Israelienii construiesc un drum cum NU au mai văzut AMERICANII

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Totul are un început
Totul are un început
Compania Electreon Wireless construiește în Detroit o porțiune de drum cu o lungime de peste un kilometru și jumătate care va funcționa inclusiv ca dispozitiv pentru încărcarea mașinilor electrice. Până în 2023, șoseaua va fi operațională pentru autovehiculele electrice echipate cu un receptor special. Infrastructura de încărcare rămâne un obstacol major în  calea comercializării automobilelor electrice.

Compania Electreon Wireless, cu sediul în Israel, construiește prima șosea din Statele Unite care va permite mașinilor electrice să se încarce în timp ce rulează pe carosabil, scrie Business Insider. În acest scop, startup-ul colaborează cu Ford și DTE pentru a implementa, la Detroit, tehnologia de încărcare wireless. Soluție care este folosită deja pe unele șosele din Suedia, Israel și Italia.

Drumul electrificat se va întinde pe o distanță de aproximativ 1,5 km și va fi amplasat lângă Gara Centrală din Detroit, o clădire abandonată pe care Ford o transformă într-un "district de mobilitate inovatoare". Statul Michigan intenționează să aloce 1,9 milioane de dolari pentru acest proiect, despre care Electreon spune că va fi complet operațional până în 2023.

Calea de rulare va încărca vehiculele electrice indiferent dacă acestea sunt în mișcare sau staționează, folosind așa-numita încărcare inductivă, care utilizează unde electromagnetice pentru a transfera energie de la bobine metalice îngropate în subteran la un receptor special, montat în partea de jos a vehiculului electric.

Citește și Țara unde NU EXISTĂ criză energetică. Ghiciți despre cine este vorba?

Citește și Topul celor mai SCUMPE orașe din lume în 2021

Citește și Topul celor mai SCUMPE orașe din lume în 2021

Axios estimează că instalarea receptorului va costa între 3.000 și 4.000 de dolari pentru fiecare mașină. Cu toate acestea, Electreon speră să aducă prețul la aproape de 1.000-1.500 de dolari. Dominic Reuter, de la Insider, a relatat că unul din 5 proprietari de mașini electrice a revenit la volanul unui autoturism pe benzină deoarece alimentarea bateriei s-a dovedit o "bătaie mult prea mare de cap". 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Sediu Agenției Naționale de Integritate
Reabilitare termică a unui bloc / Foto: Arhivă
ANAF
Black Friday / Foto: Freepik

Cum să nu iei țeapă de Black Friday

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor...

OpenAI
Aptiv, Ineu
Lucrători manevrează o vană de pe o conductă de gaze

Șantierul Naval Mangalia, salvat prin programul SAFE

Statul român are în vedere salvarea șantierului naval de...

Importuri mașini / sursa foto: Freepik.com
Sultan Al Jaber, ADIPEC
Freepik.com
Lukoil

Bulgarii, loviți în plin de sancțiunile impuse Lukoil

Bulgaria s-ar putea confrunta cu pierderi economice...

Gabriel Biriș
Numărul fimelor care pun lacătul crește
Foto: Mihai Ciobanu
Energie. Foto:Freepik.com
Bani
Explozie în cartierul Rahova
Black Friday 2023. Foto: Pexels.com
Freepik.com
Oameni de afaceri / FOTO: Freepik
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Sonde. Freepik.com
Reclamă 7Up / Foto: Dave Fey / Flickr
Mașini / Sursa foto: Freepik.com / @tongstocker1987
ANAF. Freepik.com

pixel