Afacere de succes. Andreea Raicu, un exemplu de cum arată un business sănătos
Andreea Raicu, probabil una...
Hotărârea vine în urma unui conflict între guvernul de dreapta din Italia și Stellantis, proprietarul Fiat, condus de directorul general Carlos Tavares, cu privire la nivelurile de producție din țară.
Urso a declarat că Stellantis s-a angajat să relanseze producția în Italia până la nivelul de un milion de vehicule, cifră care a fost atinsă ultima dată în 2017. Anul trecut, totalul a fost de aproximativ 750.000.
El a continuat sugerând că Italia ar putea egala guvernul francez prin preluarea unei participații în cadrul producătorului auto, ale cărui alte mărci includ Peugeot și Jeep.
"Dacă Tavares susține că Italia trebuie să facă la fel ca Franța, care și-a sporit investițiile active în Stellantis, atunci putem discuta", a declarat joi Urso.
Franța deține o participație de 6% în Stellantis, grupul format în 2021 prin fuziunea dintre Fiat Chrysler și grupul francez PSA. Familia italiană Agnelli este cel mai mare investitor în Stellantis prin intermediul companiei Exor.
Prim-ministrul Giorgia Meloni a declarat săptămâna trecută că Stellantis - care are, de asemenea, afaceri importante în Franța și America - a acționat uneori împotriva interesului național.
În calitate de politician de opoziție, Urso a cerut în trecut creditorului de stat Cassa Depositi e Prestiti (CDP) să cumpere o participație la Stellantis.
În iunie anul trecut, președintele Exor, John Elkann, a declarat că societatea sa nu are nevoie să adauge statul italian la acționariatul său.
Directorul general al Stellantis a declarat că Italia cheltuiește mai puțin decât alte țări europene importante pentru a sprijini dezvoltarea vehiculelor electrice și că această abordare a frânat producția.
În schimb, odată cu anunțarea intenției de a investi în Stellantis, ministrul italian industriei a prezentat planurile de a oferi subvenții în valoare de 950 de milioane de euro în acest an pentru a ajuta șoferii să treacă la mașini mai puțin poluante.
Măsurile anunțate joi vor ajuta Italia să reînnoiască ceea ce reprezintă unul dintre cele mai vechi parcuri auto din Europa.
Astfel, guvernul italian va oferi subvenții de până la 13.750 de euro pentru persoanele cu cele mai mici venituri pentru a le ajuta să cumpere un vehicul nou complet electric care costă până la 35.000 de euro fără TVA. O parte din subvenție este acordată pentru casarea mașinilor cu motor cu ardere internă, poluante.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Andreea Raicu, probabil una...
CFR Călători trage un semnal de...
Toți contribuabilii, inclusiv...
Noile cărți electronice de identitate, emise cu...
România a produs, în primele...
În urma zvonurilor privind o...
Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...
După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...
Activiștii anti-turism de masă...
A fost depus la Senat un...
Restricțiile impuse de China...
Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...
Renault Group a lansat două...
Conflictul, reconcilierea și...
Escaladare periculoasă în...
Strategie Grains şi-a...
Sindicaliștii Metrorex...
Prețul petrolului a crescut cu...
Directoratul Național de...
Deficitul de cont curent a...
Leul s-a depreciat vineri, 13...
Un economist cu profil...
Programul Rabla Auto 2025...
Rusia susține că a testat cu...