Potrivit comunicatului INS, România a înregistrat o reducere cu 11,8% a deficitului balanţei comerciale în primele patru luni din acest an.
În luna aprilie 2023, exporturile FOB au însumat 7228,6 milioane euro, iar importurile CIF au însumat 9288,6 milioane euro, rezultând un deficit de 2060,0 milioane euro. Faţă de luna aprilie 2022, exporturile din luna aprilie 2023 au crescut cu 4,9%, iar importurile au scăzut cu 4,5%.
În perioada 1.I-30.IV 2023, exporturile FOB au însumat 31046,5 milioane euro, iar importurile CIF au însumat 39904,2 milioane euro. În perioada 1.I-30.IV 2023, exporturile au crescut cu 7,4%, iar importurile au crescut cu 2,4%,
comparativ cu perioada 1.I-30.IV 2022.
Deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) în perioada 1.I-30.IV 2023 a fost de 8857,7 milioane euro, mai mic cu 1179,4 milioane euro (-11,8%) decât cel înregistrat în perioada 1.I-30.IV 2022.
Conform INS, în primele patru luni din 2023, ponderi importante în structura exporturilor şi importurilor sunt deţinute de grupele de produse: maşini şi echipamente de transport (44,5% la export şi 35,7% la import) şi alte produse manufacturate (29,8% la export şi 28,6% la import).
Valoarea schimburilor intra-UE27 de bunuri în perioada 1 ianuarie -30 aprilie 2023 a fost de 22,652 miliarde de euro la expedieri şi de 29,368 miliarde de euro la introduceri, reprezentând 73,0% din total exporturi şi 73,6% din total importuri.
Valoarea schimburilor extra-UE27 de bunuri în primele patru luni din acest an a fost de 8,394 miliarde de euro la exporturi şi de 10,535 miliarde de euro la importuri, reprezentând 27,0% din total exporturi şi 26,4% din total importuri.
Soldul balanţei comerciale FOB/CIF se calculează pe baza valorii exportului FOB şi a importului CIF, ca diferenţă între acestea. Soldul negativ al balanţei comerciale se numeşte deficit, iar cel pozitiv se numeşte excedent.
Preţul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezintă preţul la frontiera ţării exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum şi toate taxele pe care bunul trebuie să le suporte pentru a fi încărcat la bord.
Preţul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezintă preţul la frontiera ţării importatoare, care cuprinde atât elementele componente ale preţului FOB, cât şi costul asigurării şi transportului internaţional.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
O situația similară s-a înregistrat și în luna mai, când...
Evoluția pieței carburanților este, oarecum,...
Sunt date publicate de...
Chiar dacă inflația în zona...
Analistul economic Adrian...
Grupaj de știri.
Performanțele variate ale...
Într-o notă adresată recent...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Înainte de a se lansa în forță...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...