Inteligența artificială definește oamenii drept "bărbaţi" sau "femei". Aceasta este o problemă

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Companiile de top din tehnologie Microsoft, Amazon şi IBM au investit în capacitatea de recunoaştere facială a sistemelor de inteligenţă artificială
Companiile de top din tehnologie Microsoft, Amazon şi IBM au investit în capacitatea de recunoaştere facială a sistemelor de inteligenţă artificială
Companiile de top din tehnologie Microsoft, Amazon şi IBM au investit în capacitatea de recunoaştere facială a sistemelor de inteligenţă artificială, însă aceastea recunosc chipurile oamenilor doar ca "bărbat" şi femeie", ceea ce ar putea fi o problemă, scrie CNN.

Potrivit unei postări pe blogul Amazon, companiile de retail ar putea utiliza aceasta facilitate pentru avea o statiscă despre câţi bărbaţi şi femei cumpără din magazinele lor.

Cea mai inedită afacere! Ți-ai vinde fața pentru 130.000 de dolari unui robot

Modul în care o companie vede diferenţa de gen diferă de modul în care oamenii o văd. Numărul termenilor care descriu genurile este în creştere şi devin tot mai uzuali. Mai multe state americane printre care Washington DC au în prezent sau urmează să adopte a treia opţiune de gen, "X", pentru permisul de conducere.

Companii ca United Airlines oferă posibilitatea de a alege pronumele "X" sau genul neutru onorific "Mx" la rezervarea unui bilet de zbor.

Pe Instagram, 9 milioane de postări au tag-ul "transgender" şi încă 7 milioane sunt marcate cu tag-ul "trans". De asemenea, 3 milioane de postări au hashtagul "nonbinary".

Diversitatea de gen există şi în rândul producătorilor de telefoane inteligente ca Apple şi Google care au încorporate emoticoane non-binare.

Majoritatea companiilor rămân tăcute în privinţa acestui subiect. Amazon şi Microsoft au refuzat să comenteze problema. IBM, care a înetat să mai furnizeze servicii de recunoaştere facială în septembrie, de asemenea a refuzat să vorbească. Google, care oferă posibilitatea de identificare a imaginilor prin serviciul Cloud Vision, nu pare să ofere şi diferenţierea de gen ca parte a recunoaşterii faciale, dar compania nu a vrut să confirme sau să infirme observaţia.

O singură companie de tehnologie, Clarifai, un startup cu sediul în New York a acceptat să vorbească despe acest subiect. Compania şi-a construit sistemul de intelgineţă artificială astfel încât să creeze genul după cerinţele utilizatorilor. Facilitatea este utilizată atât de către afacerile care urmăresc să ştie de exemplu câte femei utilizează un anumit produs sau chiar de către Guvernul american care folosesc facilitatea pentru a şti ce persoane trec pragul clădirilor federale sau ale aeroporturilor.

Sistemul de recunoaştere a imaginilor realizat de Clarifai a fost testat pe un set de 30 de milioane de imagini, în care oamenii erau recunoscuţi drept femei sau bărbaţi. În contextul în care populaţia trans-gender este estimată la 1,4 milioane de adulţi în SUA, reprezentând 0,6% din populaţia adultă, nu există un sistem de training care să ajute companiile să să se adapteze la diversitatea de gen, iar investiţiile într-un astfel de sistem ar fi foarte costisitoare, în raport cu utilitatea lor. Însă dacă un client ar comanda un astfel de serviciu şi ar fi dipsu să suporte costurile, Clarifai ar fi dispus să lucreze în acest sens.

Sistemul automat de analiză facială pe care îl utilizează companiile în general, poate recunoaşte doar două tipuri de gen - feminin şi masculin. În afara conceptelor etice, oamenii de afaceri consideră că e importantă o evidenţă a clienţilor în funcţie de genul lor, dar doar dacă aceasta este reală. Până atunci cele mai multe companii au renunţat sau vor renunţa la această facilitate de recunoaştere a genului, câte dintre acestea caută modalităţi de a perfecţiona această facilitate, potrivit Mediafax.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bitcoin / Foto: Freepik
Euro vs dolar / FOTO: Freepik

Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar

Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...

Jeff Bezos și Elon Musk
Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
Bună dimineața! / Foto: rawpixel.com
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...

Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...


pixel