Israelienii construiesc un drum cum NU au mai văzut AMERICANII

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Totul are un început
Totul are un început
Compania Electreon Wireless construiește în Detroit o porțiune de drum cu o lungime de peste un kilometru și jumătate care va funcționa inclusiv ca dispozitiv pentru încărcarea mașinilor electrice. Până în 2023, șoseaua va fi operațională pentru autovehiculele electrice echipate cu un receptor special. Infrastructura de încărcare rămâne un obstacol major în  calea comercializării automobilelor electrice.

Compania Electreon Wireless, cu sediul în Israel, construiește prima șosea din Statele Unite care va permite mașinilor electrice să se încarce în timp ce rulează pe carosabil, scrie Business Insider. În acest scop, startup-ul colaborează cu Ford și DTE pentru a implementa, la Detroit, tehnologia de încărcare wireless. Soluție care este folosită deja pe unele șosele din Suedia, Israel și Italia.

Drumul electrificat se va întinde pe o distanță de aproximativ 1,5 km și va fi amplasat lângă Gara Centrală din Detroit, o clădire abandonată pe care Ford o transformă într-un "district de mobilitate inovatoare". Statul Michigan intenționează să aloce 1,9 milioane de dolari pentru acest proiect, despre care Electreon spune că va fi complet operațional până în 2023.

Calea de rulare va încărca vehiculele electrice indiferent dacă acestea sunt în mișcare sau staționează, folosind așa-numita încărcare inductivă, care utilizează unde electromagnetice pentru a transfera energie de la bobine metalice îngropate în subteran la un receptor special, montat în partea de jos a vehiculului electric.

Citește și Țara unde NU EXISTĂ criză energetică. Ghiciți despre cine este vorba?

Citește și Topul celor mai SCUMPE orașe din lume în 2021

Citește și Topul celor mai SCUMPE orașe din lume în 2021

Axios estimează că instalarea receptorului va costa între 3.000 și 4.000 de dolari pentru fiecare mașină. Cu toate acestea, Electreon speră să aducă prețul la aproape de 1.000-1.500 de dolari. Dominic Reuter, de la Insider, a relatat că unul din 5 proprietari de mașini electrice a revenit la volanul unui autoturism pe benzină deoarece alimentarea bateriei s-a dovedit o "bătaie mult prea mare de cap". 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Lingouri de aur / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
Sebastian Burduja. Foto: Crisan Andreescu
Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia
Copil
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik

Grupul MOL a semnat o înţelegere cu Kazmunaygas

Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...

Trenul nou a rămas în gară
Industrie. Foto: Pexels.com

pixel