Hotărârea vine în urma unui conflict între guvernul de dreapta din Italia și Stellantis, proprietarul Fiat, condus de directorul general Carlos Tavares, cu privire la nivelurile de producție din țară.
Urso a declarat că Stellantis s-a angajat să relanseze producția în Italia până la nivelul de un milion de vehicule, cifră care a fost atinsă ultima dată în 2017. Anul trecut, totalul a fost de aproximativ 750.000.
El a continuat sugerând că Italia ar putea egala guvernul francez prin preluarea unei participații în cadrul producătorului auto, ale cărui alte mărci includ Peugeot și Jeep.
"Dacă Tavares susține că Italia trebuie să facă la fel ca Franța, care și-a sporit investițiile active în Stellantis, atunci putem discuta", a declarat joi Urso.
Franța deține o participație de 6% în Stellantis, grupul format în 2021 prin fuziunea dintre Fiat Chrysler și grupul francez PSA. Familia italiană Agnelli este cel mai mare investitor în Stellantis prin intermediul companiei Exor.
Prim-ministrul Giorgia Meloni a declarat săptămâna trecută că Stellantis - care are, de asemenea, afaceri importante în Franța și America - a acționat uneori împotriva interesului național.
În calitate de politician de opoziție, Urso a cerut în trecut creditorului de stat Cassa Depositi e Prestiti (CDP) să cumpere o participație la Stellantis.
În iunie anul trecut, președintele Exor, John Elkann, a declarat că societatea sa nu are nevoie să adauge statul italian la acționariatul său.
Directorul general al Stellantis a declarat că Italia cheltuiește mai puțin decât alte țări europene importante pentru a sprijini dezvoltarea vehiculelor electrice și că această abordare a frânat producția.
În schimb, odată cu anunțarea intenției de a investi în Stellantis, ministrul italian industriei a prezentat planurile de a oferi subvenții în valoare de 950 de milioane de euro în acest an pentru a ajuta șoferii să treacă la mașini mai puțin poluante.
Măsurile anunțate joi vor ajuta Italia să reînnoiască ceea ce reprezintă unul dintre cele mai vechi parcuri auto din Europa.
Astfel, guvernul italian va oferi subvenții de până la 13.750 de euro pentru persoanele cu cele mai mici venituri pentru a le ajuta să cumpere un vehicul nou complet electric care costă până la 35.000 de euro fără TVA. O parte din subvenție este acordată pentru casarea mașinilor cu motor cu ardere internă, poluante.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Precizări privind înscrierea...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Agenția Națională de...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...