Efectele măsurilor fiscale. România, mai puţin atractivă pentru investitori - Analiză
Măsurile fiscale luate în regim...
La ediția de astăzi a emisiunii ”Totul despre bani”, difuzată pe DCNews și DCBusiness, a luat parte, printr-o intervenție online, și președintele intermiar al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC), Sebastian Ioan Hotca.
El a dat câteva detalii despre lucrurile pe care le instituția le investighează și care sunt lucrurile la care comercianții ar trebui să fie atenți.
”Am declanșat aceste verificări asupra unor posibile practici comerciale incorecte, subliniez posibile deoarece, până în prezent, nu avem o încălcare clară a acestora, dar din această perspectivă ne-am gândit să avertizăm consumatorii cu privire la modalitățile prin care se realizează aceste cumpărături online. Respectiv, cumpărătorii trebuie să fie atenți la datele de identificare ale operatorului economic, caracteristicile esențiale ale produsului, prețul, cheltuielile de livrare, modalitățile de plată, mai ales că acestea se fac cu cardul. Să fie atenți consumatorii la platformele pe care oferă aceste date de pe card. Extrem de important sunt și modalitățile de ramburs ale produselor pe care le achiziționează consumatorii”, a declarat Sebastian Ioan Hotca.
”Aceste platforme sunt din afara spațiului UE, dar una dintre aplicații are un hub în Irlanda, ceea ce atrage competența Centrului European al Consumatorului. De aceea, consumatorii care vor să depună o reclamație o pot face pe site-ul ECC România, urmând ca investigația să se declanșeze la nivel european. Totodată, noi am recomandat consumatorilor să apeleze la o soluționare amiabilă a litigiului în momentul în care apare o astfel de situație și doar în situația în care nu se poate rezolva problema, să depună o reclamație.”
Totodată, consumatorii ar trebui să mai fie atenți la un lucru subtil, la care cea mai mare parte dintre aceștia nu îl consideră important, anume termenii și condițiile de pe site-ul în cauză.
”Eu am am mai subliniat că deseori suntem tentați, din poziția de consumatori, să bifăm acea rubrică cu termeni și condiții, ca și cum am fi luat la cunoștință, or această rubrică conține foarte multe elemente care ar putea pune la adăpost sau ar putea influența decizia de tranzacționare a consumatorilor, poate că mulți dintre cei care comandă pe astfel de platforme online nu ar mai face-o în măsura în care s-ar fi informat complet de pe aceste platforme”, a conchis președintele interimar ANPC.
Urmăriți mai multe în video-ul de mai jos.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Măsurile fiscale luate în regim...
Informaţii importante de la ANAF pentru contribuabili.
Indicele ROBOR la trei luni a scăzut, vineri, la 6,99%.
Proiectele de acte normative...
Randamentele scad după haosul...
Cota redusă de TVA este păstrată doar pentru anumite...
Trump și Putin, discuție fără...
Premierul Ilie Bolojan a...
România se confruntă cu o criză...
UiPath îl numește pe David...
Ministerul Transporturilor și...
Giganții industriali europeni...
Analistul economic Petrișor...
Rovinieta se scumpește din...
Vicepremierul Tanczos Barna a...
Curs valutar BNR, 3 iulie 2025.
Preşedintele Cartel Alfa,...
Criza e reală, cifrele nu mai...