Efectele măsurilor fiscale. România, mai puţin atractivă pentru investitori - Analiză
Măsurile fiscale luate în regim...
Atenționarea vine după ce procurorii italieni au început să cerceteze unele cazuri de exploatare la subcontractanții mărcii de lux Dior, conform Reuters.
Ancheta privind furnizorii celei de-a doua mărci de modă ca mărime a LVMH a atras atenția asupra exploatării potențiale a lucrătorilor în industria globală a bunurilor de lux, care valorează 1,6 trilioane de dolari.
Amundi, care deține o participație de 0,6% - în valoare de 2,2 miliarde de dolari - în compania-mamă a brandurilor listate la Paris, printre care Louis Vuitton și Tiffany & Co, a declarat că a contactat conglomeratul francez după ce investigația a fost făcută publică, solicitând mai multă transparență cu privire la auditurile furnizorilor și practicile interne de cumpărare.
„Sperăm că aceste acuzații recente vor fi analizate cu seriozitate și vor accelera îmbunătățirea, în cadrul sectorului, a politicilor și practicilor pentru a asigura gestionarea proactivă a riscurilor lanțului de aprovizionare, inclusiv a celor legate de condițiile de muncă”, a declarat pentru Reuters, la 18 iulie, Caroline Le Meaux, șefa globală a departamentului de cercetare, implicare și vot ESG din cadrul Amundi.
CCLA Investment Management, un alt investitor LVMH, a declarat pentru Reuters că dorește ca societatea să furnizeze mai multe dovezi ale eforturilor sale de a se asigura că lucrătorii din lanțul său de aprovizionare sunt plătiți corect, în timp ce administratorul de active Robeco a declarat că a făcut presiuni asupra grupurilor de lux, inclusiv LVMH, pentru a fi mai transparente.
Administratorul francez de active Amundi a votat împotriva realegerii lui Arnault în funcția de director general al LVMH în cadrul adunărilor acționarilor din 2022 și 2023 din cauza lipsei de transparență a în ceea ce privește salariile și condițiile lucrătorilor.
Procurorii italieni au declarat că Dior, condusă de fiica lui Arnault, Delphine Arnault, a plătit subcontractanților italieni doar 53 de euro pentru fiecare geantă Dior, vânzând același stil de geantă în magazine cu 2.600 de euro, în timp ce nu a implementat cerințele de siguranță de bază, potrivit documentelor judiciare analizate de Reuters.
Dior a declarat săptămâna trecută că a întrerupt legăturile cu furnizorii în cauză, că aceștia confecționau doar parțial produsele din piele și că rapoartele privind gențile produse la costuri „ridicol de mici” se numără printre informațiile „complet false” transmise de mass-media. Marja de profit a Dior este „în întregime în linie cu cea a industriei de lux și nimic de ordinul indicat de aceste comentarii eronate”, a declarat marca. Această declarație vine în ciuda faptului că LVMH nu publică cifre detaliate cu privire la performanța financiară a Dior sau a celorlalte mărci individuale ale sale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Măsurile fiscale luate în regim...
Proiectele de acte normative...
Randamentele scad după haosul...
Cota redusă de TVA este păstrată doar pentru anumite...
Trump și Putin, discuție fără...
Premierul Ilie Bolojan a...
România se confruntă cu o criză...
UiPath îl numește pe David...
Ministerul Transporturilor și...
Giganții industriali europeni...
Analistul economic Petrișor...
Rovinieta se scumpește din...
Vicepremierul Tanczos Barna a...
Curs valutar BNR, 3 iulie 2025.
Preşedintele Cartel Alfa,...
Criza e reală, cifrele nu mai...
Creşterea cotei generale de...
Orban mizează pe „prima casă” în campania pentru 2026.