Iranul testează o nouă rută pentru mărfurile rușilor spre India
Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Portul de pe Volga al orașului Astrahan
Portul de pe Volga al orașului Astrahan
Reprezentanții companiei maritime de stat din Iran au declarat că a început primul transfer de mărfuri rusești către India, folosind un nou coridor comercial care tranzitează Republica Islamică, a declarat un oficial portuar iranian. 

Marfa rusă este formată din două containere de 12,192 metri (40 de picioare) de foi de lemn laminat, cântărind 41 de tone, care au plecat din Sankt Petersburg spre orașul-port Astrahan, situat în Marea Caspică, a declarat sâmbătă agenția de știri de stat Republica Islamică, citându-l pe Dariush Jamali, directorul unui terminal iraniano-rus deținut în comun la Astrahan.

În relatare nu s-a precizat când a plecat încărcătura, care a fost descrisă ca fiind un transport "pilot" inițial pentru a testa coridorul, și nici nu s-au oferit mai multe detalii despre bunurile din transport. 

De la Astrahan, încărcătura va traversa Marea Caspică până la portul Anzali din nordul Iranului și va fi transferată pe cale rutieră în portul Bandar Abbas din sudul Golfului Persic. De acolo va fi încărcată pe o navă și trimisă în portul indian Nhava Sheva, a relatat agenția iranianî de știri IRNA.

Jamali a precizat că transferul este coordonat și gestionat de grupul de stat Islamic Republic of Iran Shipping Lines Group și de birourile sale regionale din Rusia și India și se așteaptă ca acesta să dureze 25 de zile. 

De când Rusia a fost sancționată din cauza războiului său din Ucraina, oficialii iranieni au dorit să revigoreze un proiect blocat de dezvoltare a așa-numitului coridor de tranzit Nord-Sud, care folosește Iranul pentru a lega Rusia de piețele de export asiatice. Planul presupune construirea, în cele din urmă, a unei linii de cale ferată care să poată transfera mărfurile care sosesc în porturile iraniene din Marea Caspică către portul Chabahar din sud-estul țării.

Cât va dura coșmarul minelor din Marea Neagră, rută crucială pentru cereale

Sutele de mine amplasate în Marea Neagră sunt un coșmar pentru cea mai importantă rută a cerealelor din Ucraina, un coșmar care nu se știe practic când se va termina.

Marea Neagră este crucială pentru transportul de cereale, petrol și produse petroliere. Apele sale sunt împărțite de Bulgaria, România, Georgia și Turcia, precum și de Ucraina și Rusia.

Oficialii guvernamentali ucraineni estimează că 20 de milioane de tone de cereale nu pot fi exportate din ceea ce era al patrulea exportator mondial înainte de invazia rusă din 24 februarie.

Kievul și liderii occidentali acuză Moscova că armează aprovizionarea cu alimente prin blocarea porturilor ucrainene. Rusia a declarat că dorește ridicarea sancțiunilor occidentale ca parte a oricărui acord care să permită fluxul exporturilor.

Dar chiar dacă s-ar ajunge la un acord și porturile ucrainene ar putea fi redeschise, pericolul reprezentat de minele marine plantate de Ucraina și Rusia va bloca transporturile timp de luni de zile, potrivit oficialilor din domeniul maritim, scrie Reuters.

"În apropierea porturilor au fost amplasate mine marine, iar unele ieșiri din porturi sunt blocate de barje și macarale scufundate", a declarat un purtător de cuvânt al Organizației Maritime Internaționale, agenția de transport maritim a ONU, unul dintre cele câteva organisme care lucrează la stabilirea unui pasaj maritim pentru aprovizionarea cu cereale.

"Îndepărtarea completă a minelor marine din zonele portuare ar dura câteva luni". Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Județele care cheltuie cel mai puțin de Paște în 2024

Românii au o adevărată obsesie atunci când vine vorba...

”Se vor închide toate aprozarele!” Un strigăt de neputință

O spune patronul unui mic astfel de magazin, un...

Slănic, stradă surpată. Evacuare extinsă, decisă de prefect

Prefectul judeţului Prahova, Emil Drăgănescu, a anunţat...

Rezervele valutare ale BNR s-au redus

Banca Națională a României a prezentat ultimele cifre. 

Ucraina caută cumpărători pentru zahărul său

Ucraina îşi va epuiza luna viitoarea cota de export de...

Un miliard de euro pentru un coniac!

Cea mai importantă tranzacție din istoria companiei...

Finanțele se vor împrumuta mai puțin în luna mai

Ministerul Finanțelor și-a stabilit programul de...

WhatsApp se transformă! O noutate extraordinară

Asta da, veste! Ce pregătesc cei de la Meta

Mai puțini cozonaci pe piață, dar mai ieftini, anunță ROMPAN

Preşedintele Patronatului Român din Industria de...

Lockheed Martin, contract istoric în Australia

Compania americană Lockheed Martin a anunțat că divizia...

De ce a inventat Guvernul lozul Team România

Până la debutul Jocurilor Olimpice de la Paris mai este...

Număr record de firme radiate în România

În primele trei luni ale anului peste 25.000 de firme au...

Programul de Paște al magazinelor Lidl din România

Cum funcționează magazinele Lidl în zilele Sărbătorilor...

SUA interzic importul de uraniu din Rusia

Senatul american a aprobat marți o lege prin care se...

Plăți de 119 milioane de euro pentru agricultori

Cele mai semnificative plăți, în valoare de 112,7...


pixel