Politicile industriale protecţioniste, o nouă tendință globală
O analiză a BERD pe această...
Românii se îndreaptă mai nou spre mașinile electrice, iar asta se vede în numărul de înmatriculări
Avem cu 20% mai puține mașini la mâna a doua înamtriculate în primele 8 luni ale acestui an, față de aceeași perioadă a anului trecut, arată un raport al Asociației Constructorilor de Automobile din Romania.
Adică puțin peste 213 mii de autoturisme second hand. Iar principalul motiv vine din lipsa componentelor. Mașinile noi se fabrică mult mai greu, așa că șoferii așteaptă mai mult până să își vândă mașina veche sau pentru a o vinde mult mai scump.
Reparațiile dese și scumpe îi sperie pe mulți, mai ales dacă sunt făcute prost. De multe ori costul reparațiilor îl depășește pe cel al autoturismului.
Așa că mulți trag spre mașinile electrice sau hibride, care ocupă acum 20 la sută din piață. Numai în prima jumătate a anului, vânzările pentru autoturismele electrice au crescut cu peste 400 de procente și cu 120% în cazul celor hybrid plug-in. Asta și datorită programelor Rabla Plus.
Prin programul Rabla Plus, românii primesc de la Guvern 51.000 de lei pentru cumpararea unei masini electrice și 26.000 de lei în cazul achiziției unui autoturism hybrid. Condiția este să ducă la casat o mașina veche. Și aici, însă, livrările durează câteva luni.
3.000 de lei pentru mașini vechi de 15 ani. De când se pot cere banii și de unde
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat de când se pot cere bani pentru mașinile mai vechi de 15 ani.
Astfel, conform AFM primăriile își vor putea face, începând din 23 septembrie, conturi de utilizator pentru înscrierea în cadrul programului, iar o săptămână mai târziu vor putea depune cererile de finanțare.
În funcție de implicarea primăriilor cei interesați vor putea cere bani pentru casarea mașinilor vechi începând cu 30 septembrie 20220 prin intermediul programului, persoanele fizice care vor casa o mașină mai veche de 15 ani vor putea primi, de la primăria de care aparțin, un stimulent în valoare de 3.000 de lei. Cei care vor încasa aceste sume nu vor fi obligați să-i folosească pentru a cumpăra o mașină nouă.
Acest program este unul separat față de cele două deja cunoscute Rabla Clasic, prin care pot cere bani de la stat pentru înlocuirea mașinilor vechi cu unele noi, mai puțin poluante, și Rabla Plus, destinat cumpărării de mașini electrice sau hibride.
Potrivit ghidului de finanțare a programului, care se regăsește în Ordinul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor nr. 2.261/2022, publicat în Monitorul Oficial în urmă cu câteva zile, cei care vor casa o mașină mai veche de 15 ani vor primi 3.000 de lei pentru a-i folosi așa cum consideră. La casat vor putea fi duse mașini mici, microbuze și chiar autoutilitare sau autospeciale ușoare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
O analiză a BERD pe această...
Luni seara, Donald Trump a folosit platforma sa Truth...
CEC Bank a sărbătorit în 24 noiembrie 160 de ani de la înființare, ani în...
Analistul economic Adrian...
În mod specific, compania este interesată de...
Invitat la interviurile DCNews,...
Vor dispărea aproximativ 5.000 de locuri de muncă, alte...
Astăzi vă aducem în prim-plan știrile care conturează...
Kazahstanul intenționează să...
Cererea scăzută și concurența...
Călin Georgescu, câștigătorul...
Banca Națională a României a calculat valoarea leului...
Bursa de Valori Bucureşti a închis în scădere pe toţi...
Activele nete ale celor 247 de...
Bursa de la București nu a...
Orizontul pentru producătorii...
Compania a achiziționat...
În prima zi a săptămânii, investitorii au exprimat o...
Analistul economic Adrian...
Comerţul online ia amploare în Germania.
Sunt date publicate de...