Ițele încâlcite ale afacerii Blue Air. Dosare penale, delapidări și datorii peste datorii
Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
ANPC a sancţionat Blue Air cu peste 10 milioane de lei pentru cursele anulate din 15 iunie, până în prezent
ANPC a sancţionat Blue Air cu peste 10 milioane de lei pentru cursele anulate din 15 iunie, până în prezent
Ceea ce se întâmplă la ora actuală la Blue Air este o chestiune destul de complicată. Este ca un ghem căruia nu îi poți da de capăt.

Una dintre certitudini este că în consiliul de administrare al Blue Air se află și un reprezentant al statului, acest lucru întâmplându-se după ce compania a primit un sprijin de stat de 300 de milioane de lei, în timpul pandemiei.

Dacă este să ne uităm la evoluția financiară a companiei, datoriile Blue Air s-au dublat de la an la an, statul neintervenind în niciun fel.

Mai jos se poate vedea cum încă înainte de începutul pandemiei de COVID-19 , datoriile firmei au crescut exponențial.

Sursa: risco

Ar fi interesant de știut de ce statul a acordat sprijinul de 300 milioane de lei în condițiile în care se știa deja de problemele pe care compania aeriană le avea.

Ministerul Transporturilor ar fi trebuit să acorde mai multă atenție acestei companii, cu atât mai mult cu cât acum trebuie să recupereze și banii acordați ca prijin în timpul pandemiei.

Redacția DCBusiness a trimis mai multe întrebări Ministerului Transporturilor pe această temă pentru a ne lămuri cum au decurs lucrurile însă până la publicarea acestui articol nu am primit încă niciun răspuns. (Atunci când îl vom avea, vom reveni cu detalii).

 

Cine sunt acționarii companiei

Acționarul principal este Cristian Rada la grupul Airline Invest și al Blue Air Aviation S.A.. Aesta a intrat în companie în 2007 ca pilot first-officer, iar din anul 2013 a preluat 33% din acțiunile Blue Air ca urmare a licitației organizată de CITR în cadrul procesului de insolvență a grupului Romstrade, scrie Economica.net.

Amintim faptul că fosta companie Blue Air a aparținul omului de afaceri Nelu Iordache. Acesta, împreună cu asociați ai săi au sustras din conturile companiilor Romstrade și Blue Air suma de 40 de milioane de euro, faptă pentru care omul de afaceri a și fost condamnat definitiv la 11 ani de închisoare.

Citește și: Blue Air, mutare plănuită din timp, anunțată chiar în ziua opririi zborurilor

Blue Air şi noua companie aeriană regională Air Connect au încheiat un parteneriat strategic de tip codeshare pentru a oferi opţiuni de călătorie extinse pasagerilor, atât pentru zboruri interne în România, dar şi pentru cele regionale.

Conform unui comunicat remis, marţi, AGERPRES, pe baza Memorandumului de Înţelegere finalizat - cele două companii aeriene vor lansa, începând cu 12 septembrie 2022, un parteneriat extins de tip codeshare cu scopul de a optimiza costurile, de a îmbunătăţi conectivitatea şi de a-şi uni forţele pentru a explora sinergii suplimentare pe piaţa regională europeană, cu plecare din Bucureşti.

În cadrul acordului, Blue Air va transfera operarea unor servicii interne şi internaţionale selectate din UE către Air Connect.
Controlul comercial şi riscul pentru aceste rute rămân la Blue Air, care va continua să fie responsabilă de vânzări, marketing şi asistenţă pentru clienţi, dar se aşteaptă să realizeze economii de costuri şi raţionalizări de peste 15-20% în cadrul cooperării, prin implementarea tipului de aeronavă ATR-72 pe serviciile regionale şi de tip navetă. Air Connect va fi responsabilă de controlul operaţional.

"Air Connect oferă o platformă eficientă din punct de vedere al costurilor pentru transportul acestui trafic şi ne permite să continuăm să oferim un portofoliu amplu de rute şi mai multe frecvenţe atât pasagerilor noştri ce călătoresc pe rutele interne din România, cât şi pasagerilor care se conectează prin baza noastră principală din Bucureşti la pieţele cheie ale Blue Air din Europa", a declarat Cristian Rada, CEO Blue Air.

Tudor Constantinescu, CEO Air Connect, a subliniat că acest parteneriat cu Blue Air permite să "AirConnectăm" mai bine şi mai eficient regiunile, iar pasagerii companiei vor beneficia imediat de un portofoliu extins cu destinaţii şi de o mai bună conectivitate din aeroporturile secundare din România şi, în curând, din afara ţării. Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Drone militare: Marocul decolează cu o compania israeliană

Compania israeliană BlueBird Aero Systems, care...

OpenAI va detecta imaginile create cu AI generativă

Concret, este vorba despre un instrument nou al celor de...

Care sunt autovehiculele pentru care nu se datorează impozit

În anumite situații legea prevede că nu proprietarii...

Motorina continuă să fie mult mai ieftină decât benzina

Până acum câțiva ani, motorina era mai ieftină decât...

De ce americanii vor să interzică TikTok

TikTok și proprietarul rețelei de socializare,...

Porturile belgiene, invadate de mașini electrice chinezești

Consecință a volumului impresionant de producție al...


pixel