh Bahrami / Anadolu
Vienna Insurance Group

pixel