Inteligența artificială definește oamenii drept "bărbaţi" sau "femei". Aceasta este o problemă
Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Companiile de top din tehnologie Microsoft, Amazon şi IBM au investit în capacitatea de recunoaştere facială a sistemelor de inteligenţă artificială
Companiile de top din tehnologie Microsoft, Amazon şi IBM au investit în capacitatea de recunoaştere facială a sistemelor de inteligenţă artificială
Companiile de top din tehnologie Microsoft, Amazon şi IBM au investit în capacitatea de recunoaştere facială a sistemelor de inteligenţă artificială, însă aceastea recunosc chipurile oamenilor doar ca "bărbat" şi femeie", ceea ce ar putea fi o problemă, scrie CNN.

Potrivit unei postări pe blogul Amazon, companiile de retail ar putea utiliza aceasta facilitate pentru avea o statiscă despre câţi bărbaţi şi femei cumpără din magazinele lor.

Cea mai inedită afacere! Ți-ai vinde fața pentru 130.000 de dolari unui robot

Modul în care o companie vede diferenţa de gen diferă de modul în care oamenii o văd. Numărul termenilor care descriu genurile este în creştere şi devin tot mai uzuali. Mai multe state americane printre care Washington DC au în prezent sau urmează să adopte a treia opţiune de gen, "X", pentru permisul de conducere.

Companii ca United Airlines oferă posibilitatea de a alege pronumele "X" sau genul neutru onorific "Mx" la rezervarea unui bilet de zbor.

Pe Instagram, 9 milioane de postări au tag-ul "transgender" şi încă 7 milioane sunt marcate cu tag-ul "trans". De asemenea, 3 milioane de postări au hashtagul "nonbinary".

Diversitatea de gen există şi în rândul producătorilor de telefoane inteligente ca Apple şi Google care au încorporate emoticoane non-binare.

Majoritatea companiilor rămân tăcute în privinţa acestui subiect. Amazon şi Microsoft au refuzat să comenteze problema. IBM, care a înetat să mai furnizeze servicii de recunoaştere facială în septembrie, de asemenea a refuzat să vorbească. Google, care oferă posibilitatea de identificare a imaginilor prin serviciul Cloud Vision, nu pare să ofere şi diferenţierea de gen ca parte a recunoaşterii faciale, dar compania nu a vrut să confirme sau să infirme observaţia.

O singură companie de tehnologie, Clarifai, un startup cu sediul în New York a acceptat să vorbească despe acest subiect. Compania şi-a construit sistemul de intelgineţă artificială astfel încât să creeze genul după cerinţele utilizatorilor. Facilitatea este utilizată atât de către afacerile care urmăresc să ştie de exemplu câte femei utilizează un anumit produs sau chiar de către Guvernul american care folosesc facilitatea pentru a şti ce persoane trec pragul clădirilor federale sau ale aeroporturilor.

Sistemul de recunoaştere a imaginilor realizat de Clarifai a fost testat pe un set de 30 de milioane de imagini, în care oamenii erau recunoscuţi drept femei sau bărbaţi. În contextul în care populaţia trans-gender este estimată la 1,4 milioane de adulţi în SUA, reprezentând 0,6% din populaţia adultă, nu există un sistem de training care să ajute companiile să să se adapteze la diversitatea de gen, iar investiţiile într-un astfel de sistem ar fi foarte costisitoare, în raport cu utilitatea lor. Însă dacă un client ar comanda un astfel de serviciu şi ar fi dipsu să suporte costurile, Clarifai ar fi dispus să lucreze în acest sens.

Sistemul automat de analiză facială pe care îl utilizează companiile în general, poate recunoaşte doar două tipuri de gen - feminin şi masculin. În afara conceptelor etice, oamenii de afaceri consideră că e importantă o evidenţă a clienţilor în funcţie de genul lor, dar doar dacă aceasta este reală. Până atunci cele mai multe companii au renunţat sau vor renunţa la această facilitate de recunoaştere a genului, câte dintre acestea caută modalităţi de a perfecţiona această facilitate, potrivit Mediafax.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Județele care cheltuie cel mai puțin de Paște în 2024

Românii au o adevărată obsesie atunci când vine vorba...

Turcia anunţă suspendarea relaţiilor comerciale cu Israelul

Turcia a decis să oprească relațiile comerciale cu...

”Se vor închide toate aprozarele!” Un strigăt de neputință

O spune patronul unui mic astfel de magazin, un...

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Știri despre: Cheltuieli de Paști; Temerile...

Slănic, stradă surpată. Evacuare extinsă, decisă de prefect

Prefectul judeţului Prahova, Emil Drăgănescu, a anunţat...

Rezervele valutare ale BNR s-au redus

Banca Națională a României a prezentat ultimele cifre. 

Ucraina caută cumpărători pentru zahărul său

Ucraina îşi va epuiza luna viitoarea cota de export de...

Un miliard de euro pentru un coniac!

Cea mai importantă tranzacție din istoria companiei...

Finanțele se vor împrumuta mai puțin în luna mai

Ministerul Finanțelor și-a stabilit programul de...

WhatsApp se transformă! O noutate extraordinară

Asta da, veste! Ce pregătesc cei de la Meta

Mai puțini cozonaci pe piață, dar mai ieftini, anunță ROMPAN

Preşedintele Patronatului Român din Industria de...

Lockheed Martin, contract istoric în Australia

Compania americană Lockheed Martin a anunțat că divizia...

De ce a inventat Guvernul lozul Team România

Până la debutul Jocurilor Olimpice de la Paris mai este...

Număr record de firme radiate în România

În primele trei luni ale anului peste 25.000 de firme au...

Programul de Paște al magazinelor Lidl din România

Cum funcționează magazinele Lidl în zilele Sărbătorilor...


pixel