Modificări majore pe Magistrala 4
Începând cu 1 septembrie, trenurile de metrou de pe Magistrala 4 nu vor mai circula direct pe tot traseul dintre Gara de Nord 2 și Străulești. Din cauza lucrărilor de conectare a viitoarei Magistrale 6, firul 2 de circulație va fi închis între stațiile 1 Mai și Jiului.
Astfel că trenurile vor circula pe un singur fir în ambele sensuri, iar călătorii vor fi obligați să coboare și să schimbe trenul la Jiului pentru a-și continua călătoria. Practic, stația Jiului devine punct de transbordare obligatoriu, ceea ce va genera aglomerație și timpi mai mari de așteptare, mai ales la orele de vârf.
Cine va fi afectat direct
Decizia Metrorex îi afectează în primul rând pe cei care folosesc zilnic Magistrala 4 pentru navetă: locuitorii din cartierele Pajura, Bucureștii Noi și Străulești. Mulți dintre aceștia depind de această linie pentru a ajunge la Gara de Nord sau pentru a face legătura cu celelalte magistrale.
De asemenea, schimbarea va avea impact și asupra celor care lucrează sau studiază în zona de nord-vest a Capitalei, unde dezvoltarea imobiliară și comercială din ultimii ani a adus un număr tot mai mare de navetiști.
Legătura cu Magistrala 6 spre Otopeni
Modificările de trafic nu sunt întâmplătoare. Ele sunt generate de lucrările pentru Magistrala 6, proiect strategic de infrastructură care va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă. Construcția acestei linii, declarată de utilitate publică prin Hotărârea de Guvern nr. 496/2017, este considerată una dintre cele mai importante investiții de transport din România.
Citește și: Prețuri actualizate Metrorex și STB – bilete și abonamente integrate
Finalizarea și conectarea M6 vor aduce Capitala pe harta marilor orașe europene cu acces direct la aeroport prin metrou, însă, până atunci, bucureștenii trebuie să suporte inconvenientele generate de lucrările de șantier.
Compensarea disconfortului: frecvențe îmbunătățite pe alte magistrale
Pentru a contrabalansa parțial disconfortul pe M4, reprezentanții companiei anunță că va reduce intervalele de succedare pe Magistralele 1 și 3. Astfel, în perioada 8 septembrie – 31 decembrie 2025, trenurile vor circula la 6 minute în zilele lucrătoare (față de 7 minute acum) și la 9 minute în weekend sau sărbători legale (față de 10 minute).
Implicații și perspective
Măsurile arată o strategie dublă a celor de la metrou: pe de o parte, accelerarea lucrărilor pentru M6, un proiect așteptat de ani de zile, iar pe de altă parte, încercarea de a păstra un nivel acceptabil al serviciilor prin optimizări pe alte magistrale.
Totuși, realitatea din teren va fi resimțită de navetiștii din nordul Bucureștiului, care vor trebui să aloce mai mult timp zilnic pentru drum. Creșterea aglomerației la Jiului riscă să devină un punct nevralgic al rețelei până la finalizarea conexiunii.
Modificările anunțate arată clar că proiectul M6 intră într-o etapă concretă, dar costul îl plătesc călătorii de pe Magistrala 4, prin timpi mai lungi și disconfort. Beneficiile se vor simți abia peste câțiva ani, când Bucureștiul va avea în sfârșit o legătură directă de metrou cu Aeroportul Otopeni.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Guvernul a adoptat joi, 28...
Ministerul Finanțelor a...
România trăiește sub semnul...
CFR SA a emis o nouă notificare...
Banca Națională a României a...
Prețul energiei electrice pe...
Într-o perioadă în care...
Prețurile la pompă pentru...
Guvernul discută joi, 28 august...
„Pachetul doi”, doar în draft:...
Guvernul României are pe...
Ministerul Justiției propune...
Nicușor Dan, trei luni la...
Euro trece de 5,06 lei, dolarul...
Între decembrie 2024 și mai 2025, România a traversat...
77% dintre români cred că se...
Fraudele informatice raportate...
Moneda națională a Iranului se...
Vienna Insurance Group, profit...