IVECO si NIKOLA au facut un pas spre viitor, au prezentat Nikola TRE, camionul cu zero emisii
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Decarbonizarea devine un concept care se apropie tot mai mult de realitate. IVECO şi Nikola au venit, la numai trei luni de când şi-au anunţat colaborarea, cu un prototip care va revoluţiona domeniul transporturilor de mărfuri: Nikola TRE.

Standardele europene devin tot mai stricte în privinţa emisiilor de dioxid de carbon, existând deja obiective clare privind reducerea acestora cu 37.5% pentru autoturisme noi și 31% pentru camionete noi până în 2030, potrivit comunicatului emis de Parlamentul European, în martie.

Însă marii jucători din domeniul transporturilor deja fac un pas înainte, venind cu o soluţie de viitor.

IVECO, partea CNH Industrial N.V., alături de compania americană Nikola, au prezentat prototipul Nikola TRE, un camion electric cu alimentare pe baterii (BEV), realizat pentru piaţa din Europa după numai trei luni de parteneriat şi o investiţi de 250 de milioane de dolari, urmând ca primele unităţi să ajungă la clienţi în 2021.

Acest prototip reprezintă, totodată, puntea către un model fuel cell (FCEV), cu alimentare cu hidrogen, care va deveni accesibil pe piaţă pentru consumatori începând cu anul 2023.

Vehiculul prezentat este realizat pe structura IVECO S-WAY, pe care este integrată tehnologia Nikola.

Ce promite ultimul model de camion cu zero emisii?

Camionul electric Nikola TRE, prezentat la Torino, are o masă maximă autorizată de 42 tone şi o autonomie de 400 de kilometri, o putere de 480 kW (644 CP), un cuplu de 1.800 Nm și o capacitate de încărcare de 350 kWh pentru baterie în sistemul european CCS Combo. Un punct inedit este timpul de încărcare, ce se face complet în două ore, la un punct de încărcare rapidă.

Vehiculul standard va avea un sistem de baterii modulare, cu o capacitate totală de până la 720 kWh. Prototipul Nikola TRE a fost realizat în versiunea 4x2, însă va exista şi în varianta 6x2.

Acesta va fi produs în Europa, iar primele teste vor avea loc în 2020, fiind un autovehicul destinat curselor regionale de transport mărfuri.

Gerrit Marx, președintele segmentului CSV (Commercial and Speciality Vehicles), a declarat: “IVECO S-WAY este un produs de excepție, care întruchipează conceptul IVECO de centrare asupra clienților și a câștigat deja un momentum pe piaţă, cu un succes binemeritat. Este vorba despre structura TRE Nikola și marchează începutul unei noi călătorii către transportul cu emisii zero, oferind platforma pentru a introduce caracteristici perturbatoare (disruptive - n. red.) care vor schimba industria transporturilor”.

Cât despre varianta de hidrogen cu o gamă extinsă, aceasta va folosi aceeași platformă ca şi IVECO S-WAY, a cărui lansare s-a realizat în urmă cu cinci luni și în Spania.

Camionul va avea o autonomie până la 800 km, rezervorul de o capacitate de 80 kg şi un timp de încărcare de circa 15-25 minute.

Nikola TRE vine, totodată, un nou sistem de infotainment bazat pe sistemul de operare Nikola. Acesta integrează funcții de divertisment și navigare, precum și controale pentru majoritatea funcțiilor camionului şi, mai mult, includ aer condiționat, camere de 360 de grade, navigație, sistem audio Bluetooth, diagnosticare completă.

Când ar putea apărea primele generatoare de hidrogen în Europa?

Planurile de viitor ale Iveco și Nikola se întind mai departe de transportul de mărfuri, cele două companii dorind să utilizeze aceste sisteme atât pentru autovehicule rutiere, cât și pentru cele agricole sau de construcții.

Însă un plan concret pe termen lung este implementarea unei rețele de peste 70 de hidrogeneratoare în Europa, în trei faze, începând cu anul 2022, din zona Europei Centrale, concentrat pe cele nouă coridoare principale, România aflându-se în cea de-a treia fază de implementare.

Toate stațiile vor fi capabile să genereze hidrogen. Mai mult, acestea ar putea imita modelul nord-american, în care vânzarea camionului include întreținere și șapte ani de hidrogen gratuit până la 700.000 de mile pe an, respectiv 1,12 milioane de kilometri. Fiecare staţie reprezintă o investiţie de circa 20 de milioane de dolari.

Aşadar, viitorul sună verde pentru cei care doresc să ţină pasul cu vremurile şi cu regulile privind protejarea mediului înconjurător, iar transportul de mărfuri face progrese semnificative în direcţia eliminării emisiilor poluante.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Tesla recheamă mii de modele Cybertruck în service

Cunoscutul producător de mașini electrice, deținut de...

Benzină și motorină. Guvernul ungar vrea să umble la prețuri

Subiectul figurează pe agenda de săptămâna viitoare a...

O importantă companie intră pe piața energiei din România

Este vorba despre unul dintre cei mai mare dezvoltatori...


pixel